Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Holder du av solsenger om morgenen på strand/hotell?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Se resultatene: Holder du av solsenger om morgenen på stranda/hoteller?
Alltid, jeg må ha kremplass når jeg kommer 2 2,74%
Ja, jeg gjør det av og til, selv om jeg egentlig synes det er litt frekt/irriterende 14 19,18%
Nei, det gjør jeg ikke, men bryr meg ikke hva andre gjør. Jeg tar det jeg får. 6 8,22%
Nei! Det er utrolig irriterende når andre gjør det! 38 52,05%
Annet 13 17,81%
Deltakere: 73. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-08-07, 21:33   #21
Agent Scully
Truth is in the x-files

Agent Scully sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Holder du av solsenger om morgenen på strand/hotell?

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Fnis. Samme parkeringsplass.

Vi burde starte en bevegelse. 8000kr i bot burde være en fin start ...

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-07, 22:11   #22
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Jeg svarte annet.
Stort sett på sydenferier så pleier vi å leie solseng med parasoll/palme fo hele perioden vi slaø være der. Da er det alltid en plass når vi kommer uansett når på dagen.

Gammel 14-08-07, 22:17   #23
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Nå har vi kun vært på en sydenreise med barna der det evt kunne vært et problem men da vi var på tur i mai var det nok ikke det samme presset på disse anleggene.
Vi somlet og tok det med ro på morgenene og satt oftest på bassengkanten eller var i vannet det meste av tiden uansett. Rundt 13 tiden ble det oftest ledige senger langs bassenget for da var det lunctid.
Det stod forresten på skilt at det var forbudt å holde av senger men jeg sjekket aldri om det ble fulgt...

Gammel 14-08-07, 22:25   #24
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Krysset av på annet. Vi gjorde det et par dager, men etter kl 9. Etter 9 var det lov sto det skilt om.

Karamell er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 14-08-07, 22:29   #25
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Jeg krysset av på annet, jeg - for det fantes ikke noe alternativ for

"Nei, fordi jeg kjeder vettet av meg ved å sole meg på de vonde solsengene og skyr dem som pesten."

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-07, 00:28   #26
Elin
Bør lage seg en tittel selv

Elin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elisabet, her.

Vi drar ganske tidlig til bassenget/stranden. Tyskere og italienere er helt ekstreme når det gjelder det, men mange andre kommer like etter. (Har bodd på hotell med både mye tyskere og italienere.) Mannen min var på gruppereise til et hotell med mange tyskere for noen år siden. Da gjorde de bare på pur f.. å legge ut håndkler kl. 4 om morgenen en dag. Dritsure tyskere som kom kl.5, og de var sure resten av dagen. Skal være sagt at neste dag gadd dem ikke det, men skal vedde på at tyskerene var enda tidligere ute.

Tror ikke tyskere er verre enn nordmenn og svensker på Sunwing bare så det er sagt, men jeg synes det er frekt og gribbete med slik oppførsel. Jeg og min søster tok hevn en gang. Samlet inn alle håndklærne - la de i en diger haug oppå hverandre- og valgte oss de sengene vi ville ha. Det stod et STORT og TYDELIG skilt at det ikke var lov til å reservere senger ved å okkupere senger med håndklær osv. så vi hadde vårt på det tørre, men allikevel holdt vi på å få juling av en muggen svenske. Forøvrig hørte vi- den samme mugne svensken klage til resepsjonen over at "han hade hittat en äppelskrutt under sin säng på morgonen EFTER städningen"...

Gammel 16-08-07, 23:50   #27
liefje
Musk

liefje sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
liefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de fleste
Standard

Vi har gjort det en gang paa et hotell i Mexico. Der var det amerikanere som holdt paa slik, og hvis man skulle faa en bra seng uten aa tipse dem som jobbet ved bassenget en hel masse, var det bare aa komme seg ut. Det var dog tilstrekkelig aa vaere der för 0800. Paa andre hoteller vi haer vaert, har dette ikke vaert noe problem, og jeg synes hotellet bör vaere streng paa at de ikke tolererer slikt.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-07, 23:55   #28
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kif, her.

Jeg blir mer forbannet når folk holder av parkeringsplasser på offentlig grunn ved å legge igjen gjenstander mens de er på tur med bilen. Da fjerner jeg de glatt! Det blir ikke din parkeringsplass for det om du markerer reviret ditt som en bikkje!

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Fnis. Samme parkeringsplass.

Enten finnes det flere slike, eller så har vi hytte samme sted.

Gammel 17-08-07, 00:07   #29
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Har ikke gjort det personlig, men opplever ofte at de som leier ut solsengene holder av for oss. Vi har da gitt beskjed hvis det er dager vi ikke skal benytte oss av sengene.
Vi har aldri bedt om dette, men tipser bra.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-07, 10:44   #30
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det hotellet vi bodde på i sommer hadde en ok praksis. Kl 09 gikk noen fra hotellet rundt og fjernet håndklærene fra ALLE stolene som det ikke satt folk ved . Det gikk altså ikke an å gå ned og reservere stoler for så å spise frokost. Men etter 09 kunne man reservere. Det ga alle en fair sjanse til å få seg en stol. Vår eldste pleide å gå ned etter frokost og ta stoler til oss, så kom vi diltende etter når vi hadde drukket kaffe.

