Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

Når bruker du omtanke/care i Facebook

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-01-25, 10:52   #21
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når bruker du omtanke/care i Facebook

Spinn off fra My: Det er INGENTING som var mer cringe enn at jeg faktisk brukte ordet cringe i en samtale ... på t-banen ... sånn at de som satt i nærheten kunne høre at jeg sa det.

(Snuppa har heldigvis sluttet, men nå er knerten i full gang med å bli pinlig berørt over min "oppførsel". )

Gammel 03-01-25, 11:42   #22
Nextlife
Rockesøster

Nextlife sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Darth, her.

Jeg er en av dem som ikke har skjønt at man kun skal bruke omtanke-smiley når det har skjedd noe trist. Jeg gir den også som en klem, og ikke kun når "noen-har-dødd-klem". For meg er det ikke kjempestor forskjell på de to hjertesmileyene.

Nå skal det sies at jeg ikke bruker akkurat denne smileyen spesielt ofte. Jeg bruker mest liker eller hjerte. Men når jeg bruker omtanke, så tenker jeg helt klart ikke så direkte i retning av trist som det flere skriver her. Jeg er nok mer happy go lucky og tenker at omtanke er bra i gode og onde dager.

Jeg kunne skrevet akkurat dette.
Jeg synes egentlig omsorgsemojien smiler for mye til å benyttes ved sorg og krise.

Gammel 03-01-25, 15:15   #23
Fluke
Bør lage seg en tittel selv

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg bruker den som omtanke, altså en klem til noen som strever eller der noe kjipt har skjedd. Jeg ble VELDIG overrasket da jeg så en hadde brukt den som reaksjon på at jeg hadde postet at mann og jeg hadde 25 års bryllupsdag - men antar han bare mente å gi oss en klem - og håper ikke han brukte den fordi han syns synd på oss.

Gammel 03-01-25, 15:18   #24
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fluke, her.

Jeg ble VELDIG overrasket da jeg så en hadde brukt den som reaksjon på at jeg hadde postet at mann og jeg hadde 25 års bryllupsdag - men antar han bare mente å gi oss en klem - og håper ikke han brukte den fordi han syns synd på oss.

Dette synes jeg er et godt eksempel på at man ikke bør overtolke. Dette må da være ment som en gratulerer/hipp hurra-klem?

Gammel 03-01-25, 15:27   #25
Fluke

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Dette synes jeg er et godt eksempel på at man ikke bør overtolke. Dette må da være ment som en gratulerer/hipp hurra-klem?

Ja, jeg tok det som en gratulasjonsklem. Men første tanke var altså at dette var et veldig rart valg av ham.
(Burde sikkert satt inn en bakerst i forrige innlegg)

Gammel 03-01-25, 15:58   #26
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Fluke, her.

Ja, jeg tok det som en gratulasjonsklem. Men første tanke var altså at dette var et veldig rart valg av ham.)

Jeg ville valgt et hjerte eller en tommel opp i samme situasjon.

Gammel 03-01-25, 16:18   #27
Syrinx
koko

Syrinx sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Blogginnlegg: 53
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Eg orkar ikkje denne (over)tolkinga av emojis. Eg kan fort ha brukt den som glad-omtanke, utan at eg skal seie det for sikkert. Uansett, det kan ikkje bli slik at det er feil å bry seg fordi mottakar tolkar ein emoji (hallo, ein gul, liten dings) annleis enn avsendar.

Gammel 03-01-25, 16:51   #28
Pelen

Pelen sin avatar

Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nextlife, her.

Jeg synes egentlig omsorgsemojien smiler for mye til å benyttes ved sorg og krise.

Er det ikke nesen man ser?

Opprinnelig lagt inn av Syrinx, her.

Eg orkar ikkje denne (over)tolkinga av emojis. Eg kan fort ha brukt den som glad-omtanke, utan at eg skal seie det for sikkert. Uansett, det kan ikkje bli slik at det er feil å bry seg fordi mottakar tolkar ein emoji (hallo, ein gul, liten dings) annleis enn avsendar.

Det er absolutt ikke feil å bry seg, bedre med en "feil" emoji et sted enn ingen emoji. Det er bare interessant å se hvordan der tolkes, de er jo tenkt som en erstatning for ord.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-25, 17:28   #29
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Den minner på et vis om Pikachu.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-25, 17:53   #30
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

Medlem siden: Dec 2011
Blogginnlegg: 175
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Eg er einig med dykk her, men eg ser at særleg kona til søskenbarnet til mora mi bruker den i hytt og ver - mistenker at det er ei generasjonsgreie.

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-25, 17:55   #31
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Apropos cringe ...

https://www.facebook.com/reel/572261...extid%3DwwXIfr

12-åringen vrei seg i medkjensle for barna til denne mannen.

The glass is refillable.
Gammel 03-01-25, 18:52   #32
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1276
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Omsorgsemojien er shady, den gir et annet visuelt uttrykk enn det den påberoper seg å være. Litt som !

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-25, 20:52   #33
liefje
Musk

liefje sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
liefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av nokon, her.

Apropos cringe ...

https://www.facebook.com/reel/572261...extid%3DwwXIfr

12-åringen vrei seg i medkjensle for barna til denne mannen.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-25, 20:58   #34
liefje
Musk

liefje sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
liefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de fleste
Standard

Jeg synes eventuell feilbruk av omtanke-emojien på FB er en svært liten sak å bry seg med. Den klemmer, har et hjerte og er søt. Jeg bruker den nok selv om omtanke, men har fått sånne på et par innlegg brukt "feil" og har ikke tenkt over det. Da er det verre med min mors bruk av emojies (for ikke å snakke om hennes vane om bare å svare "ok"). Min søster og jeg ler godt av det noen ganger.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-25, 23:34   #35
Input

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nextlife, her.

Enig.

Jeg har sikkert brukt den feil, men tenker helt ærlig at det er veldig rart at voksne tenker på og kommenterer sånt.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-25, 23:37   #36
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Man tenker da på så mangt. At man undrer seg og kommenterer eller spør, trenger ikke bety at man legger veldig mye i det, eller synes at det er så viktig.

Skal voksne bare tenke og kommentere på seriøse og viktige ting? Så kjedelig.

Gammel 04-01-25, 11:20   #37
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Skal voksne bare tenke og kommentere på seriøse og viktige ting? Så kjedelig.

I så fall ville forum vore kjedeleg.

The glass is refillable.
Gammel 04-01-25, 12:41   #38
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:23.