Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Hvor ofte går du på kino?

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Se resultatene: Hvor ofte går du på kino?
En gang i uka eller oftere 0 0%
Et par ganger i måneden 3 2,78%
I snitt en gang i måneden 2 1,85%
Noen få ganger i halvåret 16 14,81%
Noen få ganger i året 32 29,63%
I snitt én gang i året 35 32,41%
Sjeldnere 20 18,52%
Deltakere: 108. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-01-25, 15:57   #21
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor ofte går du på kino?

Tja, somregel en gang før jul med ungene. Det er ikke akkurat billig.

Og av og til en tur om sommeren, dersom det passer deg sånn når vi er på ferie og det er en aktuell film for hele flokken. Hvilket er mindre og mindre aktuelt med unger som nå er jente 9, jente straks 14 og gutt 16 så skal det godt gjøres å treffe alle tre. Gutt 16 har lite eller ingen interesse av å se på ting heller virker det som, og jente 9 elsker streaming. Så, ja, klart jeg og mannen kunne gå på kino bare oss men det har vi nok ikke gjort siden pre barn.

Gammel 26-01-25, 16:46   #22
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Noen ganger i måneden, nesten alltid sammen med mannen (som går enda litt oftere enn jeg). Så å si alltid på Vega kino, som jeg liker veldig godt og har mye mer veloppdragent publikum enn de andre kinoene. Eller på Cinemateket, som er enda bedre i så måte. Neste uke har vi tre billetter til Cinemateket, men det er mer enn vanlig. Hittil i år har jeg vært 5 ganger på kino.

Gammel 26-01-25, 17:43   #23
Embriksmamma
Bokglad

Embriksmamma sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Et par ganger i måneden, minst. Elsker kino

When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-25, 18:04   #24
Musemus
<3

Musemus sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Ekstremt sjelden. Jeg liker ikke å gå på kino, og likte det ikke som liten heller. Eneste grunnen til at jeg dro på kino som liten var at jeg fikk lov å spise godteri.
Nå som voksen, så er det for høy lyd, folk som spiser, snakker, sjekker telefonen og ja, alt. Tror jeg er høysensitiv.

Musemus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-25, 19:42   #25
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg synes stort sett ikke at film er bedre på kino, så når jeg går på kino er det mest for å forkorte ventetiden til jeg får sett filmen, eller at jeg har lyst på et avbrekk. Det er to filmer det siste halvåret som jeg har vurdert å se på kino, men så har det ikke blitt noe likevel.

I tillegg synes jeg det er dyrt. Joda bare 150 kr, men gang det med to og legg på overpriset godteri og en flaske brus til hver, så blir det fort 450 kr for noe man har et gratis alternativ til hjemme, og da velger jeg heller det som er gratis. Og kan sette på pause hvis jeg må tisse.

Gammel 26-01-25, 19:57   #26
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sjelden. Maks et par ganger i året. Det er mye fordi jeg sliter med å sitte med bena ned på gulvet, av helsemessige årsaker. Og luksussalen veldig ofte blir fort dyrt.

Gammel 26-01-25, 20:04   #27
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Alt for sjelden. Kanskje det skal være et nyttårsforsett? En kinofilm i måneden?

Gammel 26-01-25, 20:10   #28
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Veldig sjelden, kanskje én gang i året. Jeg liker filmer, men synes rett og slett ikke at film er bedre på kino.

Gammel 26-01-25, 21:27   #29
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

I tillegg synes jeg det er dyrt. Joda bare 150 kr, men gang det med to og legg på overpriset godteri og en flaske brus til hver, så blir det fort 450 kr

Vi kjøper aldri snop og drikke på kino. Og vi gjorde heller ikke da ungene var små. Det er et prinsipp. Jeg vil kunne gå så ofte jeg vil på kino, og da er det både dyrt og ikke minst usunt at denne aktiviteten skal forbindes med snop.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-25, 21:29   #30
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvordan kan film ikke være bedre på kino? Jeg spør av oppriktig nysgjerrighet, for å kunne forstå. Ikke av nedlatenhet, overholdet ikke!

Gammel 26-01-25, 21:33   #31
oslo78
Er frisk!

oslo78 sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Hadde du spurt for et halvt år siden, hadde jeg svart aldri. Det er fordi vi har lerret og projektor hjemme og sånn sett får kinofølelsen i kjellerstua. Men siste tre månedene har jeg faktisk vært fire ganger. To av gangene av sosiale grunner og to av gangene fordi jeg ville se filmen i en kinosal. Kjøper brus og smågodt på Rema og kinobilletten på Norgesbillett, så da blir det 170 kr tilsammen. Det er det verdt for en hyggelig kveld med venninner eller mannen.

