Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Tid og rutiner om morgenen?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-02-08, 16:54   #21
turi
representert

Medlem siden: Oct 2006
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Tid og rutiner om morgenen ?

Vi bruker max 1 time om morgenen, og det inkluderer min dusjetid.

Alt som kan gjøres dagen i forveien, gjøres da. Klær blir lagt frem, barna dusjer om kvelden. Så om morgenen er det bare nødvendige ting, mat, tannpuss, børsting av hår, kattevask.

Gammel 07-02-08, 17:32   #22
gullet
stille

gullet sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg står opp klokken 6.30, dusjer og steller meg ferdig på badet.
Setter over kaffe.
Blar gjennom avisen og lufter meg en tur på terrassen.
Vekker ungene.
De kler på seg.
Pakker sekkene ferdig.
Tannpuss.
På med yttertøy og i bilen, da er klokken 7.30.
Dersom ungene er raske med å kle på seg spiser de frokost hjemme, ellers gjør de det på SFO eller i barnehagen.

Gammel 07-02-08, 18:09   #23
mammamia
Superaktiv

Medlem siden: Jan 2007
mammamia er litt kulmammamia er litt kul
Standard

Jeg har klokka på 06.30, men står opp ca. 06.45, da har vi en time på oss til vi må være ute av døra. Nå kler ungene i huset på seg selv, men vi spiser frokost sammen og smører matpakker(liker ike matpakker som har ligget i kjøleskapet fra kvelden før). Men jeg bruker lite tid på badet for meg selv. har gjrene sminkepungen med meg og sminker meg når jeg kommer på jobb.

mammamia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-08, 18:16   #24
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tid og rutiner om morgenen?

Kan ikke mannen din gjøre klar mat før han går? Sånn at dere bare kan spise og putte matboksene i sekken?

Gammel 07-02-08, 18:17   #25
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg står forresten opp 90 minutter før jeg må gå, jentene en time før. Da har de passe med tid til å spise og våkne og gjøre seg klare.

Gammel 07-02-08, 18:24   #26
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Legge fram tøy kvelden før, lage matpakker og legge i kjøleskapet kvelden før.
Dusje før du legger deg?
Stå opp et kvarter før?
Levere i barnehagen før skolen?
Ikke tv på morgenen?

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-08, 18:29   #27
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hos oss er rett og slett problemet at alle ting gjøres LANGSOMT om morgenen. Vi klarer rett og slett ikke å skynde oss på den tiden av døgnet.

Gammel 07-02-08, 18:33   #28
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

6.15 - jeg står opp, dusjer og ordner meg

7.00 - ett barn vekkes og kles på

7.15 - det andre barnet vekkes og kles på

7.30 - ut av døra

7. 50 - begge ferdig levert i barnehagen

8.00 - er på jobb

Matpakker, sekker og klær er gjort klart og lagt fram kvelden før.
Begge ungene spiser frokost i bhagen.

Om vi skulle spist hjemme, tør jeg ikke tenke på hvor lang tid vi hadde brukt...

Gammel 07-02-08, 19:00   #29
Erica
Hekta

Erica sin avatar

Hvor: Indre Østlandet
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Vi har 3 barn, hvorav ett ordner seg helt selv, ett trenger en del mas og oppfølging, og en som er liten og må kles på og smøres mat til mm.

Morgenrutine:

Kl. 7.15 - jeg står opp og ordner meg
K. 7.30 - vekke barna
Kl. 7.50 - Frokost
Kl. 8.10 - Tannpuss, pakking av sekker osv
Kl. 8.25 - ut døra
Kl. 8.35 - ferdig å levere, drar på jobb
Kl. 8.40 - er på jobb

Dette er en rolig morgen. På morgener med dårlig tid leverer jeg i barnehagen så spiser han der, og jeg er på jobb til 8.20 ca.

Gammel 07-02-08, 19:03   #30
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Store unger?

Når jeg leverte turbo i bhg fra hun var født og til jul.
Så sto vi opp kl 7.30 og var i bhg likefør kl 10*ler*
Ting tar tid.

Gruer meg til jeg begynner på skolen igjen til høsten og begge ungene skal i bhg hehe...

