|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
| Se resultatene: Hvordan skaffer du flesteparten av julegavene dine? | |||
| Nesten bare på nett |
|
25 | 20,16% |
| Mest på nett |
|
22 | 17,74% |
| Omtrent halvparten på nett/halvparten i butikk |
|
46 | 37,10% |
| Mest i butikk |
|
15 | 12,10% |
| Nesten bare i butikk |
|
8 | 6,45% |
| Jeg lager de fleste gavene selv |
|
7 | 5,65% |
| Jeg gir ikke julegaver |
|
1 | 0,81% |
| Deltakere: 124. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Javel?
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvordan skaffer du flesteparten av julegavene dine?Intensjonen er å handle fysisk i butikk. De gangene jeg moter meg opp, så er det garantert at de ikke har det jeg skal ha, og jeg ender opp med å bestille på nett (gjerne mens jeg er inne i butikken). |
|
|
|
|
|
#22 |
|
finner ut av mye
|
Sv: Hvordan skaffer du flesteparten av julegavene dine?Jeg prøver jo å kjøpe mest mulig i lokale butikker, men noen ting får jeg rett og slett bare tak i på nettet. Det hender også at jeg kjøper ting på Finn. Foreløpig har jeg bare kjøpt 4 gaver, 1 i butikk og 3 på nett.
|
|
|
#23 |
|
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Sv: Hvordan skaffer du flesteparten av julegavene dine?
Jeg går ikke på senter da, mulig det er annerledes der. Jeg går i butikkene i bygatene, og der er det mye roligere på søndagene enn på lørdagene. I tillegg til at folk gjerne har litt bedre tid, koser seg med julemarked, kafebesøk og andre aktiviteter samtidig, og det er generelt bedre stemning. Da snakker jeg om Midtbyen her altså, kan ikke si noe om hvordan det er andre steder. Var i byen i går, i flere timer, og det var veldig koselig.
µ 05 07 07 Sist redigert av My : 08-12-25 kl 14:43. |
|
|
|
|
|
#26 |
|
lider av tastleksi
|
Sv: Hvordan skaffer du flesteparten av julegavene dine?I år har jeg overlatt mesteparten av handling som ikke kunne gjøres lokalt til mannen, og han har handlet ymse greier i Peru og Kina, og håndlaget sjokolade på kurs i Belgia som jeg har litt vansker med å sende vekk.
|
|
|
#27 |
|
lider av tastleksi
|
Skuffende egentlig.
|
|
|
#28 |
|
på slep
Medlem siden: Aug 2009
Sv: Hvordan skaffer du flesteparten av julegavene dine?Jeg er nok mest I butikk. Jeg liker å kjenne på tingene før jeg kjøper. I alle fall noen ting må jeg sjekke fysisk. Som for eksempel noen pysjer, ikke alle er like myke. Andre ting trenger jeg ikke sjekke, da blir det gjerne klikk og hent.
|
|
|
#29 |
|
ctrl+z
|
Sv: Hvordan skaffer du flesteparten av julegavene dine?Da skjønner jeg bedre, My. I min lille provins er det kun sentere som har søndagsåpent. (Eller, det var sånn sist jeg sjekket).
|
|
|
#30 |
|
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
Sv: Hvordan skaffer du flesteparten av julegavene dine?Blondie, senteret i min by var veldig rolig og fredelig i går. Tipper det er annerledes på det store i din by.
|
|
|
#31 |
|
Slim på hovednerven
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Sv: Hvordan skaffer du flesteparten av julegavene dine?Jeg strikker omtrent alle gavene. Til sokker, votter og andre småplagg bruker jeg restegarn, må jeg kjøpe blir det kvalitetsgarn i min lokale garnbutikk. |
|
|
|
|
|
#32 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Sola
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvordan skaffer du flesteparten av julegavene dine?Jeg bestiller de fleste på nett.
|
|
|
#33 |
|
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Sv: Hvordan skaffer du flesteparten av julegavene dine?Jeg ligger med feber, så det er mulig resten ordnes på nett...
|
|
|
#34 |
|
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Sv: Hvordan skaffer du flesteparten av julegavene dine?God bedring Malama
|
|
|
#35 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: Hvordan skaffer du flesteparten av julegavene dine?Nå gir jeg bort forsvinnende få fysiske julegaver, så de aller fleste er hjemmelagde, type sydd og strikket. Akkurat nå strikker jeg votter med et lokalt, tradisjonellt mønster til øynene blir tørre og nakken stiv.
|
|
|
#36 |
|
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvordan skaffer du flesteparten av julegavene dine?Bor på en liten plass så prøver å habdle lokalt. Men noe nettshopping blir det. |
|
|
|
|
|
#38 |
|
I mål
|
Sv: Hvordan skaffer du flesteparten av julegavene dine?Jeg handler mesteparten på nett. Har ikke tid til å prioritere handleturer i byen. Dersom jeg hadde hatt det, kunne jeg tenkt meg å gjøre det. Men å rusle rundt på lokale senter gidder jeg ikke. Da er det bedre å bruke nettet, og jeg bruker da noe klikk og hent. |
|
|
|
|
|
#39 |
|
Musk
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Hvordan skaffer du flesteparten av julegavene dine?Akkurat i år ble mest kjøpt i butikk siden vi kjøpte gaver på ferier i høst. Jeg handler gjerne i butikk før jul og støtter veldig gjerne små individuelle butikker, men om det er noe helt konkret og enkelt jeg er på jakt etter, handler jeg også på nett. Går IKKE på store kjøpesentre, det er bare stressende. Ble forresten glad her om dagen da jeg var på jakt etter noen skåler til et bestemt servise og fant ut at det eneste stedet på nett som hadde alt jeg trengte, var en liten arbeid- og inkluderingsbedrift i Lillesand. |
|
|
|
|
|
#40 |
|
Introvert textrovert
|
Samme her, jeg har ikke helse til mer en en butikk om gangen, dessverre. Jeg handler ikke på lokale da, men utelukkende på norske.
|
![]() |
|
|