Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Skikkelige blundere og andre artige mathistorier

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-10-06, 21:45   #1
Mica
Djevelsk

Mica sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Mica er populærMica er populærMica er populærMica er populærMica er populær
Standard

Sv: Skikkelige blundere og andre artige mathistorier

Lunsj historie

I vinter hadde vi besøk fra New York kontoret, dette var rett før jul og dagens lunsj bestod av rester. En gryte med lapskaus og en gryte med risengrynsgrøt. Jeg stod på pratet med Taylor, en av amerikanerne i matkøen og spurte hva han syns om den norske maten. Vel, så passe sa han og serverte seg lapskaus og så slng på ens tor sleiv med risengrynsgrøt får jeg rakk å stoppe han. Å jeg skulle ikke ha bladet disse sa han til meg, og igjen før jeg rakk og svare slengte han på kanel/sukkerblanding . Jeg prøvde å forklare at lapskaus med risengrynsgrøt og kanel og sukker ikke gikk og definivt ikke var en rett som hørte sammen, men han sa at det var ok.

Han spiste nå alt , men fortalte meg i etterkant at han ikke var så veldig begeistret for risengrynsgrøten. Ja, ja

Gammel 07-10-06, 21:54   #2
Mica
Djevelsk

Mica sin avatar

Mica er populærMica er populærMica er populærMica er populærMica er populær
Standard

Mim:.... jeg er egentlig ordløs - men har noen spørsmål:

Hvordan er egentlig familie sammenkomstene hos svigers? Prøver dere å unnga middager der? Og mannen din må jo syns du er verdens matgudinne (hvilket jo flere påstår at du er )nå han sammenlikner med hva han er vokst opp på?

Gammel 07-10-06, 21:57   #3
Hønni

Hønni sin avatar

Blogginnlegg: 38
Hønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

der kom jeg på browniesene som ble knekk...

Hønni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-06, 22:03   #4
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mica, her.

Mim:.... jeg er egentlig ordløs - men har noen spørsmål:

Hvordan er egentlig familie sammenkomstene hos svigers? Prøver dere å unnga middager der? Og mannen din må jo syns du er verdens matgudinne (hvilket jo flere påstår at du er )nå han sammenlikner med hva han er vokst opp på?

Det er det sosiale samværet som står i fokus. For å si det sånn. Og kaffen er ikke så verst. Kjære ELSKER maten min. Med lidenskap. Han synes noe av den er eksotisk og rar, men stort sett elsker han den. Jeg tilbyr meg ALLTID å kjøpe inn og lage mat, jeg liker det jo (ikke løgn) og det er triveligere å spise mat som eh...kan spises. Før hun kom meg for nær på livet og ble en PAIN, så syntes faktisk vi alle (Kjæres venner og bekjente) at dt var kjempegøy å spise der. Litt sånn dare-game.

Alle mine ekser har fremholdt maten min som noe av det de er mest lei seg over å gi slipp på. Mon det.

Gammel 07-10-06, 22:10   #5
Sparky
Mean Milk Machine

Sparky sin avatar

Sparky er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Det er fryktelig vanskelig å tørke en rennende blanding av melk, fløte, cottage cheese og ost ut fra en varm ovn og en varm ovnsdør.

Har opplevd det samme.

Siden vi er inne på pai. Broren min skulle imponere sine kommende svigerforeldre og inviterte dem på middag. På menyen sto selvfølgelig pai. Middagen ble ingen suksess da det viste seg at han hadde glemt å tilsette egg. Det er usikkert om dette er grunnen til at han har et ganske anstrengt forhold til dem i dag.

En klassevenninne kom til å drite seg kraftig ut under en prøve i matlaging på kokekjøkkenet. Hun skulle lage eplekompott, men jukset ved å kikke på naboen. Det skulle hun ikke gjort, for naboen lagde ertesuppe. Karakteren ble naturlig nok stryk siden hun la skylden på den andre eleven da læreren spurte hvorfor hun hadde smør i kompotten.

Sist redigert av Sparky : 07-10-06 kl 22:19.
Sparky er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-06, 22:19   #6
Senna
Javel

Senna sin avatar

Hvor: The Sun
Blogginnlegg: 2
Senna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

mye morsomt her. Enten er jeg en perfekt kokk (noe som helt sikkert ikke er sant) eller så har jeg alzheimer light (noe som er mer sannsynlig) for jeg kan dessverre ikke huske å ha gjordt noen store tabber på kjøkkenet.
Men min mann skulle lagte plommesyltetøy her for et par uker siden (det var fryktelig mye plommer på treet i år), og det klarte han å svi i bunn. Så en hel "komlegryte" med syltetøy uten plommesmak, men med svismak måtte rett på dynga.

Gammel 12-10-06, 11:03   #7
SmarteSmelt
Erfaren

SmarteSmelt sin avatar

SmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg var i en barnebursdag da jeg var liten, der mammaen hadde prestert å fått en sokk inni bløtkaken.

Den husker jeg enda...

SmarteSmelt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-06, 21:31   #8
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Den paien var dødsgod, Mim, så hvis du ikke har gjort verre tabber enn det, er du vel ganske heldig stilt.

En av mine beste mathistorier var den gangen jeg hadde overambisiøs indisk bursdagsmiddag og bl.a. brøt borettslagsreglene ved å grille noen ganske feite lammespidd på engangsgrill på balkongen. Dette førte til tunge skyer av svart os, og midt opp i det øvrige panikkaoset kom altså den lille gamle damen i etasjen over for å høre om det var nødvendig å ringe etter brannvesenet.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-06, 21:36   #9
Fara
Tenker fortsatt dobbelt

Fara sin avatar

Hvor: Stjørdal
Fara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smart
Standard

:Fnise:

Kan ikke komme på noen blundere i farta som jeg selv har gjort.
Men mamma kom i skade for å miste saltbøssa i hvitsausen engang. Den var ikke særlig god.

