Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Skikkelige blundere og andre artige mathistorier

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-10-06, 21:39   #1
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skikkelige blundere og andre artige mathistorier

Jeg fant den! Min svigermors schlägermeny!
1) Skinke med poteter og saus.
Velg en fet sommerskinke og skjær den i skikkelig tykke skiver. Lag hvit saus ved å koke opp melken for så å røre inn mel slik at sausen blir temmelig tykk og ganske klumpete. Den gode bismaken av kokt/svidd melk gir retten særpreg. Salt sausen rikelig. Lag sausen i riktig god tid slik at den blir svidd i bunnen og snerkete på toppen. Kok potetene litt for lite, så de er knallharde i midten. Salat lages av finhakket kinakål, tomater og agurk med thousand island. Server!

2)Gryterett

Basis er tre pakker kjøttdeig og to pakker meksikansk gryte fra Toro. KJøttdeigen og gryteposene + vannet has samtidig oppi gryta slik at kjøttet blir kokt og ikke stekt. Deretter piffes retten opp med to bokser hermetisk champignon, to bokser mais og en boks tomater. Glem ikke å ha i "saften" fra boksene også. Nam-nam Gryten serveres med uncle Bens 5-minutters ris og en salat som beskrevet ovenfor.

3) Fiskepudding
Kjøp den billigste fiskepuddingen du finner i butikken (den som har ca 10% fisk) og skjær den i skiver. Stek skivene på høy varme i masse margarin slik at skivene er svidde utenpå og kalde inni. Server med posepotetmos, ketcup og brun saus laget ved hjelp av å svi melet til det er brunt, spedd med vann og smakt til med masse salt. Nam nam! Dette er så godt at tårene står i øynene på en!

5)Stek
Legg gjerne en litt frossen stek i ovnen og stek den på middels varme over natten i en stekepose, slik at den er mer kokt enn stekt og garantert helt grå tvers igjennom. Lag saus som ovenfor, dvs med å svartsvi mel, og spe med kraften som har dannet seg i stekeposen. Salt skikkelig godt og er du helt crazy har du i hvitløkspulver. Fløtegratinerte poteter lages med melk og pass på å ha osten på med en gang slik at den blir brunsvidd. Det må være så mye væske at potetene svømmer i melk. Her brukes gjerne i hjelkokte grønnsaker til, feks kokte gulrøtter i skiver og brokkoli og blomkål. Disse kokes i rikelig med vann i minst 20 minutter uten salt.

6) Kake, generelle tips
Vær knipen på gode råvarer, og ha ulik temperatur på alle ingredienser. Eggene piskes så all luft går ut av blandingen, mel siktes aldri i, slik at det alltid er klumper av mel, bruk bare margarin og for all del ikke smør, siden smør er så dyrt. Vær gjerne unøyaktig med blandingen og stek kakene for lenge slik at de blir skikkelig tørre. Hvis man er ekstra heldig er kakedeigen blitt såpass tung at kaken er rå og innsunken på midten. Dette skjules lett ved å dynge på mye glasur på midten.

7) Fiskegrateng:
Kok fisken og ha den i bunnen av en ildfast form. Pisk egg og ha i mel og salt, og hell over fisken. Ha over griljermel. Server med ihjelkokte grønnsaker (se 5) og litt harde poteter. Denne elegante måten å lage grateng på vil gi et resultat som smaker som melete eggerøre med fisk i. Skikkelig godt! Smeltet margarin gir en piff!

Gammel 07-10-06, 21:43   #2
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kan forresten meddele at når veldig varme poteter møter fløte ved hjelp av stavmikser, så blir det lim.

Ikke så heldig når alle gjestene har satt seg til bords på nyttårsaften. Heldigvis hadde en snill nabo fler poteter og jeg vet nå å mose forsiktig og ikke koke med salt i vannet når jeg skal lage mos.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-06, 21:45   #3
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

En bekjent av meg, som egentlig er en dyktig kokk, skulle ved en anledning for mange år siden lage iskrem. Hun sjekket oppskriften, hadde eggeplommer, sukker og fløte i en bolle. Så satte hun bollen i fryseren mens hun undret seg over hvordan dette kunne bli til is... Det er HELT sant!

For mitt eget vedkommende kan jeg ikke anbefale karri oppå risengrynsgrøten.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-06, 21:48   #4
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mannen min laget forresten brownies i langpanne en gang. Den ble såpass godt stekt, kan man si, at det ikke var mulig å få kaka ut av formen. Ikke engang etter å ha bløtlagt den i såpevann noen timer. Vi måtte kjøpe ny langpanne.