Nå er det mann som tar turbo om mårningen siden mann må ha bilen på nyjobben *grr* hehe

Gammel 07-02-08, 19:28   #31
Hjertensfryd
Unik

Hjertensfryd sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Eg og tre unger bruker 1 time frå me står opp, til me er klar for avgang.

Gammel 07-02-08, 20:00   #32
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er målløs over hvor kjappe en del av dere er om morgenen. Her i huset er vi oppe kl 6, min mann leverer gutten i barnehagen 8.30 og han er da på jobb kl 9. Da samarbeider vi, hvor jeg bl a har ansvaret for å finne frem klær til guttungen kvelden i forveien. Vi må da være sjeldent talentløse om morgenen.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-08, 20:12   #33
Nå også i farger

Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Frokosten er tiddreperen.

Ja. Har ikke alle barn mulighet til å spise i barnehagen?

Opprinnelig lagt inn av LilleRosin, her.

Alt som kan gjøres kvelden før må gjøres da!

Opprinnelig lagt inn av Embs, her.

Jeg står opp 06.30 og er på jobb til 0900... Omtrent som deg altså.

...

Råd til effektivisering? Niks...

Hvor lang tid bruker du på å dusje?

Opprinnelig lagt inn av Anda, her.

Jeg tror forresten jeg hadde dævva om jeg måtte gå på jobb uten å dusje først, til tross for kveldsdusj.

Det trodde jeg også, helt til jeg ikke hadde noe valg.
Morgenene har blitt så mye bedre etter at jeg begynte dusje på kvelden. Det hender jeg dusjer på morgenen også, men tar da aldri håret. Det er nemlig veldig langt og krever litt stell...

Opprinnelig lagt inn av gullet, her.

Blar gjennom avisen og lufter meg en tur på terrassen.

"Frisk" luft?

Jeg tror jeg bruker ca. en time på morgenen. Det er de dagene jeg skal levere i barnehagen. Dette inkluderer stell av meg selv, stell av 2 små barn og vekking av 2 store. De minste spiser frokost i barnehagen, de eldste ordner seg selv og jeg spiser når jeg kommer på jobben.
Alt er ordnet kvelden før, og den som ikke leverer smører matpakker.

Står jeg opp 0630 og kommer oss ut døra litt før 0730, så rekker jeg akkurat jobben til kl.0800 (har 20 minutter reisevei).
Heldigvis har jeg fleksitid, så vi slipper stresse. Det er deilig!

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-08, 20:16   #34
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bella76, her.

Ja. Har ikke alle barn mulighet til å spise i barnehagen?

Man skulle tro det. Det er jo brått en halv time ekstra om vi skal spise frokost her.

Gammel 07-02-08, 20:24   #35
Left
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Bruker 45 minutter. Da dusjer jeg, finner frem klær til meg og Iben, smører matpakker til ungene og frokost til Emma. Cluet er å ikke spise frokost hjemme. Frokosten er tiddreperen.

Samme her, og da dusjer jeg først selv, og gutta vekkes før jeg går på badet. De synes det er deilig å se litt på TV i pysjen om morgenen, og da får de det mens jeg steller meg. Så smører jeg matpakke til meg selv. Videre er det å stelle, og kle på begge to, og komme seg ut. Begge to spiser i barnehagen, så vi trenger ikke matpakke. Kunne klart det på mindre tid også, men da blir det litt stress. Gutta mine er heldigvis veldig greie å ha med og gjøre
Veldig ofte så våkner de lenge før vi MÅ opp, og har fått TV-dosen sin før vi trør igang morgenstellet.

Svar med sitat
Gammel 07-02-08, 20:27   #36
Propella
superbruker

Propella sin avatar

Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Jeg er imponert over hvor kjappe noen er.

