Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Hva får barna deres til jul i år?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-10-14, 00:26   #21
Drømmedama
keep on dreaming

Drømmedama sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva får barna deres til jul i år?

Storebror ønsker seg, og får nok penger. Og en skjorte eller genser.
Storesøs ønsker seg også penger, hun sparer til sommerferien. Hun ønsker seg et par lave Uggs også, har ikke helt bestemt meg for hva det blir.
Lillesøs får 1D-billett hvis vi får tak i, da vil hun bli kjempeglad. Ellers vet jeg at hun ønsker seg en ipad så hun slipper å dele med broren sin. Og sparkesykkel. Og sikkert Barbie.
Lillebror ønsker seg alltid Playmo og Lego, og jeg vet at sparkesykkel står høyt på ønskelisten hans også. Og skateboard.
Jeg tror kanskje alle får kofferter til jul også. Selv om de ikke ønsker seg det.

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-14, 00:27   #22
Luvi
En anelse distre

Luvi sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Vesla her har bursdag i desember så her blir det dobbelt opp med gaver å tenke på den mnd. Økonomisk sett dårlig "planlagt" at hun ble født da. Foreløbig aner jeg ikke. Hun ønsker seg iPad, men jeg har konkludert med st det holder med den jeg har. Ny sykkel vurderer jeg også, men finner man noe særlig av det i november da? Nye ski kanskje om det ser ut til at vi kan få snø. De hun har nå fikk hun for to år siden, noe store var de da, men usikker om de passer nå. Kanskje korte ski ikke gjør så mye? Skøyter har jeg også tenkt på.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-14, 00:30   #23
Taien
lettere utlada

Taien sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Mine ønsker seg alt, når de ser det i butikken.
Jeg tror det blir kapla eller lego til jul. Mulig noen småbiler el.l. i tillegg fra besteforeldre som gir penger.

Gammel 29-10-14, 00:32   #24
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kan anbefale kapla. Utrolig hvor det fenger her i hvertfall. Både de små og de store.

Gammel 29-10-14, 00:38   #25
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hver sin marsipangris.
De har absolutt alt de trenger, og jeg er helt tom for ideer.

Dvs. om skrutrekkeren, Dalek-posteren og hva det nå var som var den siste tingen jeg bestilte fra internettet ikke rekker frem til torsdag, blir det julepresang i stedet for bursdagsgave.
Knøtteliten ønsker seg bare tur til Hellas, stakkars.
Ellers trenger hun hjelm (alpin) og for så vidt ski. Poden trenger kanskje nye slalomstøvler, men skiene duger.

Etter Disney Infinity-bonanzaen på julaften i fjor, kan jeg love at det ikke blir en eneste spillfigur i år.
Faktisk ikke noe leker i det hele tatt fra oss, tenker jeg. De har mer enn nok ræl.

Gammel 29-10-14, 00:59   #26
Nå også i farger

Medlem siden: Oct 2006
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

De eldste får penger (sparer til shopping i USA til sommeren). Midterste lurer jeg på om skal få tur til London. Og minsten vet jeg ikke enda. Tryllesett kanskje?!

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-14, 01:06   #27
Taien
lettere utlada

Taien sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Jeg kan anbefale kapla. Utrolig hvor det fenger her i hvertfall. Både de små og de store.

Vet du noe sted de selger det som det ikke koster millioner?
Jeg vet at det ikke er spesielt billig, men jeg ser på det som en investering. Mye kjekk leking framover.

Gammel 29-10-14, 01:06   #28
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har kjøpt littlebits elektrokit til mann og to av tre barn!

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-14, 01:07   #29
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Tur til Berlin i vinterferien.

Som i at jeg hadde lyst til å finne på noe i vinterferien, og da jeg hadde bestilt turen slo det meg at det var en perfekt julegave til unger som har alt.

Gammel 29-10-14, 02:14   #30
Odelia
Bør lage seg en tittel selv

Odelia sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

De to eldste fyller året i desember så de får nye langrennski m/ utstyr til bursdagen sin. Til jul får den eldste Danmarksbåten i "lego" (han siklet på denne tur/retur Danmark i sommer, men siden han alt hadde fått noen leker fikk han ikke denne, men vi kjøpte den når han ikke så og har gjemt den i kjelleren siden da den ikke er å få tak i i butikkene). Den andre eldste får nok Frost-kjole og Frost-dukke. Til den mellomste vurderer vi Kapla, og til den yngste iPad Mini siden hun legger beslag på de andre sine og vi er redd hun skal ødelegge dem (det hører med til historien at alle de andre har fått hver sin ipad (ikke av oss - vi hadde nok ikke kommet på tanken en gang) rundt samme alder, og vi ser at det fort kan by på konflikter senere så vi kan like gjerne kjøpe en liten med bedre slagvern). Men vi får se. Kan like gjerne hende at vi kjøper en gøyal bok til henne.

