Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hadde du overnattet på et hjemsøkt hotell?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Kunne du overnattet et sted det spøker?
Ja, selvsagt, sånt tror jeg overhodet ikke på 39 52,00%
Ja, men jeg ville nok tenkt litt på det 14 18,67%
Ja, men jeg ville vært engstelig 4 5,33%
Nei, antakelig ikke 11 14,67%
Er usikker 4 5,33%
Er du sprø? Bare glem det! 3 4,00%
Deltakere: 75. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-03-25, 07:13   #21
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hadde du overnattet på et hjemsøkt hotell?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Jeg tror deg, altså, men er det du sier at du hadde sovet som en stein selv på rom 407 på Fleischers? (Bare sånn at jeg tolker deg riktig.)

Ja det tror jeg helt sikkert. «Hjemsøkt» er ikke noe som fins.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-25, 07:35   #22
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Embriksmamma, her.

Ja, har gjort det også. Var på "Ghost hunt tour" i England i fjor - det var ekstremt gøy! Bodde på hjemsøkt luksushotell en helg og var med på diverse guidede turer i området sammen med en gjeng andre spøkelsesjegere. Intens helg, opplevde mye rart og traff mange morsomme folk.
Planlegger ny tur

Fortell!

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 03-03-25, 07:36   #23
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Ja, den mangler alternativet "ja, selvsagt, jeg synes sånt er skikkelig spennende og gøy!"

Hmm. Noen må gjerne redigere pollen, hvis de vil. Men mener dere at dere ville bodd på et hjemsøkt sted OG at dere tror på det også?

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 03-03-25, 07:36   #24
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hmm. Noen må gjerne redigere pollen, hvis de vil. Men mener dere at dere ville bodd på et hjemsøkt sted OG at dere tror på det også?

Det var slik jeg tolket Embriksmamma i alle fall, at hun bevisst oppsøkte hjemsøkt hotell fordi hun synes det er spennende gøy, enten hun nå tror på det eller ikke (jeg tror som sagt ikke på sånt, og er heller ikke interessert nok til å dra på spøkelsesferie).

Jeg har ikke hørt om rom 407 engang, så jeg hadde nok ikke reagert.

Det er litt rart, jeg synes det er gøy med magi, trolldom spøkelser etc i film og bøker, elsker Harry Potter, f.eks, men bare når det er fiksjon og fantasi, og ikke gir seg ut for å være noe annet. Men jeg har aldri giddet å se en hel epidode av åndenes makt, det synes jeg er helt uinteressant og blir verken skremt eller fasinert, det bare kjeder meg.

Sist redigert av My : 03-03-25 kl 08:59.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-25, 07:48   #25
liefje
Musk

liefje sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
liefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de fleste
Standard

Har bodd på hotell Union Øye hvor det går rykter om spøking. Merket ingen ting og tenkte ikke på det da jeg var der, men litt før jeg kom dit

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-25, 08:25   #26
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Jeg svarte "Er du sprø? Bare glem det!". Ikke fordi jeg tror på spøkelser, men fordi jeg ville blitt liggende våken lenge og diktet på diverse historier før jeg sovnet i tre-firetiden og dermed våkner utslitt og ikke nyhvilt.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-25, 09:01   #27
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Jeg tror ikke på sånt overhode.
Men jeg er også verdens mest mørkredde menneske og kunne aldri bodd et slikt sted alene. Sammen med mannen kunne jeg sovet hvor som helst.

Samme her, legg til husredd. Jeg synes mye er skummelt alene, men takler det fint sammen med andre. Jeg kan også være den trygge voksnaemed et barn, så jeg trenger ikke ha med en annen voksen. Jeg hadde ikke valgt å sove et hjemsøkt sted hvis jeg kunne velge, og i alle fall ikke sovet alene på rommet.

Gammel 03-03-25, 09:30   #28
Syrinx
koko

Syrinx sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Blogginnlegg: 53
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Eg får litt utslett når folk kjem med "det finnes mer mellom himmel og jord", så ja. Eg hadde ikkje hatt motforestillingar mot å sove verken her eller der.

Trur hotell som kallar seg heimsøkte gjer det berre for gimmick.

Gammel 03-03-25, 09:40   #29
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Definitivt, men ikke alene.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-25, 09:50   #30
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er både husredd og mørkredd. Så selv om jeg ikke tror på spøkelser, så kunne jeg klart å engste meg våken.