Gammel 07-10-06, 21:47   #5
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det morsomste med svigermors schlägermeny er at hun faktisk er skikkelig fornøyd. Så det er ren og rå humor å spise der. Selv om det er skikkelig vondt.

Min mor hadde laget en diiiger eplekake til et besøk (som satt i storstua og ventet på traktement) og klarte å miste hele kaken i gulvet så det sang. Kake både her og der! Så det ble asjettservering den dagen. Med store dæsjer krem

Ellers kjenner jeg til noen fine servitørblundere fra mine år i bransjen. Sånn som hun som klasket stekskiver rett i bordduken foran direktøren for hotellkjeden, fordi hun hadde glemt å sette på tallerkner... Eller jeg og en kollega som kræsjet elegant i en svingdør (det var jeg som gikk feil, jeg skulle ta en snarvei) og skitne tallerkner og suppetallerkner fløy....

Det tok også litt tid før jeg lærte det der med timing, å få ting ferdig samtidig er liksom litt av poenget med et bra måltid. Jeg har servert lett rå gratinerte poteter sammen med godt gjennomstekt biff, og det smakte mildest talt trasig. Heldigvis var mannen forelsket og vi hadde mye vin....Vi kunne ha spist hva som helst.

Gammel 07-10-06, 21:51   #6
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Min mor hadde laget en diiiger eplekake til et besøk (som satt i storstua og ventet på traktement) og klarte å miste hele kaken i gulvet så det sang.

Det minner meg om den gangen jeg hadde laget en kjempeporsjon lasagne i en diger ildfast form. Idet mannen tok den ut av ovnen, glapp den selvsagt ut av hendene hans og landet opp ned på golvet. Det var litt av et syn. Jeg skal ikke si hva det lignet mest på.

Gammel 07-10-06, 21:53   #7
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Leo:

Gammel 08-10-06, 18:21   #8
Storm
En som trener

Storm sin avatar

Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ler også så jeg griner, spesielt bildene av LilleLeos pizzaboller gir meg latterkrampe.

Min mest tragiske kjøkkenhistorie er fra det året vi (familien) bodde i England da jeg gikk i 8. klasse. Vi hadde skolekjøkken og det var sånn at vi skulle ha med råvarene vi trengte selv. (De med dårlig (nok) råd fikk av skolen.) En gang skulle vi ha internasjonal dag. Vi fikk lov å lage hva vi ville, så lenge det var en utenlandsk rett. Koklæreren sa hun gledet seg til å se hva jeg skulle lage av typisk norske retter. Jeg fant ut jeg skulle lage fiskeboller i hvit saus med erter til. Men så glemte jeg å gi beskjed om dette til Mamma, og vi hadde ikke hvetemel i hus, så jeg måtte lage den hvite sausen av grovt sammalt hvetemel. Og for å spare oppvask, tok jeg like godt ertene jeg skulle ha til oppi den hvite sausen. Ikke lurt å koke ihjel ertene i sausen. Så det ble fiskeboller i DISGUSTING brun/grønn grøtete saus. Jeg sa selvsagt at det var sånn det skulle være så jeg ikke skulle få dårlig karakter. Koklæreren klistret på seg et smil og sa "veeeery intersting".

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-06, 18:39   #9
Nabojenta

Nabojenta sin avatar

Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skulle lage fårikål for første gang, og gledet meg som en unge til den ble ferdig.. den stod på platen og godgjorde seg med MASSE svarte hele pepper...trodde jeg.. Hadde i gledesrusen klart å forveksle pepperkorn med einebær....

Gammel 08-10-06, 18:55   #10
Claire
Sær og kresen

Claire sin avatar

Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Senest i dag, skulle lage bløtkake med ferdige bunner og hadde fått beskjed om at de måtte dynkes godt, ellers ble kaken tørr. Som sagt, så gjort. Vel, da svigermor hadde skjært det første stykket åpenbarte det seg en pen liten dam av "dynkemiddel" i bunnen av kakefatet. Hele kaken lå praktisk talt og fløt.
"Å, men det gjør da ingenting, mmm, så god."

Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-06, 22:09   #11
Gabi
Plutselig tilbake

Gabi sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Her!
Gabi har et hav av muligheter foran seg
Standard

Jeg har også en suksessterte historie.
Jeg har en hjerteform, som jeg tenkte var perfekt å bruke (skulle lage kake til gubben kom hjem). Uheldigvis, revnet ene "hjertebuen" da jeg skulle løsne kaka fra forma. Det limer jeg med eggekremen, tenkte jeg, og hadde på all eggekremen. Godt med krem inni sprekken, og inn i kjøleskapet til kjøling.
Hadde et ærend i kjøleskapet litt senere, og ser at all eggekremen har rent av kaken, og opp på pålegg og alt annet i kjøleskapet.
Men det positive var jo at kjøleskapet fikk seg en vask!