Gammel 26-01-25, 22:05   #32
Input
Bør lage seg en tittel selv

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nesten aldri. I praksis bare når vi trenger noe å gjøre som er ekstremt lavterskel med Lillesøster. Om vi har barnefri foretrekker vi mer sosiale aktiviteter. Vi synes også det er veldig dyrt.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-25, 23:03   #33
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Nesten aldri. I praksis bare når vi trenger noe å gjøre som er ekstremt lavterskel med Lillesøster. Om vi har barnefri foretrekker vi mer sosiale aktiviteter. Vi synes også det er veldig dyrt.

Den ser jeg veldig godt! Vi foretrekker også det. Men vi har venner som liker å gå på kino, så det har vært en del kino med venner i årenes løp, og ofte kombinert med å spise ute eller å gå hjem til oss eller dem etterpå.

Nå har vi voksne barn og plenty av fritid. Vi er veldig sosiale, treffer andre nesten hver dag, så jeg føler ikke at kino begrenser det. Og kino er uansett mye billigere enn teater, show og konserter. (Som vi også går på, men langt fra særlig ofte, og jeg gremmer meg over prisen. Ikke fordi kulturansatte ikke fortjener det, men fordi det begrenser min mulighet til å bruke de tilbudene så ofte som jeg ønsker.)

Gammel 27-01-25, 00:00   #34
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Hvordan kan film ikke være bedre på kino? Jeg spør av oppriktig nysgjerrighet, for å kunne forstå. Ikke av nedlatenhet, overholdet ikke!

Mest på grunn av publikum og teksting. Jeg liker kino, altså, men det er slett ikke alltid et bedre alternativ for meg. Det er stor forskjell på kinoer/saler også, og har man stor TV (eller prosjektor og lerret) og bra lydanlegg, kan ofte hjemmefilm konkurrere, synes jeg.

Gammel 27-01-25, 04:06   #35
Drømmedama
keep on dreaming

Drømmedama sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Jeg går på kino bare få ganger i året. Men jeg liker det veldig godt når jeg først gidder. Jeg er for lat på kveldene tror jeg. Når jeg først går da tenker jeg alltid at nå skal jeg jammen gå oftere. Jeg koser meg med at det er folk rundt meg og har egentlig aldri lagt merke til hva de gjør, er så inni filmen at jeg glemmer det meste.

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-25, 06:40   #36
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Nei, det er jo den samme filmen? Handlingen, skuespillerne, musikken, den er ikke annerledes hjemme enn på kino, pluss at jeg kan ligge på sofaen.

Vi har stort tv og dyrt lydanlegg, men jeg hører ikke forskjell på tv-høyttaleren og anlegget. Mannen oppdager sånt på to sek.

Unntak for Avatar.

Gammel 27-01-25, 06:51   #37
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 222
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er ikke spesielt opptatt av lyd- og bildekvalitet (til andre i husets store frustrasjon), så jeg synes ikke kino gir så mye mer. Det skaper en følelse av å finne på noe, men jeg synes ofte lyden er for høy og det er kaldt i rommet. Siden jeg også er avhengig av å reise meg opp innimellom, så forstyrrer jeg fort andres opplevelse også.

Jeg har alltid bare tenkt på kino som noe man kan gjøre, men som jeg sjelden synes er verdt pengene.

Gammel 27-01-25, 07:29   #38
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Jeg synes bare ikke at stor skjerm, høy lyd og det å sitte med en masse andre mennesker forbedrer opplevelsen. Jeg koser meg mye mer med en film hjemme.

Gammel 27-01-25, 08:31   #39
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tidligere gikk jeg på kino hele tiden, gjerne flere ganger i uken. Nå går jeg veldig sjelden. Det er flere årsaker til det. Det er dyrt, filmene går til rare tider og kanskje bare en og annen dag innimellom pluss at jeg har blitt veldig hjemmekjær. Det har blitt håpløst å kjøre inn til Oslo og parkere, slik at den månedlige Troll i esken-kinoturen har bortfalt helt, og det er et savn. Men nå i januar har jeg faktisk vært på kino tre ganger, og skal igjen på lørdag, så nå føler jeg at jeg er inne i en god steam.

Men å se film på kino er ikke BARE positivt. Jeg er veldig var for prating, hvisking og lysende mobilskjermer. Godteriposeknitring og hosting og harking gjør meg ingenting, men at folk på død og liv må kommentare det de ser på lerretet ...

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-25, 09:06   #40
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er så enig, Divine. Godteriposeknitring og hosting takler jeg på strak arm. Det er sånn det skal være på kino. Det er disse "nye" forstyrrelsene som irriterer. Det er nok et tegn på at jeg begynner å bli gammel.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:21.