Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Unge mødre

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-12-07, 17:20   #21
Line*
Expired

Medlem siden: Dec 2006
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Unge mødre

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Selvsagt er det det, men jeg dånte bare litt da jeg så den plakaten. Jentungen er 17 år, og syntes vel jeg var rene oldemora da jeg fikk barn som 24-åring. Men fordommer finnes jo selvsagt i alle aldersgrupper. Jeg kommer nok til å se første episode bare for å se hva dette er for noe.

Jeg tror du er en av dem med noen fordommer...

Neida, men jeg kan si LITT om dette: Min datter er jo som kjent ung mor. Fikk første 1 mnd etter fylte 18, og andre nå rett før fylte 20.
Gud, det er fordommer der ute! Og JEG er den som får de.
Jeg har mislykkes som mamma fordi hun ble ung mor, etc.
Det er helt vilt.

Min datter fortalte meg om dette programmet, fordi ei hun kjenner fra Hprten, eller noe sånt, skulle være med. Og hun sa: " Er det mulig? Jeg fatter ikke at de vil være med på sånt! jeg skjønner ikke poenget med å lage programmet en gang. Og det at hun vil være med på det, sier mer om henne som jente/kvinne, enn som mor, synes jeg!"
Sa min unge datter, tobarnsmoren....

Jeg nevnte med tenna igjen: "Du kunne jo ha prøvd å melde deg på....!!!"
Hun lo..."Redd for å fremstå som gammel eller, bestemor? "

Ja, hun lo sånn. : peker opp;

Jeg: " "

Gammel 28-12-07, 17:37   #22
Magica
søt

Magica sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Blir vel nødt til å ta en titt på dette programmet nå, om ikke annet enn for et lite sosialt studie.

Tv Norge-dokumentarer er jo vanligvis noe helt for seg selv. Vi ramla borti en om menn som ville bli evnukker her nylig.

Gammel 28-12-07, 17:38   #23
Line*
Expired

Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Magica, her.

Blir vel nødt til å ta en titt på dette programmet nå, om ikke annet enn for et lite sosialt studie.

Tv Norge-dokumentarer er jo vanligvis noe helt for seg selv. Vi ramla borti en om menn som ville bli evnukker her nylig.

Den så jeg også.

Gammel 28-12-07, 17:41   #24
Maz
Pauset

Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Desembermamma, her.

Jøss. Hvorfor det da?

Min mormor er født i 1905, og min mor i 1946. Tror ikke det har vært synd i hverken meg eller henne.

Det vil jo kunne bety mindre aktive besteforeldre og det kan jo være synd, eller det kan være en lettelse at en ikke må la dem passe barn alene uten at det blir styr.

Jeg er jo nå 41, jeg er ikke helt bombesikker på at det ikke kan dukke opp en til. Jeg kan ikke se noe med min morsgjærning som tilsier at det er synd på Mazungen pga min alder. Jeg tror jeg er en langt bedre mamma nå enn jeg ville vært for 20 år siden. Jeg er langt mere bevisst.

Jeg har også sett den plakaten Iset snakker om og jeg må si jeg irriterer meg og synes det er teit.

Jeg er forresten også fordomsfull, det er vi alle, men jeg er voksen nok til å vurdere folk ut fra det jeg ser ikke på førsteinntrykk.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-07, 17:43   #25
Maz
Pauset

Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Guttemammis, her.

Mange argumenterer med at man ikke orker å være så aktiv med
barna hvis man få barn sent og er "gammel", men det er bare tull!
Det jo kommer an på person og ikke alder!
Har en barsel-venninne som var 38 da hun fikk første,
har aldri vært så aktiv jeg som da vi gikk hjemme i perm. sammen

Det er min erfaring også. Jeg deltar på mere med datteren min enn de fleste jeg kjenner. Mye mere enn de yngste foreldrene jeg kjenner men det trenger ikke ha noe med alder å gjøre.

Gammel 28-12-07, 17:44   #26
Line*
Expired

Standard

Opprinnelig lagt inn av Maz, her.

Det vil jo kunne bety mindre aktive besteforeldre og det kan jo være synd, eller det kan være en lettelse at en ikke må la dem passe barn alene uten at det blir styr.

Jeg er jo nå 41, jeg er ikke helt bombesikker på at det ikke kan dukke opp en til. Jeg kan ikke se noe med min morsgjærning som tilsier at det er synd på Mazungen pga min alder. Jeg tror jeg er en langt bedre mamma nå enn jeg ville vært for 20 år siden. Jeg er langt mere bevisst.

Jeg har også sett den plakaten Iset snakker om og jeg må si jeg irriterer meg og synes det er teit.

Jeg er forresten også fordomsfull, det er vi alle, men jeg er voksen nok til å vurdere folk ut fra det jeg ser ikke på førsteinntrykk.

Jeg misunner ikke min venninne på 42.
Hun har en sønn på 20, og en datter på 10.
Jeg er glad det ikke er meg. :jepp:

Gammel 28-12-07, 17:47   #27
Magica
søt

Magica sin avatar

Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Line*, her.

Den så jeg også.

Det var virkelig spektakulært ja. Jeg satt med sjokkerte øyne gjennom hele programmet, og han presten var virkelig noe for seg selv.

Jeg tror nok at det er flere modne enn veldig unge som er skikkelig klare for å få barn.