Gabi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-06, 21:19   #12
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Dette er den morsomste tråden jeg har lest på lenge, både brownies i langpanne og svigermors slägermeny

Gammel 08-10-06, 21:25   #13
LilleLeo
A friend with benefits

LilleLeo sin avatar

Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg kom forresten på noe angående dette med sjokolade og vannbad.
Jeg har liksom aldri laget noe kaker hvor man må smelte sjokolade i vannbad
før det siste året, og den første gangen jeg skulle smelte floppet litt liksom.

Det er ikke bra å ha sjokolade rett i kjelen på platen. Det er også ganske lett å svi av to slikkepotter fordi de står i kjelen med sjokolade.
Og sjokolade i panne blir brent, og fører til at 200 g med sjokolade og 50 gram med kokosfett må skrapes av og erstattes med nytt lag

Egentlig smakte hele kaken svidd uansett.

Gammel 08-10-06, 21:32   #14
LaLuna
aldrende

LaLuna sin avatar

LaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtid
Standard

For en fantastisk tråd!

Jeg kom på en historie om en gang min far skulle lage middag til min mor. Helt overraskende, selvsagt, og han har aldri vært noen kløpper på kjøkkenet.

Men det var nå noe kjøtt og greier, de satt og spiste og min mor syntes det smakte ganske greit. Det var en god del løk i maten, og hun spurte om han hadde vært ute og handlet før han begynte med middagen (hun visste at de manglet løk tidligere på dagen). Neida, han hadde bare tatt de løkene som lå på benken.
Hvorpå min mor spyttet ut maten og styrtet til nærmeste oppslagsverk for å finne ut om de var døden nær av forgiftning.
Det som hadde ligget på benken var nemlig tulipanløk.

Serenity now
LaLuna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-06, 15:11   #15
Billa
Usedvanlig begavet

Billa sin avatar

Hvor: Telemark
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Litt på siden, men morsomt:

Kommer ikke på noen i farta for egen del (fortrengt), men mamma er fortsatt fornærmet over den gangen pappa ikke reagerte på kvalmende lukt av brent dundyne fra 2.etg.

Jeg var 5 år og skulle lage hytte i mamma og pappas seng og hadde tatt nattbordslampa under dyna som lys. Dyna tok fyr, og grunnen til at min far ikke kastet seg opp trappa var rett og slett at han trodde den svidde lukten var mamma som laget lørdagskos...

Gammel 31-10-06, 19:56   #16
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Billa, her.

Litt på siden, men morsomt:

Kommer ikke på noen i farta for egen del (fortrengt), men mamma er fortsatt fornærmet over den gangen pappa ikke reagerte på kvalmende lukt av brent dundyne fra 2.etg.

Jeg var 5 år og skulle lage hytte i mamma og pappas seng og hadde tatt nattbordslampa under dyna som lys. Dyna tok fyr, og grunnen til at min far ikke kastet seg opp trappa var rett og slett at han trodde den svidde lukten var mamma som laget lørdagskos...

Kan vel egentlig forstå at mamma'n din er litt fornærmet over den.
Men bra var den, og jeg flirte godt her.

Gammel 31-10-06, 21:40   #17
Juste
Populærkulturjunkie

Juste sin avatar

Hvor: I Cyberspace.
Blogginnlegg: 1
Juste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt likt
Standard

Nå sitter jeg her voksne mannen og ler så jeg griner. Stakkars Heiko ser på meg som om jeg er splitter pine gal.

Jeg må vel legge til et par jeg og. Ber om overbærenhet for skrivefeil, det er ikke lett og skrive touch med tårer i øynene.

I studietiden greide jeg faktisk i ren distraksjon og legge en grandiosa i ovnen i esken. Ingen suksess.

Jeg gikk fra og ha abolutt null interesse for mat til å bli skikkelig matfreak i tjueårene. Ikke det at det betydde at det ble slutt på tabbene, jeg tabbet meg bare ut med mer avanserte matretter.....

Vi hadde samboers bror m/sambo på besøk nordfra og det var meget hyggelig. Langt, langt ut på kvelden fant vi ut at og lage hjemmelagde Strawberry Margeritas ville være tingen. Og det var det jo. Helt til jeg et sted i den tredje eller fjerde blenderen glemte den detaljen og sette på lokket når det skulle mikses. Splash.

