|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: SpråkopplæringHandel og kontor forsvant med Reform 94, det. Systemet i R94 med tanke på studiekompetanse og fremmedspråk er nesten likt det nye som jeg skisserer over, bare med litt andre navn på studieretningene og faktisk litt strengere krav til fremmedspråk på vanlig allmennfag.
![]() |
#22 |
Trapper opp igjen !
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: SpråkopplæringJeg underviser i fransk og engelsk, er ellers språkforsker, og taler også tysk og spansk.
![]() |
#23 |
Pauset
|
![]() Sv: Språkopplæring
Helt enig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Ustabil
|
![]() Sv: SpråkopplæringHvis han har skrivevansker ville jeg i utgangspunktet foreslått at han fordyper seg i ett av de språkene han allerede kan, helst engelsk. Dette fordi han da kan bli skikkelig god i engelsk, i stedet for å bli bare halvgod i både engelsk og ett språk til. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
er grønn og fin.
|
![]() Sv: SpråkopplæringVi har sett litt på fordypning i engelsk, men når det gjelder videre valg av skolegang så blir valget han tar nå avgjørende.
![]() |
#26 |
Ansvar for egen luring
|
![]() Sv: SpråkopplæringMå bare spesifisere at jeg ikke anbefaler tysk, som Muad dib skriver. Det jeg gjør er det som ble etterspurt, nemlig å komme med råd mht språket jeg selv kjenner til. Hvis han er klar for å følge opp spansken, og også får god støtte hjemmefra, ser jeg ingen grunn til å ikke velge spansk hvis han uansett må ha språk på videregående.
Og knøttet angret etterpå og tenkte: Jeg var dum når jeg lot regn og mørke flytte inn i mine rom Men hvem skal trøste knøttet med at samme dag han dro, ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Trapper opp igjen !
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det var nå mest Stompa jeg tenkte på der. Du snakket om spansken og dine elever.
![]() |
#28 |
Passiv
|
![]() Sv: SpråkopplæringJeg ville gått for fordypning i engelsk. Gi ham en god mulighet til å oppnå god mestring på ungdomsskolen og heller være godt ajour med fagene når han begynner på videregående. |
![]() |
![]() |
#29 |
Introvert textrovert
|
![]() |
|
|