Hadde gjort det om jeg delte seng med noen, men hadde vært nervøs alene

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-25, 09:54   #31
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Jeg tror ikke på noe som helst i den retning. Blir bare irritert av å høre snakk om det.

Samme her.

Gammel 03-03-25, 09:57   #32
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg tror deg, altså, men er det du sier at du hadde sovet som en stein selv på rom 407 på Fleischers? (Bare sånn at jeg tolker deg riktig.)

Har aldri hørt om Fleischers/rom 407. Hva er det?

Jeg kan utdype nå som jeg har lest tråden at jeg godt kan bli redd for lyder osv. i mørket, og har tilløp til å være husredd - men det vil aldri falle meg inn å tenke at lydene hadde en overnaturlig årsak. Jeg ville tenkt mus, andre dyr, et ukjent menneske avhengig av hvordan lyden var. Skummelt nok det, synes jeg.

Gammel 03-03-25, 10:01   #33
Gri
Bør lage seg en tittel selv

Gri sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Gri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt likt
Standard

Eg har gjort det, tenkte litt på det, men sov meget godt utan å “fornemme” noko som helst.

Gammel 03-03-25, 10:03   #34
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 639
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror ikke på spøkelser, men er både mørkredd og husredd. Jeg går ut i fra at grunnen til at man tror det spøker på disse stedene er fordi det er "uforklarlige" lyder der, så jeg kunne godt ha greid å jazze meg selv opp til å bli skikkelig redd.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-25, 10:19   #35
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Syrinx, her.

Eg får litt utslett når folk kjem med "det finnes mer mellom himmel og jord", så ja. Eg hadde ikkje hatt motforestillingar mot å sove verken her eller der.

Trur hotell som kallar seg heimsøkte gjer det berre for gimmick.

Det tror jeg også, og for meg blir spørsmålet egentlig like meningsfullt som "hadde du badet i samme vann som nøkken?" eller "hadde du gått gjennom en skog hvor det bodde troll?"

For at spørsmålet skulle gi mening for meg burde det heller stått "Hadde du overnattet på et hotell som gir seg ut for eller har ord på seg for å være hjemsøkt?". Fordi i min verden finnes det ikke egentlig hjemsøkte hotell, noe mer enn det finnes skoger med troll.

Sist redigert av My : 03-03-25 kl 12:13.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-25, 10:28   #36
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!

Pamina sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Har svært liten tro på spøkelser og denslags og hadde nok sovet godt uansett.

Mer tvilende til hotellene i 0-stjerner som Skåber og Jansen driver og overnatter på.

Gammel 03-03-25, 10:32   #37
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har lyst til å svare "kunne ikke brydd meg mindre". Men så vet jeg jo at jeg slett ikke er skrudd sammen sånn.

Jeg ligger og hører etter alle mulige (og umulige) lyder og tolker alt i verste hensikt. Jeg har testet det ut en gang faktisk. Vi var i Savannah, Georgia, USA. De skryter på seg å ha flest spøkelser i USA. Vi meldte oss på en guidet "spøkelsestur" (for barn ... for ungene var 6 og 9). Guiden klarte selvsagt å påpeke hvor "utsatt" vårt hotell lå, og da var det jo slutt på søvn for min del.

Jeg vurderer meg selv til å være veldig realistisk, og tror selvsagt ikke på spøkelser. MEN ...

Gammel 03-03-25, 10:34   #38
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pamina, her.

Mer tvilende til hotellene 0-stjerner som Skåber og Jansen driver og overnatter på.

Gåds. Ja.

Jeg hadde ikke sovet et sekund i det rommet som Ine Jansen fikk tildelt som hadde en heis rett inn i rommet. Uten noen nøkkel.

Gammel 03-03-25, 11:00   #39
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Jeg tror ikke på noe som helst i den retning. Blir bare irritert av å høre snakk om det.

Samme. Og jeg ville ikke valgt et sånt hotell, fordi jeg ville tenkt at det antagelig kom til å bli snakk om det rundt omkring, blant andre gjester og ansatte. Men om jeg hadde vært der, hadde jeg sovet helt fint.

Gammel 03-03-25, 11:15   #40
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg tror ikke på spøkelser, men er både mørkredd og husredd. Jeg går ut i fra at grunnen til at man tror det spøker på disse stedene er fordi det er "uforklarlige" lyder der, så jeg kunne godt ha greid å jazze meg selv opp til å bli skikkelig redd.

Dette

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:58.