Min siste klassiker har egentlig ikke noe med selve maten og gjøre men kan tjene til advarsel for alle stressede hobbykokker. Vi hadde igjen store deler av slekta til Heiko på besøk og vi hadde bestemt oss for å lage litt tapasinspirerte greier. Maten ble nydelig den, men jeg hadde feilberegnet litt på tiden så vi var litt sent ute. Det siste jeg skulle lage var noen grillede kyllinglår som hadde ligget i marinade i noen timer. Folk var sultne, jeg var stresset og følte at nå var vi snart i mål. Jeg har en genial Scanpan grillpanne som rett og slett er en dobbel bunn, altså som to panner ved siden av hverandre. Ikke noe håndtak eller noe, bare selve bunnen. Med en slik kan du grillsteke omtrent en halv okse i slengen, men den er tung. Jeg fyrte opp og tenkte at mens dette griller så skal jeg jammen prøve og rydde litt så jeg skyller av en del boller og kar som vi har brukt i matlagingen og hiver i oppvaskmaskinen. Av en eller annen idiotisk grunn gjør jeg dette med grillvotten på venstrehånden så den blir god og bløt. Når jeg så er ferdig med å grille kyllingen og har lagt den på fat så skal jeg bare hive grillpannen over i oppvaskkummen og skylle kjapt av den. La meg si det slik. Tung grillpanne + ekstremt høy temperatur + våt gryteklut = smerter av en annen verden. Jeg mister grillpannen i gulvet og spruter glovarmt fett over halve kjøkkengulvet, svir av meg omtrent halve venstrehånden og sitter hele den (ellers veldig hyggelige) familiemiddagen med venstrehånden i ispose. Kunne ikke bruke hånden på en uke

Juste er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-06, 22:33   #18
Lille Blå
Titter innom

Lille Blå sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Bærum
Lille Blå er litt kulLille Blå er litt kul
Standard

Utrolig mange morsomme historier. Må jo komme med noen selv også!

1) Jeg klarte å lage kjøttsaus til spaghetti og forveksle paprikapulver med cayennepepper. Ble rimelig sterk kan du si

2) Min far mistet stettefatet med min konfirmasjonskake på i kjellergulvet. Ble til en marsipan pannekake med glassbite *mums*

3) Min gamle mormor fikk hele fatet med linsekake i fanget. Skal si hun så pen ut etterpå.

4) Har servert så trevlete oksestek at jeg der og da var glad for at sausen var god og at vi hadde masse poteter. For det var det vi kunne spise, ikke steika.

5) Jeg skulle lage en amerikanske ostekake til venner som skulle komme på besøk. På denne kaken skulle det være et lokk av gele. Da jeg tok kaken ut av kjøleskapet hadde geleen forsvunnet ned til mitten av kaken og lå som et lage mellom kjeksbunnen og ostemassen. Skikkelig delikat *mums*

Lille Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-06, 22:45   #19
Jessica
Pauset

Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har en ja

Jeg hadde ekstrajobb som servitør på hotellet her i byen. Jeg var 22 år og sjenert.

Vi skulle servere 20-25 stykker som lå på hotellet. Vi fikk beskjed om at de som ville kunne betale drikken kontant (maten var betalt) eller notere det på romnr. så de kunne betale senere. So far so good.

Så går jeg til førstemann:

Jessica: Hva vil du ha å drikke?

Han: En øl

Jessica: Vil du betale nå eller skal vi ta det på rommet?

Han: Vi tar det på rommet

Så reiser han seg opp, tar meg i armen og skal gå.......

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-06, 00:51   #20
Kaz
Juba Juba

Kaz sin avatar

Hvor: Oslo
Kaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Jessica, her.

Jeg har en ja

Jeg hadde ekstrajobb som servitør på hotellet her i byen. Jeg var 22 år og sjenert.

Vi skulle servere 20-25 stykker som lå på hotellet. Vi fikk beskjed om at de som ville kunne betale drikken kontant (maten var betalt) eller notere det på romnr. så de kunne betale senere. So far so good.

Så går jeg til førstemann:

Jessica: Hva vil du ha å drikke?

Han: En øl

Jessica: Vil du betale nå eller skal vi ta det på rommet?

Han: Vi tar det på rommet

Så reiser han seg opp, tar meg i armen og skal gå.......

Kaz er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
kjøkkenfadeser, klassiker

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:14.