Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Bilstol til gutt på 5 måneder

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-11-07, 22:15   #10
*HH*
Frøken

*HH* sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Bilstol til gutt på 5 måneder

Det er ikke noe poeng i å prøve å ha de lengst mulig i babysetet, bare så det er sagt
Jeg har lest litt forskjellig rundt dette her er noe:

Sitat:

Barnet har vokst ut av stolen når hodet nærmer seg kanten av stolen. Skift gjerne til større og sikrere modell når barnet er 6-7 måneder gammelt.

Sitat:

Barnet har vokst ut av babystolen når hodet går over kanten på seteryggen eller vektgrensen er nådd. Man kan godt bytte til et gruppe 1 sete når barnet veier over 9 kg og kan sitte selv ved ca. 10-11 mnd. alderen.
Grunnen til at man godt kan gjøre dette er at setene i gruppe 1 er kraftigere og mer stabile enn setene i gruppe 0.

Om man bytter til et sete som er ment fra 0 kg og oppover så skal det jo egentlig ikke være noe problem å bytte nå(selv om barnet ofte kan virke som om det forsvinner litt i setet).

Om Secura passer så er det et sete dere kan bruke lenge og hvis økonomi er viktig her så kan man jo bruke setet lenge.

Det aller viktigste: Prøv forskjellige bakovervendte seter i bilen for å finne det som passer best i deres bil. Velger man et bakovervendt sete fra en anerkjent produsent kan man føle seg trygg.

Jeg har mang en gang hatt lyst til å bestille en Car Seat Ponco for å ha på i bilen, tror jeg må sende en mail til Trygg Trafikk og høre hva de syntes om et slikt klesplagg i bilstolen. Den ser jo veldig kjekk ut når man ser på instruksjonene...

Mamma til poden 05 og prinsessen 11.
*HH* er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:51.