Ellers gikk jeg i klasse med en på ungdomsskola som ikke var særlig heldig i heimkunnskapen.
Han lagde vel tidenes verste bløtkakebunn.Det meste lå igjen i ovnen.
Han klarte å svi pizzaen så den ble svart, til tross for at han satt rett foran ovnen og så på den hele tiden.
Han mistet også saltbøssa i omeletten og det knaste i tennene da vi smakte på den.

Gammel 07-10-06, 21:34   #10
Java
kan tilsettes alkohol

Java sin avatar

Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mim mor lager mat som hun snakker, med store fakter. Legger til med en gang at det pleier å gå veldig bra, hun lager deilig mat. Men når man salter med store bevegelser, og søsteren din står ved siden av og lager bløtkake, så blir ikke bløtkaken så veldig god.

Jeg kan også nevne at det ikke lønner seg å snu creme brulé opp ned for å riste av sukker som ikke er karamellisert.

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-06, 21:45   #11
LilleLeo
A friend with benefits

LilleLeo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har alltid vært flink til å lage mat, men av og til må det jo nesten gå gale.

For noen måneder siden skulle jeg lage pizza-boller.
For å si det sånn... Det så litt makabert ut på kjøkkenbordet:

Det var egentlig veldig morsomt, men jeg ble så sint at det endte med at jeg sto og hulket på kjøkkenet
Lille var syk nemlig, og jeg skulle være god mor og lage noe godt til henne.

Gammel 07-10-06, 21:53   #12
LilleLeo
A friend with benefits

LilleLeo sin avatar

LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Og så var det den gangen jeg inviterte venninnen min med samboer på kvelds, på meksikansk rekegryte,
som jeg hadde laget maange ganger før. Alt var på stell, sambo hadde dekket på osv.

Maten var nesten ferdig når de kom, skrubbsultne, rundt halv åtte. Jeg skulle hive oppi resten, bla vann.
Syntes det var litt mye vann, og kunne ikke huske at det skulle være så mye oppi.
Og skulle bare koke det inn.

Det varte og rakk og de stakkars gjestene åt chips til den store gullmedalje.

For å si det sånn; det er ikke noe smart å ta 1 liter vann, i stedenfor 1 dl vann

Gammel 02-11-06, 22:03   #13
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Må også nevne en gang jeg skulle lage eggerøre på jobb. Sto og pisket sammen egg og melk, og en kollega lurte på hvor lenge jeg måtte piske for at det skulle bli stivt (altså bli til eggerøre)

Laget en rett en gang vi var på hyttetur med jobben. Hadde noen løkringer i, og min kollega (en annen) spurte henført hvordan jeg hadde klart å få løken i ringer. (hva slags løktype er det?)

Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-06, 00:31   #14
LilleLeo
A friend with benefits

LilleLeo sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Apple, her.

Må også nevne en gang jeg skulle lage eggerøre på jobb. Sto og pisket sammen egg og melk, og en kollega lurte på hvor lenge jeg måtte piske for at det skulle bli stivt (altså bli til eggerøre)

Laget en rett en gang vi var på hyttetur med jobben. Hadde noen løkringer i, og min kollega (en annen) spurte henført hvordan jeg hadde klart å få løken i ringer. (hva slags løktype er det?)

Sånne mennesker gjør hverdagen min betraktelig morsommere

Gammel 07-10-06, 21:56   #15
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Jeg ler så jeg besvimer av LilleLeos pizzaboller.

Gammel 07-10-06, 22:02   #16
LilleLeo
A friend with benefits

LilleLeo sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Vimsen, her.

Er det rart jeg hulket? Eller rettere sagt; hylgren?

Gammel 07-10-06, 22:26   #17
Stikka
...

Stikka sin avatar

Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Vimsen, her.

Her også, og Kristins brownies som ikke ville ut av langpannen selv etter såpevannsanngrepet.

Vi hadde bedt 10 stk på bacalao. Mannen hadde kjøpt tørrfisk og de ble satt til utvanning dagen før, i en bolle i oppvaskkummen med drypp fra kranen. Før leggetid så skulle jeg bare skylle noe i kummen og tok bollen opp. Satte den så ned igjen og satte kranen til å dryppe igjen. Neste morgen våkner jeg av at mannen skriker og bærer seg på kjøkkenet. Jeg hadde glemt å sette kranen på kaldt igjen så all fisken var ødelagt. Heldigvis fant jeg en butikk med ferdig utvannet fisk så kveldens middag ble ihvertfall reddet. Mannen sluttet ihvertfall med denne dryppeutvanningen etter denne hendelsen.

Gammel 07-10-06, 22:38   #18
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av LilleLeo, her.

Jeg har alltid vært flink til å lage mat, men av og til må det jo nesten gå gale.

Det var egentlig veldig morsomt, men jeg ble så sint at det endte med at jeg sto og hulket på kjøkkenet
Lille var syk nemlig, og jeg skulle være god mor og lage noe godt til henne.

Sorry ...

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-06, 10:02   #19
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av LilleLeo, her.

Haha det så jo ut som noe tatt rett ut fra rotten.com.

Jeg har selvsagt ingen matblundere. Jeg lykkes alltid!

Neida, jeg har nok noen på lager fra noen år tilbake men har fortrengt dem.

Gammel 10-10-06, 17:16   #20
LilleLeo
A friend with benefits

LilleLeo sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Haha det så jo ut som noe tatt rett ut fra rotten.com.

Jeg syntes jo faktisk at deigen så ut som en sprengt arm eller mage

Emneord
kjøkkenfadeser, klassiker

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:28.