Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Er det noen gang for sent å sende sms?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-05-07, 17:27   #21
Kaz
Juba Juba

Kaz sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Kaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Er det noen gang for sent å sende sms?

Jeg sender heller ikke sms midt på natten, men noen ganger hender det jeg sender etter "ringetid" altså etter ti, men før tolv.

Jeg blir også litt irritert nå folk sender på natten. Heldigvis skjer det nesten aldri. Unntaket er hvis det er noe viktig, eller noe som gjelder tidlig dagen etter som hvis de vi har avtale om å følge med har fått sykt barn i løpet av natten og ikke kan likevel.

Kaz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-07, 17:37   #22
Tuneland
grand multipara

Tuneland sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Tuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt likt
Standard

Jeg tar aldri med telefonen på rommet når jeg skal legge meg, så jeg tenker ikke over at andre kan ha den liggende på nattbordet, og derfor kan jeg finne på å sende sms tidlig og sent. Jeg er litt impulsiv der..

Gammel 31-05-07, 17:47   #23
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Mobilen funker som vekkerklokke selv om den er avslått - i alle fall de telefonene jeg har hatt.

Det fant jeg ut at min også gjorde. Etter at jeg hadde byttet den ut. Plutselig kom det rare lyder som jeg ikke forstod hvor kom fra. Jeg lette og lette, og til slutt fant jeg ut at det var min avskrudde mobil - uten simkort - som stod på varsling... Kanonnifst i grunnen, for det var en sånn metalisk "stemme" som sa noe jeg ikke forstod. Den telefonen mistet batteriet sitt da kan du si....
.

Ellers har jeg min egen mobil på lydløst ved sengen, den fungerer som vekkerklokke. Vibrering på, så jeg hører om noen skulle ringe. Og meldinger kan jeg finne på å sende midt på natten om jeg skulle komme på det. Meget sjelden, da, for jeg sover jo som oftest selv om natten . Har ikke falt meg inn at det skulle være noe problem, tenker jo at de som har mobilen med seg på rommet, har satt den på lydløst. Eller sier fra til meg om at de ikke ønsker sms om natten, hvis de mot formodning skulle ha noe mot det.

Gammel 31-05-07, 19:41   #24
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Jeg sender ikke SMS om natten eller veldig sent på kvelden heller (bortsett fra kanskje en gang iblant når jeg er på fest ).

Ja - jeg tilhører nok dem som burde hatt alkolås på mobilen...

Gammel 31-05-07, 19:57   #25
gurgle
Inhabil

gurgle sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
gurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populær
Standard

Jeg sender ikke sms sent på kvelden eller tidlig på morgenen, det er ganske mange som ikke setter den på lydløs når de går og legger seg.

Selv setter jeg den på lydløs og uten vibrering, så jeg hører ikke noe fra mobilen når jeg ikke ønsker det. Bruker mobilen som vekkerklokke også.

Gammel 31-05-07, 20:22   #26
Mamma Rosa
strikker

Mamma Rosa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Jeg ser aldri på klokka når jeg sender sms.

Gammel 31-05-07, 20:23   #27
Mamma Rosa
strikker

Mamma Rosa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Enhjørning, her.

Ja - jeg tilhører nok dem som burde hatt alkolås på mobilen...

Jeg også.

Gammel 31-05-07, 21:44   #28
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv

Observatøren sin avatar

Blogginnlegg: 23
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Jeg sender når som helst og hvor som helst. :frigjort:

Gammel 31-05-07, 21:48   #29
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Trulte, her.

Joda, men problemet mitt er at hvis jeg tar på en annen innstilling enn det jeg pleier husker jeg ikke å sette den tilbake igjen!! Og i og med at jeg MÅ være tilgjengelig på jobben via mobil er jo det litt kjedelig å komme på det i ett tiden hver dag og se x antall tapte jobbanrop.

Nå er det jo heldigvis slik at det er veldig veldig lenge siden jeg har mottatt noen sms midt på natta. Så det er ikke noe problem uansett.

Åh da så. På min mobil kan jeg lage flere profiler, opptil 5-6 stykker tror jeg. Da er det bare å trykke på en knapp og velge profil, enkelt og greit. Vet ikke om det går på alle mobiltelefoner. Jeg har feks. en for "lydløs", en for "natt" osv.

Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-07, 21:53   #30
nikki
Bør lage seg en tittel selv

nikki sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Sørlandet
nikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Trulte, her.

Jeg har ikke lyst til å slå av telefonen eller ha den på lydløs i tilfelle det skulle skje noe i familien som gjør at de må ringe meg midt på natten. Derfor synes jeg det er mektig irriterende om noen sender sms midt på natten.
Det samme med mannen.

Etter kl. 2330 synes jeg det er greit at folk tier stille til kl. 0630.

Enig med deg.

nikki er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-07, 21:54   #31
Fersken
Tatt på

Fersken sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Jeg bruker mobilen som vekkerklokke og har ikke turt å ha den på lydløs fordi jeg ikke viste at alarmen ringer likevel. Da har jeg lært en ny ting i dag også.

Gammel 31-05-07, 21:57   #32
Ole Brumm
er her

Ole Brumm sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sender sms når jeg føler for det.
Sjeldent det er om natten da men.

Gammel 31-05-07, 22:09   #33
Left
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Desembermamma, her.

Er det noen gang for sent å sende sms i din verden? Eller tenker du som så at folk får stille profilen på lydløs når de legger seg?

Jeg sender sms til alle døgnets tider, og regner med at vennene mine har den på lydløs om de går å legger seg, eller ikke har den med på soverommet. Men jeg måtte slutte å sende sms til min mor rundt midnatt, for hun tok like godt opp telefonen og ringte meg. Så nå har jeg den på lydløs og tar ikke telefonen om jeg sms`er med mamma sent.

Samme her

Svar med sitat
Gammel 01-06-07, 16:37   #34
Trulte
:)

Trulte sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Åh da så. På min mobil kan jeg lage flere profiler, opptil 5-6 stykker tror jeg. Da er det bare å trykke på en knapp og velge profil, enkelt og greit. Vet ikke om det går på alle mobiltelefoner. Jeg har feks. en for "lydløs", en for "natt" osv.

Joda det er på alle mobiler, men stiller jeg i nattmodus forblir den i nattmodus til langt på dag!

Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-07, 16:42   #35
Noba
🎈

Noba sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Noba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de fleste
Standard

Den natta jeg fødte sendte jeg masse smser, men ellers gjør jeg sjelden det om natta. Men har mye lavere terskel for å sende sms seint/tidlig enn for å ringe.

Noba er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-07, 16:46   #36
Jessica
Pauset

Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg bruker min mobil som vekkeklokke. Derfor er den alltid på. Jeg sender ikke sms etter kl. 2200 om jeg ikke må.
Jeg har fått meldinger midt på natta, men heldigvis har jeg vanligvis godt sovehjerte så jeg sover likevel

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-07, 16:48   #37
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg bruker telefonen min som vekkerklokke, ergo slås den ikke av. Jeg har ingen intensjoner om å ta den på lydløs, siden jeg velger å være tilgjengelig skulle det være nødstilfeller.

Ergo får folk vær så god IKKE sende meg sms etter leggetid, for da våkner jeg. Min leggetid er sjelden før midnatt og er det noe som haster, så er det greit. Jeg tviler sterkt på at folk har behov for å sende svadasms midt på natten og har de det så bør de nok jobbe med impulskontrollen sin.

Gammel 01-06-07, 18:42   #38
Azi
Come what may...

Azi sin avatar

Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Folk kan sende hvor mange sms dem vil, jeg hører den ikke uannset!

Jeg kan finne på å sende sms til alle døgnets tider. Men det er svært sjeldent jeg er våken så sent på natta da. Men derimot tidlig om morgnen..

Azi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-07, 19:00   #39
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Jeg sender gjerne en sms sånn litt utpå kvelden dersom jeg bare må dele en klok tanke med ei god venninne. Har sluttet å ringe da, fordi vi er jo ikke alltid på fest lørdag kveld lenger...

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

JOg jeg blir litt lei av venninner som holder på å gå av skaftet om jeg ikke harsvart på ei melding iløpet av 2 minutter etter jeg har mottatt den.

Hehe, sånne venninner har ikke jeg. Enten har de gitt meg opp, eller så er de like avslappet som meg.

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:17.