Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Divines spør-og-lær-forum

Hvordan ville dere taklet denne?

Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-08-14, 10:39   #21
Simone
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Sep 2007
Simone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvordan ville dere taklet denne?

Eg hadde nok gjort som deg. Eg har også store problem med coaching. I tillegg sliter eg med kommunikasjonsrådgivarar som eg syns på mange måtar er beslekta med coachar. Akkurat no må eg forholde meg til ein i jobbsamanheng og kjenner at det vrenger seg inni meg
Håpar eg ikkje fornærmar nokon her inne no.....Det er antageligvis minst ein her inne som er kommunikasjonsrådgiver. I mange samanhengar er det nok viktig med ein kommunikasjonsrådgiver, men eg trur ikkje vi treng så mange av dei som vi har i dag, og dei overdriver nok innsatsen sin bittelitt innimellom.

Gammel 28-08-14, 10:46   #22
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er kommunikasjonsrådgiver.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-14, 10:49   #23
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er kommunikasjonsrådgiver.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-14, 10:50   #24
Simone
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Sep 2007
Simone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Hadde ein mistanke
Dåkke er sikkert av den flinke og nødvendige sorten som ikkje overdriver eiga rolle

Gammel 28-08-14, 10:52   #25
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så klart.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-14, 10:52   #26
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tok forrresten NLP practioner (som er en slags intro til coaching), og det var en relativt frustrerende opplevelse siden jeg var alt for rasjonell i tankegangen til å kunne gjennomføre øvelsene man skulle. Dvs, jeg klarte det stort sett når jeg skulle coache, men jeg var helt umulig for de stakkarsene som skulle coache meg. Men det var gøy, og jeg lærte en del om kommunikasjon (som var hovedårsaken til at jeg tok det - på det tidspunktet var planen å jobbe som kostholdveileder, og da er det greit å ha litt peiling på kommunikasjon). Men ut over det så blir jeg enda lett fnisende når jeg tenker på mine stakkars "medelever" som desperat forsøkte den ene teknikken etter den andre på meg. Og jeg tipper kurslederen var veldig glad for at jeg ikke var en av dem som skulle gå videre.

Det ble litt for alternativt for meg, og jeg må innse at jeg er fryktelig rasjonell. Dessuten ser jeg ikke i bilder om det smeller, og det var svært få teknikker som ikke innebar at jeg på en eller annen måte skulle se noe for meg.

Men altså, gi klar beskjed om at dette ikke er noe du kommer til å anbefale videre. Så slipper du at det blir tema igjen og igjen, og ligger der som et annet gnagsår...

Gammel 28-08-14, 10:55   #27
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Så klart.

Gammel 28-08-14, 11:07   #28
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er lov å sette ned foten, Tallulah. Det der var helt OK.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-14, 11:19   #29
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Den kultur-innfallsvinkelen var veldig fin om du føler du må følge opp mer. Du har ellers gjort mer enn mange ville gjort for å være hyggelig og informative her. Synes jeg.

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-14, 18:10   #30
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kulturbiten er jo ganske sann også. Jeg har en amerikansk bekjent som sliter en del med p forstå norsk kultur, og særlig akkurat den biten.

Gammel 28-08-14, 18:19   #31
liefje
Musk

liefje sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
liefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de fleste
Standard

Jeg opplevde dette for et par aar siden, men det var enda mer guffent fordi det var en tidligere venninne som bor i samme by som meg (vi har ikke saa mye kontakt lenger) som ble skilt, tok coach-utdannelse og satt i gang med aa peppre meg med forespörsler om aa spre nyhetene om hennes coaching-praksis/gratis prövetimer etc. til mine andre venninner/henge opp lapper paa skoler, legekontor etc. etc. Jeg syntes denne utdannelsen var et litt "rart" valg for henne og det temaet hun ville coache om, var IKKE et tema som jeg fölte hun hadde noe aa bidra med, tvert imot hadde jeg naer sagt. Dette ville jeg ikke si noe om saann direkte, men jeg prövde aa forklare at jeg syntes det var vanskelig aa anbefale henne til noen som evt. trengte coaching siden jeg ikke hadde noen erfaring med dette/ikke selv hadde brukt henne. Jeg sa ogsaa at jeg syntes det ble alt for "naermt" evt. aa gaa til en coach som var en venninne av en venninne. Vi hadde noen runder paa dette, og hun ga seg til slutt, men det var veldig ubehagelig da det stod paa. Jeg synes mao at du gjör det riktige, og du kan vaere glad for at du har henne saapass langt unna. Det virker som om slike coacher faar en overdose av selvtillit ift. egne evner.....

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-14, 21:28   #32
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Nå fikk jeg Mail fra henne, hvor hun sier at hun har all mulig forståelse for mitt ståsted, og spør om hvordan ferien min var. Så da fikk jeg slengt inn den om kulturforskjeller også, for å ta brodden av det hele. Puh!

Sist redigert av Tallulah : 28-08-14 kl 21:47.
Gammel 29-08-14, 01:00   #33
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så godt!

Gammel 29-08-14, 08:56   #34
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

Medlem siden: Dec 2011
Blogginnlegg: 175
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så bra!

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-14, 09:36   #35
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Hun måtte ruktignok slenge på et lite stikk om at flesteparten av kundene hennes er venner av venner, i andre land enn hun bor i, men men. Det overlever jeg.

Gammel 29-08-14, 09:47   #36
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde blitt gretten av sånt mas. Og du er selvfølgelig i din fulle rett til å ikke pushe coacher i fjerne land (eller hvor som helst selvfølgelig) på venner og forretningsforbindelser.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-14, 14:09   #37
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg må huske å takke deg for at du ikke har pushet coach på meg.

Gammel 29-08-14, 14:13   #38
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Bare her inne kunne en jo fort se et stort marked for coaching.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-14, 14:13   #39
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag

Hondacrv sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Eg har avvist min svoger som sel nokre produkt som er veldig gode, eg brukar dei sjølv. Men å holde sånne møter for at han skal få fleire kunder (eg skulle visst få noko forteneste eg og) har eg sagt nei til, fordi eg ikkje vil drive med slikt blant vennene mine.
Og det var svogeren min. At du avviser sånne forretningsgreier fra fjerne venner, forstår eg veldig godt.

Gammel 29-08-14, 14:34   #40
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Jeg må huske å takke deg for at du ikke har pushet coach på meg.

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Bare her inne kunne en jo fort se et stort marked for coaching.

Er dere ikke glade for at jeg virker som en forstandig portvokter?

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:17.