|
Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Peppy!
|
![]() Oste- og kaketips til bursdagsselskap?Jeg skal feire bursdagen min på søndag, hvor det kommer noen voksne og noen barn. De voksne skal få ost og rødvin. Er det noen som har tips til hva som bør ligge på ostefatet? Det kommer én med gravidemage, de andre er relativt altetende. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Prematurmamma
|
![]() Sv: Oste- og kaketips til bursdagsselskap?Snickerskake er da classy!
![]() |
![]() |
#3 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Oste- og kaketips til bursdagsselskap?Du kan lage Kveldens dronning. Sjokoladekake med glasur av hvit sjokolade. Den er kjempegod iallefall.
![]() |
#5 |
Prematurmamma
|
![]() Sv: Oste- og kaketips til bursdagsselskap?
Oh djises...
![]() |
![]() |
#6 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ja det er det beste som finnes! Jeg lager som regel slike kaker da mannen min er helfrelst på dem. Har laget mange varianter, fra sjokoladefondant-kake (og fondanter i form) til Lindberg sin variant. Utrolig godt, og ikke minst veldig "classy"! Med krem eller is, samt en god bærcoulis (Ms. Lee sin er fantastisk god) til er det helt himmelsk.
![]() |
#7 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Oste- og kaketips til bursdagsselskap?Mont d'Or! Hvis man måtte velge én ost å sende med Noas ark, skulle det vært denne. Den er et sesongprodukt som kun er å få tak i fra senhøstes og i vintermånedene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Glad
|
![]() Sv: Oste- og kaketips til bursdagsselskap?Ser det er et oppskriftsforum, så mine forslag om Toro Brownieskake eller ostekake faller vel på sin egen urimelighet. Selv om det er veeeldig godt da!
![]() |
#10 |
Aktiv
Medlem siden: Oct 2007
![]() |
![]() Sv: Oste- og kaketips til bursdagsselskap?Hvis jeg var syk og skulle feire bursdagen min, ville jeg bestilt kakene. Men jeg er litt lat... |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
villende
|
![]() Sv: Oste- og kaketips til bursdagsselskap?Jeg vil ha Ridderost eller Port Salut :bestiller: |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Peppy!
|
Takk for gode tips! Hvor er denne osten å få kjøpt? Det ser ut til å være en real stinker. Er det riktig? I så fall er den hjertelig velkommen i mitt hus. Av vin så er nok hvitvin utelukket ettersom "noen" har knust alle hvitvinsglassene. Så vi kjører rød, så får det bare stå til.
Notert!
Hm ... Jo, den er god. Men hvis jeg skulle kjøpt så heller jeg mer mot Pascal. En skikkelig soft moussekake. Nam. Men så var det dette med å bake selv da. Jeg ønsker noe classy ganske enkelt fordi jeg tross alt har blitt en anseelig mengde med år, og det bør jo gjenspeiles i kakevalget, ikke sant? Bløtkake med aprikos, for eksempel? |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Ute på tur
|
![]() Sv: Oste- og kaketips til bursdagsselskap?St.Albrey eller Chaumes.
![]() |
#14 |
|
![]() Sv: Oste- og kaketips til bursdagsselskap?Akasiehonning får du garantert tak i på Centra, osten er jeg litt usikker på, mulig du må på en ostebutikk. Jeg så de hadde den på den fine matbutikken ved Colosseum, hva er det nå den heter igjen? |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
villende
|
![]() Sv: Oste- og kaketips til bursdagsselskap?Bløtkake med aprikos. Sjempefansy. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Peppy!
|
Tenker du på Centra Colosseum? Eller Meny? Jeg kan ikke se for meg flere matbutikker der. Eller er det ei bittelita sjappe du vet om? |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Oste- og kaketips til bursdagsselskap?Hva med Oreokake?
![]() |
#18 |
Superaktiv
Medlem siden: Feb 2007
![]() ![]() |
![]() Sv: Oste- og kaketips til bursdagsselskap?Jeg pleier å lage Oreokake, samt en enkel ostekake. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Oste- og kaketips til bursdagsselskap?Oreo kaken er nesten til å dø for....Den skal jeg ha til mitt besøk i morgen |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|