Gammel 28-12-07, 17:51   #28
Myrsnipa
Pen. Så det så.

Myrsnipa sin avatar

Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Alfa, her.

Ein skulle nesten tru at sitatet var nøye valgt ut for å skape diskusjon og promotere serien

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Mener du det?

Har ikke sett promoen, og evner ikke å planlegge tv-seing så langt tid i forveien.

Gammel 28-12-07, 17:54   #29
Maz
Pauset

Standard

Opprinnelig lagt inn av Line*, her.

Jeg misunner ikke min venninne på 42.
Hun har en sønn på 20, og en datter på 10.
Jeg er glad det ikke er meg. :jepp:

Jeg forstår ikke den jeg eller relevansen til det jeg skrev.

Det er mange mennesker hvis situasjon jeg er glad jeg ikke er i.

Jeg har levd uten barn og familie i 35 år. Jeg nyter denne fasen av livet og koser meg som mamma.

Gammel 28-12-07, 18:06   #30
amo
Bør lage seg en tittel selv

amo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Det er mange mennesker hvis situasjon jeg er glad jeg ikke er i.

Denne signerer jeg.

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-07, 18:13   #31
era

era sin avatar

Hvor: østfold
era har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt av
Standard

Å gjett om det er et program jeg skal unngå å se, TV norge fornekter seg sjeldent å lage sensasjon ut av alt som beveger seg to grader til siden for "normalen", en av de beste måter å skape og holde liv i fordommer på *uuurk*.Neste program:
Unge ,gammle ,tykke ,tynne ,aktive ,passive...MØDRE er de skadelige for barna sine? kvinner generelt bør de interneres før de rekker å ødelegge flere barneskjebner ?TV norge tar saken.

era er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-07, 18:43   #32
Anne

Anne sin avatar

Anne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av amo, her.

Vi er faktisk ganske mange som er begge deler. Jeg er ung mor, og jeg er en moden mor.

Jeg skal dog ikke se programmet, ser lite tv og iallfall ikke reality-tv.

Sist redigert av Anne : 28-12-07 kl 18:57.
Anne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-07, 18:49   #33
Maz
Pauset

Standard

Jeg kan bare ikke helt dy meg men legger med et lite utklipp

http://www.dagbladet.no/dinside/2001/05/26/260165.html

Temaet fordommer er dessuten veldig interessant.

Når det gjelder individuelle tilfeller så finnes det jo mange situasjoner, men forskning viser jo at det ikke virker som voksne, selv ikke godt voksne foreldre er noen ulempe. Likevel er det mange som mener at det er greit å komme med fordomsfulle utallelser.

Om jeg på generellt grunnlag utalte meg negativt om veldig unge foreldre så ville jeg faktisk hatt en del å støtte meg på i mine utallelser utover personlig synsing. likevel velger jeg å kke gjøre det fordi det er snakk om individer her ikke bare statistikk.

Gammel 28-12-07, 19:07   #34
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Azi, her.

For å være ærlig så tenker jeg også det samme når jeg ser eldre foreldre. Feks her om dagen venninen til søsteren min fikk sitt første barn i alder av 50. Min søster er snart 40 og har ei lita jenta på 1år og vil ha en til. Stakkas barn når hun er 40 så er søsteren min 80. Om hun kanskje velger å få barn sent så er det ikke sikkert barna får oppleve bestemoren sin engang.
..

Er det virkelig så grusomt at moren er 80 når hun er 40? Hva er så forferdelig med det? Når man er 40 er man igrunnen veldig voksen og bør klare seg bra uten moren sin, sånn stort sett?

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-07, 20:17   #35
Maz
Pauset

Standard

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Er det virkelig så grusomt at moren er 80 når hun er 40? Hva er så forferdelig med det? Når man er 40 er man igrunnen veldig voksen og bør klare seg bra uten moren sin, sånn stort sett?

Jeg har en mor på 76 som ikke er så sprek. Jeg er sjeleglad for å ha det nå og ikke når jeg er 60 selv.

Jeg slipper iallefall å være omsorgsarbeider for mine foreldre som pensjonist.

Gammel 28-12-07, 20:19   #36
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er 42 og har en mor som er 65. Altså en ung mor. Hun fikk hjerteinfarkt da hun var 59, og har siden ikke vært så veldig sprek. Man har ingen garanti for at foreldrene er spreke, uansett alder.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-07, 20:20   #37
Azi
Come what may...

Azi sin avatar

Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Forferdelige med det er ingen i våres familie har levd lenger enn å blitt 70 år.

Gammel 28-12-07, 20:29   #38
Heiko
Helt konge

Heiko sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har flere fordommer mot TVNorge sine dokumentarer og realityserierenn jeg har mot unge mødre. Altså, jeg skal nok ikke se programmene.

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-07, 20:45   #39
Maz
Pauset

Standard

Opprinnelig lagt inn av Azi, her.

Forferdelige med det er ingen i våres familie har levd lenger enn å blitt 70 år.

Men søsteren har jo ved å få barn sent økt sine odds for å leve lenge.

Gammel 28-12-07, 20:59   #40
Azi
Come what may...

Azi sin avatar

Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Men søsteren har jo ved å få barn sent økt sine odds for å leve lenge.

Vi får håpe på det. Selvom søsteren min helst ikke vil oppleve barnebarn for da mener hun at hun er gammel!

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:47.