|
|||||||
| Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
|
Sv: Sias nyeste musikkvideo får pedofilikritikk - hva mener du?
Men klarer du ikke forestille deg om du hadde reagert annerledes om kjønnene hadde vært byttet om eller ikke? |
|
|
|
|
|
#22 |
|
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Nei. Det kan godt hende jeg hadde tenkt (reagert blir litt overdrivelse) annerledes, basert på samfunnet som sådann, som jeg beskrev, men det vet jeg jo ikke. Da jeg så videoen ante jeg ikke hva jeg skulle se. Det er alltid vanskelig å "se" ting i retrospekt eller når ideer alt er plantet i hodet.
|
|
|
#23 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Sias nyeste musikkvideo får pedofilikritikk - hva mener du?Siden hun danset så godt, så ble jeg veldig forvirret over at hun hadde barnslig kropp og ansikt. Og jeg skjønte ikke helt hva jeg egentlig så først.
|
|
|
|
#24 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Enig. Den traff noe i meg, uten at jeg gidder å gjøre rede for det for meg selv så veldig grundig. Jeg synes den var veldig fin, og jeg ser ikke noe seksuelt i den.
|
|
|
|
#25 |
|
Unik
Medlem siden: Apr 2008
|
|
|
#26 |
|
Absolute Beginner
|
Sv: Sias nyeste musikkvideo får pedofilikritikk - hva mener du?Uten at jeg egentlig kan noe som helst om temaet, så har jeg lest og hørt flere ganger at det beviselig skal mer til før en kvinne mistenkeliggjøres da det gjelder nærhet med barn og ungdom. At ting lettere plasseres som omsorg, og at det kan slå ut feil begge veier. |
|
|
|
|
|
#27 |
|
Curlingkone
|
Sv: Sias nyeste musikkvideo får pedofilikritikk - hva mener du?Jeg fikk ikke noe følelse av at dette var en video med pedofile vibber i det hele tatt.
|
|
|
#28 |
|
anglofil
Medlem siden: Oct 2006
Enig. Jeg ser ikke på denne dansen som to karakterer med "menneskerolle".
|
|
|
#29 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Oh yes!
What doesn't kill you, makes you stranger. Sist redigert av Inagh : 09-01-15 kl 16:25. Årsak: Beklager - jeg mente virkelig ikke å såre noen! |
|
|
|
|
|
#30 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Jeg håper med hele meg at ting er endret nå, men i 1995/96 studerte jeg med en gjeng britiske pedagoger. De mannlige lærerne kunne fortelle at dersom en elev gråt, eller om en elev falt og slo seg og trengte trøst, hadde de, som menn, ikke lov å berøre eleven, men de måtte hente en kvinne dersom barnet trengte holdes rundt - nettopp fordi det var en frykt for at de ville kunne bli beskylt for å ha seksuelle baktanker dersom de rørte fysisk ved barna.
|
|
|
#31 |
|
anglofil
Sv: Sias nyeste musikkvideo får pedofilikritikk - hva mener du?Vi må vel huske på at vi ikke helt har samme "mindset" her oppe på berget som de har de fleste andre land i verden hva angår barn og kjønnsroller.
|
|
|
#32 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Jeg håper at en del har skjedd på de siste 20 årene. Begge mine unger har hatt mange mannlige ansatte i barnehagene de har gått, og jeg har virkelig ikke streifet tanken på at det skal være feil på noe vis. Jeg har bare jublet fordi det har vært så god kjønnsfordelingen.
|
|
|
|
#33 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: Sias nyeste musikkvideo får pedofilikritikk - hva mener du?Mye har skjedd, heldigvis, i hvertfall her på berget, som Lisa nevner. Men noen forstokka holdninger sitter fremdeles igjen, og det også, skremmende nok, fra barnehageansatte. En av mine tidligere kollegaer, en mann, hadde i sin forrige jobb fått høre det rett fram, fra en kvinnelig kollega, at hun ikke syntes om at menn jobbet i barnehage, for menn er ikke i stand til å vise omsorg.
|
|
|
#34 |
|
anglofil
Og det er jo faktisk en like ille og hårreisende tanke som briter som spekulerer i hvorfor en mann skulle ønske å jobbe i en barnehage om han ikke var pedofil.
|
|
|
#36 |
|
Dårlig husmor
|
Sv: Sias nyeste musikkvideo får pedofilikritikk - hva mener du?Nå har jeg sett begge videoene, og jeg kan ikke forstå kritikken. Jenten fremstår på ingen måte seksualisert så vidt jeg kan se. Og ja, fantastisk danser. |
|
|
|
|
|
#37 |
|
A friend with benefits
|
Sv: Sias nyeste musikkvideo får pedofilikritikk - hva mener du?Jeg ser virkelig ingen seksuelle undertoner what so ever. Jeg ser jeg følger Tallulah sin tankegang.
|
|
|
#38 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Sias nyeste musikkvideo får pedofilikritikk - hva mener du?Om ikke noen pedofile undertoner, så blir jeg litt sånn
|
|
|
|
#39 |
|
audio, video, disco
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Sias nyeste musikkvideo får pedofilikritikk - hva mener du?Jeg har vært Sia- fan i mange år, mulig det gjør meg lite objektiv, men jeg liker virkelig videoen og oppfattet den som en nydelig beskrivelse av forholdet mellom far og datter.
|
![]() |
|
|