Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Hvordan feire jul uten familie?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-09-16, 20:06   #21
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan feire jul uten familie?

Jeg tror jeg hadde storkost meg hjemme alene. Det er når vi er bare oss fire at vi har hatt våre beste opplevelser på julaften.

Hadde jeg hatt penger hadde jeg sikkert tatt en tur til varmere strøk eller noe. Jeg må ikke være i Norge for å få julefølelse.

Anne C er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 04-09-16, 20:07   #22
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Julaften ville jeg nok uansett vært hjemme men kunne godt dratt sydover, eller aller helst til en hytte på fjellet, fra 2.juledag.

Gammel 04-09-16, 20:08   #23
Input

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Effie, her.

Og me er berre oss heile romjula, ingen familiebesøk eller vennegreier.

Jeg synes dette er det deiligste med hele jula og livssituasjonen min. At poden og jeg kan være alene hele romjula. Det er magiske dager altså.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-16, 20:10   #24
Anne C

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Jeg synes dette er det deiligste med hele jula og livssituasjonen min. At poden og jeg kan være alene hele romjula. Det er magiske dager altså.

Helt fantastisk er det!

Anne C er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 04-09-16, 20:21   #25
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har ikke erfaring med å kun være meg og sønnen. Men vi har bare vært meg og mannen min og sønnen vår. Det synes vi er helt topp. Julemiddagen har vi gjort som vi alltid gjør. Pynter oss, gjør mye ut av middagen og bordpynting og så videre. Det blir mye høytidsstemning selv om man ikke har gjester. Tidligere på dagen er det godt med tid til å se julefilm og spise godteri og sånt.

Den aller beste delen av å være kun oss er gaveåpningen. Det har vært veldig hyggelig når vi sitter foran treet og åpner gaver og har så innmari god tid. Veldig lun stemning når det ikke er noen andre å ta hensyn til.

Så mitt beste tips er egentlig å gjøre mye ut av julaften selv om det ikke kommer gjester. Julemusikk, film, pynt og stas.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-16, 20:45   #26
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ville også vært hjemme og laget tradisjonell og hyggelig feiring. Utenom at å gå rundt treet ville blitt litt vanskelig. Det går jo, om man vil. Formiddagen hadde vært roligere enn om man skal ha gjester og da ligger jo alt til rette for å ha det hyggelig. Spist god mat, gått rundt treet eller bare spilt julemusikk og brukt god tid på gaveåpningen. Om det hadde vært meg og en av jentene så tror jeg at vi hadde tatt på oss koseklær ut på kvelden og sett en film.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-16, 20:51   #27
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Jeg ville ha laget en skikkelig god julemiddag som vanlig, og kanskje kjøpt et morsomt spill vi kunne hatt det gøy med år gavene var åpnet og roen har senket seg.
Til resten av dagene hadde jeg sørget for å ha avtalt med en venn eller fler av barnet så det hadde blitt besøk hjemme eller hos dem, kino, museum, ut og spise. Kanskje handle noen nye klær på salg om det var aktuelt og mulig. Bowling. Masse koselig man kan finne på når man er to. Å være to er perfekt når man er to

Gammel 04-09-16, 21:15   #28
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg hadde laget tradisjonell julaften med deilig julemiddag, pyntet bordet fint, tent masse lys og kost oss med gaveåpningn utpå kvelden. Så hadde sett en god film sammen og spist godteri, kanskje litt mer "eksklusivt" godteri fra godteributikk. I romjulen kunne jeg tenkt meg å reist til fjells og stått på ski.

Om barna hadde ønsket hadde det kanskje vært fint med en tur til varmere strøk, men jeg tror mine to ville hatt vanlig jul hjemme.

Gammel 04-09-16, 21:31   #29
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Jeg hadde gjort det samme som andre juler, men selvsagt tatt barnet med på planleggingen. God julemat, hjemmebakte julekaker, ut for å ake, en kinotur og/eller filmkveld hjemme og spillkvelder hele romjulen. Kanskje kan bestevennen overnatte en natt i romjulen?

Gammel 04-09-16, 21:39   #30
Trulte
:)

Trulte sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Reist til et varmt strøk og feiret med god mat og gaver.

Gammel 04-09-16, 22:13   #31
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

dere som ville reist til varmere strøk - har dere noen konkrete tanker om hvor? Ville dere ha feiret på noen måte? Hvordan? Sjømannskirken?
Da spør jeg i lys av å være en voksen med barn, ikke en voksen alene.

Opprinnelig lagt inn av Michelle, her.