Synes egentlig at reservering av stoler er noe tull, men når alle andre gjør det, så må man jo gjøre det selv også, om man skal ha sjanse til å få en stol. Men jeg har faktisk kastet bort håndklær fra stoler selv når jeg ser at det ikke er folk der i timevis, og vi ikke har hatt stol på en ok plass.

Gammel 17-08-07, 10:46   #31
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kif, her.

Jeg blir mer forbannet når folk holder av parkeringsplasser på offentlig grunn ved å legge igjen gjenstander mens de er på tur med bilen. Da fjerner jeg de glatt! Det blir ikke din parkeringsplass for det om du markerer reviret ditt som en bikkje!

Hæ? Skjer dette? Jøss og jøss. Da hadde jeg nok lempet gjenstandene til side og parkert.

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Tror ikke tyskere er verre enn nordmenn og svensker på Sunwing bare så det er sagt, men jeg synes det er frekt og gribbete med slik oppførsel. Jeg og min søster tok hevn en gang. Samlet inn alle håndklærne - la de i en diger haug oppå hverandre- og valgte oss de sengene vi ville ha. Det stod et STORT og TYDELIG skilt at det ikke var lov til å reservere senger ved å okkupere senger med håndklær osv. så vi hadde vårt på det tørre, men allikevel holdt vi på å få juling av en muggen svenske. Forøvrig hørte vi- den samme mugne svensken klage til resepsjonen over at "han hade hittat en äppelskrutt under sin säng på morgonen EFTER städningen"...

Forøvrig: Jeg klarer ikke ligge i solen særlig lenge. Jeg har dermed aldri sett behovet for å kapre en solseng. Jeg syns likevel det er frekt å reservere, og ville nok ikke gjort det.

Gammel 17-08-07, 11:11   #32
Alioli
Fullverdig medlem

Alioli sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Toten-området
Alioli er litt kul
Standard

Jeg krysset av for annet, fordi ingen av svaralternativene passet min forklaring.. vi brukte å stå opp tidlig for å få plass, men den som gikk for å finne plass gikk ikke tilbake til hotellet eller noe, den ble værende på plassen hele dagen.. vi tok heller ikke av for et stort følge, bare to-tre plasser og det syntes jeg ikke er så ille skal jeg være helt ærlig..

Skjønner at folk blir irriterte når det er snakk om et flertall med plasser, og man ikke tar sengene i bruk før sent på dagen

Gammel 17-08-07, 12:57   #33
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Øh. Solsenger? Liker ikke sånt. Liggeunderlag og håndklær på stranda er fint.

(Liker ikke solseng-steder heller. )

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-07, 13:03   #34
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Hvor: Der
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Koma, her.

Det lurer jeg på ....

http://www.dagbladet.no/dinside/2007...267#1187084267

Jeg synes det er en utrolig irriterende praksis, når folk løper ned klokka 06 om morgenen og holder av i hytt og pine til hele reisefølget, for så å gå opp og sove videre, spise frokost i fred og ro. Har ikke opplevd dette som problem så mange steder, men det er helt klart en ukultur noen steder. (ref. Italienske rivieriaen og diverse hoteller med gratis solstoler) Jeg foretrekker forøvrig å gå på privatstrand i Frankrike og Italia, for da får man servert rosevin på senga av søte kelnere.

Selv kan jeg finne på å la håndklær og ting og tang bli liggende ved solsengen for å gå og spise lunsj og kanskje være borte en times tid.

JEG ER HELT ENIG!! Jeg har opplevd dette på kroppen:

Syden i -91:
En morgen så var vi der før den britiske familien som vanligvis "okkuperte" noen av sengene, og endelig skulle vi få en solstol. Dette var på et hotell. Hele den britiske familien skulte surt på oss resten av dagen, de måtte slå seg ned der vi pleide å ligge (på gresset). Da vi gikk til lunsj og kom tilbake lå håndlærne våre i bassenget!!! :hehe: Selvsagt var det disse som sto bak!! At det er mulig!!

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-07, 13:58   #35
Iriam
litt skummelt

Iriam har et hav av muligheter foran seg
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Mangler det ikke et alternativ for "Ja, det gjør jeg, men jeg blir kjempeirritert når andre gjør det!"?

Iriam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-07, 16:28   #36
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg antar at det nå har kommet til et nytt alternativ. Jeg krysset i hvert fall av for "ja, jeg gjør det, men synes det er pinlig".

Da vi var på ferie i sommer var det så innmari praktisk for oss å ha solsenger rett ved siden av barnebassenget. Til mitt forsvar må jeg si at vi la ut håndklærne våre ETTER frokost, men før vi hadde smurt oss inn med solkrem. Jeg kunne egentlig ikke skjønne hvorfor alle de "gamle" menneskene skulle ligge rett ved siden av barnebassenget. Det var stedet desidert mest bråkete plass.

Gammel 20-08-07, 16:21   #37
Selma
blid

Selma sin avatar

Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Vi kom hjem fra Sunwing Sandy bay på Kypros nå i formiddag. Jeg var forberedt på "den store solsengjakten" og troppet opp i halv ni-tiden med pikkpakket mitt (tar av tre senger til oss men blir sittende ute med en bok, legger ikke fra meg håndklærne og går. Jeg fikk bortimot hakeslepp når jeg oppdaget at 99% av solsengene var ledige. Nå var riktignok bassengområdet digert med en mengde solsenger, men her kunne man godt komme i ti-tiden og finne ledige solsenger. Deilig!

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:22.