Selv har jeg alltid trengt god tid på morgenen. Jeg har alltid, fra jeg var 14-15 år, stått opp 2 timer før jeg drar. Nå som jeg har har 3 barn bruker jeg fortsatt 2 timer, så jeg har blitt mer effektiv. Vekkerklokken ringer 5.30. Jeg står opp, dusjer, finner frem klær til meg og ungene. Jeg skal som regel henge opp en vask med klær og setter på en ny som er klar til jeg kommer hjem på ettermiddagen. Veldig kjekt med timer på vaskemaskinen. Så vekkes mann og barn. Han ordner frokost mens jeg prøver å få 2 av barna til å kle på seg. Vi spiser frokost og lager matpakke. Da har klokka blitt 7. Jeg gjør klar i hvertfall 2 av barna og meg selv. Jeg drar kl 7.35 og er på jobb til kl 8.. Mannen kjører skolebarna til skolebussen og minsten i barnehagen kl 7.45. Mellom alt annet rydder jeg litt og ordner å styrer. Jeg sier som Albert Åberg, "jeg skal bare". Vi pleier ta oss god tid. Eldstemann kan ikke stresses, er veldig opphengt i rutiner og vaner.

Gammel 07-02-08, 20:29   #37
Hjertensfryd
Unik

Hjertensfryd sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

I mine unger sin bhg så er frokosten ferdig kl halv 9. Tidligare var det 9. Sidan eg allikevel er heime så stresser me ikkje med det. Eg leverer dei heller til 9. Synes det er greit nok

Gammel 07-02-08, 20:40   #38
Kaprifol
Kjernesnill

Kaprifol sin avatar

Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

I mitt forrige liv som hjemmeværende i permisjon har jeg gjerne stått opp 7.30 og vært ferdig med barnehagelevering 10. Innbakt i dette var da 2 ammerunder, ett skift og stell på baby, storesøster langvarig frokostspising på omtrent 1 time.

I mitt nye liv må ting gå langt raskere, og jeg har også kommet dit at jeg finner fram klær til barna og meg selv på kvelden, smører matpakker, rydder kjøkkenbordet, tar en kjapp dusj på kvelden dersom jeg ikke må vaske håret - da må jeg dusje på morgenen. Jeg håper jeg klarer meg med å stå opp 7 og være ferdig med levering i barnehagen 8 når den tid kommer at jeg vil raskt på jobb.

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-08, 20:50   #39
Martis
Ute på tur

Martis sin avatar

Hvor: Bøgda
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

Jeg er målløs over hvor kjappe en del av dere er om morgenen. Her i huset er vi oppe kl 6, min mann leverer gutten i barnehagen 8.30 og han er da på jobb kl 9. Da samarbeider vi, hvor jeg bl a har ansvaret for å finne frem klær til guttungen kvelden i forveien. Vi må da være sjeldent talentløse om morgenen.

Dette er oss også. Jeg tror vårt problem er at Junior vekker oss og ikke omvendt, slik at han "tråkker litt i veien" når vi skal være effektive.

Gammel 07-02-08, 20:54   #40
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg jobber turnus så det varierer litt.
Klokka ringer 6.45.
kl 7 må jeg opp dersom jeg har fri eller seinvakt.
Lillemor våkner av min klokke og blir vasket og kledd på med en gang vi kommer ned. Kan ordne ganske mye selv nå, men må ha litt hjelp med bleia og bukseknappen. Mellomste må vekkes, men ordner seg selv når han bare får opp øynene...

Storebrors klokke ringer 7.15, han står opp da og ordner seg selv, og lager seg frokost osv. Han går kl 8.00

Jeg lager frokost til de minste i full fart og alle er ute av huset 8.30 med god margin.

De dagene jeg begynner på jobb 7.45 står jeg opp en time tidligere og ordner meg selv før jeg vekker resten av huset. Storebror låser seg da selv ut kl 8. De minste spiser medbragt frokost i barnehagen. Leverer dem når barnehagen åpner kl 7.30 og rekker akkurat jobben med en nødskrik. Er sjeleglad det kun er en dag i uka vi må opp så tidlig.

Mannen min kjører sitt eget løp om morgenen og er ikke med i denne kabalen

Jeg dusjer ikke om morgenen, trener kl 9 når jeg har seinvakt, og dusjer etter det. Ellers dusjer jeg om kvelden etter trening.
Matpakker smøres kvelden før, også frokostmatpakker om jeg skal tidlig på jobb.
Skolesekk, barnehagebag, treningsbag, svømmebag osv. er pakket på forhånd
Eldstemann har ansvar for seg egne klær og mat om morgenen (etter eget ønske, blir veldig irritabel om vi blander oss)
Jeg legger frem klær til unger og meg selv før jeg legger meg.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:21.