Det går fint an å lage til jul selv om det kun er dere to. Jeg opplevde mang ei jul med kun mamma og meg. Pappa seilte i utenriksfart og vi var mye alene. En ting skal hun ha akkurat det å lage til koselig jul var hun flink til.
Tradisjonene ble holdt ved like.
Viktig at dere to snakker sammen om hva dere vil gjøre i tiden før jul og i selve julehøytiden. Hva skal til for at nettopp dere får ei fin jul.

Takk for svar. Fortell gjerne litt mer om hva moren din gjorde da du var liten, som fikk julen til å bli koselig?

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Litt spesielt å snakke om "bare oss tre + to gjester" og det er stusselig i en tråd der det spørres etter tips til hvordan ordne jul for noen som ikke har familie (å være med).

Jeg skal være helt alene i år, fordi jeg ikke orker/gidder å feire jul med andres barn når mitt eget er hos faren sin. Ser fram til det egentlig, selv om det nok blir litt rart også. Hadde poden vært hjemme, så stor som 12 og det hadde vært mulig, hadde jeg fått ham med meg på noe frivillig arbeid. Utover det hadde jeg feiret som vanlig.

Ja, det er ganske stor forskjell på å være en voksen og et barn, og å være flere. Tre stykker gir en helt annen dynamikk og når den tredje er en voksen blir det fort mye lettere å gjøre det koselig. Fem stykker er mange i denne sammenhengen og det var leit å høre at fem var stusselig.

Jeg håper din jul blir fin, Input. Jeg har hatt både veldig fine julaftener og mindre fine alene. De fineste er de hvor jeg har gjort det skikkelig koselig for meg selv, mens den da jeg ryddet og vasket huset ble litt feil.

Men Input og dere andre som nevner frivillig arbeid, ser dere faktisk for dere at det bidrar til en koselig jul i en situasjon der man allerede fler seg ensom og at alt er annerledes - for en tolvåring? Jeg er personlig veldig for frivillig arbeid, men ville følt at det ble både rart og litt "hyklersk" å plutselig skulle stille opp den ene dagen. I prinsippet høres det fint ut, i realiteten tror jeg det hadde blitt skikkelig ugreit og slett ingen Disney-film.

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Jeg tror jeg hadde storkost meg hjemme alene. Det er når vi er bare oss fire at vi har hatt våre beste opplevelser på julaften.

Hadde jeg hatt penger hadde jeg sikkert tatt en tur til varmere strøk eller noe. Jeg må ikke være i Norge for å få julefølelse.

Det er som sagt ganske stor forskjell både rent praktisk og ellers på 4 og 2, så jeg er veldig usikker på om dere som henviser til dette faktisk ser denne forskjellen?

Men hvordan du ordnet jul i varmen?

Opprinnelig lagt inn av Pepper Lemon, her.

Jeg har ikke erfaring med å kun være meg og sønnen. Men vi har bare vært meg og mannen min og sønnen vår. Det synes vi er helt topp. Julemiddagen har vi gjort som vi alltid gjør. Pynter oss, gjør mye ut av middagen og bordpynting og så videre. Det blir mye høytidsstemning selv om man ikke har gjester. Tidligere på dagen er det godt med tid til å se julefilm og spise godteri og sånt.

Den aller beste delen av å være kun oss er gaveåpningen. Det har vært veldig hyggelig når vi sitter foran treet og åpner gaver og har så innmari god tid. Veldig lun stemning når det ikke er noen andre å ta hensyn til.

Så mitt beste tips er egentlig å gjøre mye ut av julaften selv om det ikke kommer gjester. Julemusikk, film, pynt og stas.

Opprinnelig lagt inn av Blå, her.

Jeg ville også vært hjemme og laget tradisjonell og hyggelig feiring. Utenom at å gå rundt treet ville blitt litt vanskelig. Det går jo, om man vil. Formiddagen hadde vært roligere enn om man skal ha gjester og da ligger jo alt til rette for å ha det hyggelig. Spist god mat, gått rundt treet eller bare spilt julemusikk og brukt god tid på gaveåpningen. Om det hadde vært meg og en av jentene så tror jeg at vi hadde tatt på oss koseklær ut på kvelden og sett en film.

Opprinnelig lagt inn av Mjau, her.

Jeg ville ha laget en skikkelig god julemiddag som vanlig, og kanskje kjøpt et morsomt spill vi kunne hatt det gøy med år gavene var åpnet og roen har senket seg.
Til resten av dagene hadde jeg sørget for å ha avtalt med en venn eller fler av barnet så det hadde blitt besøk hjemme eller hos dem, kino, museum, ut og spise. Kanskje handle noen nye klær på salg om det var aktuelt og mulig. Bowling. Masse koselig man kan finne på når man er to. Å være to er perfekt når man er to

Takk - gode tips!

