|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Erfaren
Medlem siden: Apr 2012
![]() ![]() |
Sv: Hvem kjøper du julegave til på jobb?Skulle til å skrive "ingen", men kom på at jeg har en venninne som jeg ble kjent med på jobb og som fortsatt jobber samme sted som meg, men relativt stor arbeidsplass og forskjellige stillinger og seksjoner gjør at vi har lite/ikke med hverandre å gjøre på jobb. |
|
|
|
|
|
#22 |
|
Kakemonster
|
Sv: Hvem kjøper du julegave til på jobb?Vi har hatt hemmelig nisse, men da har det handlet om å gjøre hyggelige ting for nissevennen i desember, ikke om å gi julegaver. Jeg jobbet i barnehage, og da ga jeg en liten oppmerksomhet til de andre på avdelingen.
Sist redigert av isola : 16-12-25 kl 16:00. Årsak: Autocorrect på bærtur… |
|
|
|
|
|
#23 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvem kjøper du julegave til på jobb?Ingen. Vi har pleid å ha en løsning om å kjøpe en pakke som legges under treet og så trekker vi på julelunsjen, men så blir det visst kjøpt inn av "den sosiale potten" i år, så da skal jeg visst ikke det heller.
|
|
|
#25 |
|
Introvert textrovert
|
Sv: Hvem kjøper du julegave til på jobb?Ingen. Jeg har ikke nære kollegaer lengre. Kunne kanskje gitt til sjefen, som er den eneste jeg samarbeider med for tiden.
|
|
|
#26 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() |
Sv: Hvem kjøper du julegave til på jobb?Jeg gir til min nærmeste underordnede; hun er min høyre hånd og stedfortreder når jeg er borte i møter. |
|
|
|
|
|
#28 |
|
heimføing
|
Sv: Hvem kjøper du julegave til på jobb?
Det var det ikke, mente noen i tråden. |
|
|
|
|
|
#29 |
|
Javel?
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Sv: Hvem kjøper du julegave til på jobb?Jeg har hatt flere nære kollegaer opp gjennom årene, men aldri kjøpt julegave til noen av dem. Jeg kjøper ikke julegaver til noen venninner heller, aldri gjort i voksen alder. |
|
|
|
|
|
#30 |
|
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Hvem kjøper du julegave til på jobb?Gir til 3. Vi er 4.
|
|
|
|
#31 |
|
Kleintje I + II
Medlem siden: Feb 2007
Sv: Hvem kjøper du julegave til på jobb?Til ingen, får heller ikke noen.
|
|
|
|
#33 |
|
Medlem siden: Mar 2008
Stort industrikonsern; vi driver ikke med slikt.
|
|
|
#35 |
|
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Offentlig (kommunal) sektor her (teknisk etat), som sagt noenlunde lik kjønnsfordeling og ca 100 ansatte. Vi kosemoser en del (kalender, som sagt, og det av egen lomme), pynter i kontorlokalene, men kjøper ikke gaver til hverandre. Julebord betales av jobben, med en liten egenandel. Det samles inn til gaver, fra de ansattes lommebøker, når noen fyller rundt år eller slutter. Men da betaler arbeidsplassen kake. Fredagskake annenhver uke går på rundgang blant ansatte å ordne med.
|
|
|
#36 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
Sv: Hvem kjøper du julegave til på jobb?Nei, har ikke tenkt tanken engang. Selvom jeg liker kollegaene mine. |
|
|
|
|
|
#37 |
|
finner ut av mye
|
Sv: Hvem kjøper du julegave til på jobb?Det kan være mye kosemose i helsesektoren, ja.
|
|
|
#38 |
|
Medlem siden: Jan 2012
Sv: Hvem kjøper du julegave til på jobb?Jeg gir ikke julegave til kollegaer. Hadde jeg gitt gave til noen som hadde hjulpet meg litt ekstra hadde jeg absolutt ikke forventet å få noe tilbake, det hadde blitt veldig rart. Gaven får du jo for noe du allerede har gitt dem! |
|
|
|
|
|
#39 |
|
<3
Medlem siden: Jan 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvem kjøper du julegave til på jobb?Jeg fikk julegave av ei på jobb i dag, hun var ny i høst og vi fikk god kontakt. Føler jo på et vis at jeg er forpliktet til å gi tilbake.
|
|
|
#40 |
|
|
Sv: Hvem kjøper du julegave til på jobb?Vi kosemoser en del hos oss også (kommunalt utviklings- og digitaliseringsmiljø), har julekalender, koselige julesosialiseringer, julelunsj og sånt, og pynter lokalet. Det synes jeg er helt topp! Arbeidsmiljø er så viktig.
|
|
![]() |
|
|