Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Bilstol til gutt på 5 måneder

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-11-07, 22:31   #21
~TM~
trøtt

~TM~ sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bilstol til gutt på 5 måneder

Opprinnelig lagt inn av *HH*, her.

Det er ikke noe poeng i å prøve å ha de lengst mulig i babysetet, bare så det er sagt
Jeg har lest litt forskjellig rundt dette her er noe:

Om man bytter til et sete som er ment fra 0 kg og oppover så skal det jo egentlig ikke være noe problem å bytte nå(selv om barnet ofte kan virke som om det forsvinner litt i setet).

Om Secura passer så er det et sete dere kan bruke lenge og hvis økonomi er viktig her så kan man jo bruke setet lenge.

Det aller viktigste: Prøv forskjellige bakovervendte seter i bilen for å finne det som passer best i deres bil. Velger man et bakovervendt sete fra en anerkjent produsent kan man føle seg trygg.

Jeg har mang en gang hatt lyst til å bestille en Car Seat Ponco for å ha på i bilen, tror jeg må sende en mail til Trygg Trafikk og høre hva de syntes om et slikt klesplagg i bilstolen. Den ser jo veldig kjekk ut når man ser på instruksjonene...

Hvor har du sitatene fra?

Hva når de ikke kan sitte selv (det står noe om det i det ene sitatet ditt)?

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-07, 22:44   #22
*HH*
Frøken

*HH* sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Det ene er hentet fra Trygg Trafikk sine sider hvor Tor Einar Calisch har uttalt seg. Usikker på om det ligger der enda. Trygg Trafikk mistet dessverre en del informasjon da de la om sidene sine, men de prøver å rekonstruere det når folk kommer med spørsmål om ting de savner fra de gamle sidene.

Det andre sitatet(hvor det ikke stod noe om sitte selv) har jeg fra DENNE artikkelen.

Mamma til poden 05 og prinsessen 11.
*HH* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-07, 22:45   #23
Lykketrollet
Jeg ble frisk!!

Lykketrollet sin avatar

Lykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner til
Standard

Vi er superfornøyd med duologicen!
Kjøpte det også på tilbud på nordås.
Prøvde det hin dagen med en stor gutt i det, på 16 kg og 96 cm, han satt som en konge!
Den stolen kan brukes lenge!

(Så stor han er blitt forresten, og så nydelig )

Lykketrollet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-07, 23:01   #24
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Jeg får ta meg en tur på Nordås i morgen. Der har de et godt utvalg av stoler. Ikke Britax da men ellers så har de vel ganske mye.

Tror det blir duologic da om den passer i bilen. på grunn av at han er så liten forsatt.

kan jo bruke den fra første stund til neste baby om noen år..

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-07, 23:10   #25
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Bilstol til gutt på 5 måneder

Jeg har mang en gang hatt lyst til å bestille en Car Seat Ponco for å ha på i bilen, tror jeg må sende en mail til Trygg Trafikk og høre hva de syntes om et slikt klesplagg i bilstolen. Den ser jo veldig kjekk ut når man ser på instruksjonene...

Den så jo veldig lur ut, særlig med tanke på det jeg sa, om at selene skal nærest mulig kroppen med minst mulig klær mellom pga. sikkerheten.

Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-07, 23:13   #26
~TM~
trøtt

~TM~ sin avatar

Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Det ene er hentet fra Trygg Trafikk sine sider hvor Tor Einar Calisch har uttalt seg. Usikker på om det ligger der enda. Trygg Trafikk mistet dessverre en del informasjon da de la om sidene sine, men de prøver å rekonstruere det når folk kommer med spørsmål om ting de savner fra de gamle sidene.

Det andre sitatet(hvor det ikke stod noe om sitte selv) har jeg fra DENNE artikkelen.

Takk!

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-07, 18:18   #27
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Nå står det et helt nytt duologic sete i bilen.

Brukte ganske lang tid på å bestemme meg for om jeg skulle ha nytt eller ikke. Først mente mannen i butikken at han ikke trengte nytt. Tok etter hvert sete med meg inn og da konkulderte vi med at han kan sitte i det... men han sitter stangt med skuldrene. Så da ble det nytt. Og han stortrives. Bruker det på hakk nr 2. virker som et genialt sete..

Betalte 2999 innkludert hjula og håndtaket.

Gammel 23-11-07, 18:34   #28
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Isolde, her.

får prøve litt.. men han er forsatt liten og svak i ryggen så hellingen på ryggen har en del å si.

Huh? Barnet skal da SITTE i setet.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-07, 22:05   #29
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Standard

han kan jo ikke sitte i sete når han ikke kan sitte. Nå har jeg han i hakk 2. det er mellom nyfødt og stort barn.

Han trives i sete.

Gammel 25-11-07, 01:15   #30
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Vi har tidligere byttet ved 7-8 mnd. De kunne nok ha byttet noe før. Med et sete med god hvilestilling så var ikke det noe problem.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:36.