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-16, 22:18   #32
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Trulte, her.

Reist til et varmt strøk og feiret med god mat og gaver.

På restaurant da? Eller ville du bodd i leilighet og tstt med norsk julemat? Og tatt med alle gavene, eller bare noen utvalgte?

Jeg er ikke så praktisk av meg, så jeg ser ikke helt for meg hvordan man faktisk får til å feire koselig med gaver og mat på hotell. Og hvis man skal feire dom vanlig men i en fremmed leilighet på et fremmed sted virker det som om alt blir ekstra mye arbeid slik at den voksne blir å styre ekstra mye med det praktiske. Drar man utenlands vil det vel være mye stengte restauranter og butikker i jula?

Eller er det noen steder det er enkelt og koselig å feire utenlands?

Gammel 04-09-16, 22:23   #33
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Acino, her.

Skapt egne tradisjoner, spurt gutten om forventinger og ønsker, gjort det spesielt slik at det passer dere begge.

Kom gjerne med forslag hvis du ser for deg noe! .

Jeg ville gjerne høre litt hvordan dere så for dere å gjennomføre en slik jul på en koselig måte

Gammel 04-09-16, 22:25   #34
Input

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Balanse, her.

Men Input og dere andre som nevner frivillig arbeid, ser dere faktisk for dere at det bidrar til en koselig jul i en situasjon der man allerede fler seg ensom og at alt er annerledes - for en tolvåring? Jeg er personlig veldig for frivillig arbeid, men ville følt at det ble både rart og litt "hyklersk" å plutselig skulle stille opp den ene dagen. I prinsippet høres det fint ut, i realiteten tror jeg det hadde blitt skikkelig ugreit og slett ingen Disney-film.

Jeg tror nok det kommer veldig an på personer. For meg, og mitt barn slik han er i dag (det kan jo endre seg til han blir 12), så ja. Men jeg synes det er helt lov å være egoistisk i jula, så om det ikke er en personlig "gevinst" ved det, synes jeg man skal droppe det.

Jeg for min del har veldig lite familie og et ganske ambivalent forhold til den lille familien jeg har, og kjenner ofte på ensomhet og savn i høytider som jula, men det å stille opp for andre gir meg noe. Jeg gjør det av egoistiske grunner, det gir meg først og fremst muligheten til å kjenne på takknemlighet for at det ikke er jeg som må "motta" og det holder meg opptatt slik at jeg får mindre tid til å tenke/føle. Slik jeg kjenner barnet mitt, hadde han tenkt/følt som meg.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-16, 22:49   #35
Acino
passe nerd

Acino sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Balanse, her.

Kom gjerne med forslag hvis du ser for deg noe! .

Jeg ville gjerne høre litt hvordan dere så for dere å gjennomføre en slik jul på en koselig måte

Spør ham hva han synes er koselig med jul, hvilke tradisjoner han hører andre har som dere også kanskje kunne hatt. Hva med f.eks dekke frokostbordet med lys, varme rundstykker, godt pålegg osv og så hoppe i sofaen etterpå for tv? Eller hva med julestrømper, dere kan avtale en sum og fylle for hverandre og så gå rett for strømpa - eller etter frokost? Eller ta frokost og strømpe i sofaen med tv, i pysjen? Eller hva med boller og kakao til frokost? Ut å gå tur etterpå, få litt frisk luft, kanskje innom å levere noen gaver/julekort hos noen, tenne lys/legge ned krans/annet på graver for nære og kjære? Prøve noen nye brettspill eller kortspill, forske på forhånd hva dere har lyst til å prøve ut og så låne/kjøpe? Spille pc/tv-spill sammen? Sitte krølla godt i sofaen å lese bøker? Dra ut å ake om været er slikt? Pynte dere, dekke bord og ha middag før pakker? Eller hva med å droppe pynting og bare gå for pysjen hele dagen? Skru på musikk, hopp og sprett i vei - gjerne julemusikk. Hva med julefilmer? Hvor mange rekker dere?