Ellers skal ungene ønske seg alpinhjelm, ny sykkelhjelm (mellomste), ullfleece, osv i tillegg til de lekene de ønsker seg.

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-14, 07:57   #31
Serafin

Serafin sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Vi reiser til Spania i jula, og tar samme opplegg som i fjor.

Vi tar med ungene på lekebutikken, de får peke på hva de ønsker seg, så sender jeg morfar og ungene for å kjøpe is, mens jeg og mormor handler. Vi handler fra meg, mormor og morfar, oldemor, oldefar, tante og onkel som er igjen i Norge, og tante og onkel som er med til Spania får handle selv.

Dermed ingen store overraskelser på Storebror på julaften, og unger som får akkurat hva de ønsker seg, og ikke et berg av gaver. Genialt.

Kjøper heller ikke rådyre ting, da de heller får endel klær etc mens vi er der nede.

Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-14, 08:31   #32
Lyppa

Lyppa sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Her blir den muligens nye alpinski og spill eller stikke til PS4.

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-14, 08:43   #33
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Leon får sykkel, og Malin får gavekort på Kvadrat (og shoppingspree med meg under januarsalget, inkludert lunch og annen kos.) Liam har fått en del nøstebarnull, så det blir vel med det.

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-14, 08:48   #34
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

De får i hvert fall påfyll av Kapla. Husets mest populære leke ved siden av togbanen.

Eldste får ny slalomhjelm, og kanskje en stor trillebag til bandyutstyr, siden vi tenker han skal ta mer buss til trening fremover. De jeg har sett på koster det hvite ut av øyet, da...

Og så må jeg tråle barneboktråder her inne og finne boktips.

Jeg hadde blitt verdens mest populære mamma om vi tro til med Playstation eller Wii, da, for det ha vi ikke.

Gammel 29-10-14, 08:53   #35
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Tror det blir PS4 på deling pga pris og hindring av krangel om hvem som eier den og har fortrinnsrett. Så blir det vel noen spill til den.

Vi kjøper også fra besteforeldre og oldeforeldre, så blir litt annet også.
Eldste vet jeg jammen ikke, minsten ønsker seg babyborn- dukke og playmo.

Der er forøvrig rart å se hvor ulike ungene er ifht lekemønster. Eldste lekte med utkledningsklær, biler og kjøretøy eller superhelter. Men det var mer å se på dem, stille dem på rekke, gå med dem i hånda etc. Minsten leker rollespill. Playmo- menneskene snakker sammen, reiser på ferie osv. Han er mye mer på rollespill både med seg selv i rollen og med lekene. Så de får litt ulike ting.

Gammel 29-10-14, 08:55   #36
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mine skal få en liten ting + klippekort på pirbadet. Det er noe vi sjelden tar oss råd til.

Det hadde mine i fjort. Veldig bra og populært! (PS! Anbefaler "Svøm langt" kampanjen som starter 1.januar. Fin motivasjon for å svømme)

Her er jeg usikker. I år blir første året (12 og 10 år) hvor besteforeldrene ønsker at vi skal organisere gaver fra dem. Vi har vanligvis gitt mindre ting, og ellers "ligget på været" sett hva de har fått fra besteforeldrene og handlet resten på salg i januar (et guds under at jeg ikke er sundmøring! Må være noen aner der!). Så i år blir det anderledes, men har ikke kommet til noen nærmere konklusjon enn det.

Gammel 29-10-14, 09:08   #37
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror eldste skal få snowboard og et PS4-spill. Yngste har vi ikke tenkt på, men det er mulig hun får en stor Lego-pakke. Hun elsker Lego intenst og kan sitte i timesvis å bygge.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-14, 09:09   #38
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Poly, hva slags kapla-påfyll kjøper du? Flere sånne vanlige eller noe med farger? Kapla har blitt superpopulært hos oss også, kanskje spesielt hos storebror som egentlig aldri har lekt med noe særlig. Kapla fenger noe veldig, han bygger finetunede klinkeulebaner som er ganske imponerende.

Gammel 29-10-14, 09:10   #39
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Veldig usikker. Vi har da jente (99-modell), gutt (01-modell) og jente (08-modell). Alle skal nok få en ordentlig speiderkniv hver, men hva mer aner jeg ikke. Yngste har i tillegg bursdag første uka i januar, men da tror jeg hun skal få sykkel.

Gammel 29-10-14, 09:11   #40
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Poly, hva slags kapla-påfyll kjøper du? Flere sånne vanlige eller noe med farger? Kapla har blitt superpopulært hos oss også, kanskje spesielt hos storebror som egentlig aldri har lekt med noe særlig. Kapla fenger noe veldig, han bygger finetunede klinkeulebaner som er ganske imponerende.

Å, finnes det med farger? Jeg kjøpte bare en sånn boks i fjor og tenkte å gjøre det samme i år.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:19.