Gammel 04-09-16, 23:03   #36
Billa
Usedvanlig begavet

Billa sin avatar

Hvor: Telemark
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva med å høre med ulike norske miljøer (sjømannskirker) i utlandet om hva slags opplegg de har rundt julen? Det er sikkert flere steder som har felles feiring, og da er dere jo sammen, men med flere - og det å feire et annet sted blir allikevel en "happening" som en del av en ferieopplevelse

Gammel 04-09-16, 23:20   #37
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Jeg ville nok prøvd å skape egne juletradisjoner med barnet. Jeg ville vært hjemme, det er der jeg slapper best av og slapper jeg av så merker ungene det og koser seg mer.

Pynte treet lillejulaften, sammen eller at du gjør det etter at ungen har lagt seg.
Julestrømpe som henger klar i stua når dere står opp, fylt med alt det beste han vet (og du må også ha Julestrømpe, gi han i oppgave å fylle den så blir det spenning for begge).

Frokost slik dere liker det best, om det er nybakte rundstykker, egg og bacon, pannekaker eller grøt spiller ingen rolle så lenge dere liker det.

Kjøp inn ekstra godt pålegg til romjula, lange late morgener hvor frokost gjerne går over i lunsj.

Pynt dere før middag på julaften, man kan fint lage høytid selv om man ikke er mange. Lag middag som begge liker, om det er typisk julemat eller ikke spiller ingen rolle, bare det er noe ekstra godt som dere kanskje ikke har hver uke. Dessert og så åpning av gaver. Tenk så deilig å kunne ta seg god tid, ingen stress for at gaveberget er uendelig, bare ro og glede.

I romjula er det godt å bare slappe av, spise god mat, spille brettspill, gå på ski om det er skiføre, skøy, kino, bowling osv. Ting dere liker.

Tenk på det som noe positivt, dere kan gjøre akkurat som dere vil for det er ingen andre å ta hensyn til.

Jeg tror det kan være veldig fint å være "bare" to i jula.

Gammel 04-09-16, 23:37   #38
Señora

Señora sin avatar

Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Jeg svarte først hi at jeg ville velge å reise bort julaften om det kun var barna og meg. Deretter skrev jeg at det blir barna og meg denne julaften, samt mine foreldre. At jeg synes det er stusselig må jo være opp til meg, ikke?

I fjor ville jeg helst bare avlyse hele jula for min del siden barna var hos sin far, men av hensyn til resten av familien kledde jeg meg opp og smilte med dem julaften.

Beklager dersom jeg såret hi eller støtte andre, høytider kan være vanskelige for mange, meg selv inkludert.

Sist redigert av Señora : 04-09-16 kl 23:50.
Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-16, 09:22   #39
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Señora, her.

Jeg svarte først hi at jeg ville velge å reise bort julaften om det kun var barna og meg. Deretter skrev jeg at det blir barna og meg denne julaften, samt mine foreldre. At jeg synes det er stusselig må jo være opp til meg, ikke?

I fjor ville jeg helst bare avlyse hele jula for min del siden barna var hos sin far, men av hensyn til resten av familien kledde jeg meg opp og smilte med dem julaften.

Beklager dersom jeg såret hi eller støtte andre, høytider kan være vanskelige for mange, meg selv inkludert.

Ta det med ro, jeg tror ikke noen ble såret eller støtt. Svaret ditt hadde vært helt ok i en trår der man spurte hva du skulle i jula, men det ble litt sånn pailabb-aktig I denne sammenhengen og så fikk du litt tilbakemelding på det. Jeg håper du får en fin jul når den tid kommer.

Gammel 05-09-16, 09:38   #40
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Min sønn er veldig opptatt av tradisjoner. Han vil ikke reise til varmere strøk om det ikke hadde inkludert en vanlig julemiddag, gaver og slik det skal være. Jeg ville heller ikke brukt en slik alenejul til frivillig arbeid, med mindre det er noe barnet ønsker selv. Det kan man heller velge å gjøre hvis man er helt alene, uten barn, syns jeg.

Jeg tror jeg ville planlagt jula sammen med barnet, og det kan jo bli riktig så koselig, egentlig! Vi pleier å ha julestrømpe på morgenen, og med dere to og hjemmejul trenger man jo ikke stresse ut av pysjen. Kanskje nissen har kommet med deilige nye pysjer, man kan drikke kakao, lese julehefter, se på Disney. Kanskje man tar en tur ut? Jeg syns det er ganske gøy å gå på café i sentrum på julaften. Alle stresser rundt, og det er litt sånn både rolig og elektrisk stemning samtidig. Eller kanskje en tur i skogen? Plukke litt granbar for å pynte med?

Hjem, lage middag, pynte seg, dekke på fint bord og spuse deilig middag. Åpne gaver, kanskje krype tilbake i pysjen etterhvert og se en julefilm?

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:17.