|
|||||||
| Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvordan ville dere taklet denne?Eg hadde nok gjort som deg. Eg har også store problem med coaching. I tillegg sliter eg med kommunikasjonsrådgivarar som eg syns på mange måtar er beslekta med coachar. Akkurat no må eg forholde meg til ein i jobbsamanheng og kjenner at det vrenger seg inni meg
|
|
|
#24 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Hvordan ville dere taklet denne?Hadde ein mistanke
|
|
|
#26 |
|
Shake it out!
|
Sv: Hvordan ville dere taklet denne?Jeg tok forrresten NLP practioner (som er en slags intro til coaching), og det var en relativt frustrerende opplevelse siden jeg var alt for rasjonell i tankegangen til å kunne gjennomføre øvelsene man skulle. Dvs, jeg klarte det stort sett når jeg skulle coache, men jeg var helt umulig for de stakkarsene som skulle coache meg.
|
|
|
#28 |
|
Introvert optimist
|
Sv: Hvordan ville dere taklet denne?Det er lov å sette ned foten, Tallulah.
|
|
|
#30 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Hvordan ville dere taklet denne?Kulturbiten er jo ganske sann også. Jeg har en amerikansk bekjent som sliter en del med p forstå norsk kultur, og særlig akkurat den biten.
|
|
|
#31 |
|
Musk
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Hvordan ville dere taklet denne?Jeg opplevde dette for et par aar siden, men det var enda mer guffent fordi det var en tidligere venninne som bor i samme by som meg (vi har ikke saa mye kontakt lenger) som ble skilt, tok coach-utdannelse og satt i gang med aa peppre meg med forespörsler om aa spre nyhetene om hennes coaching-praksis/gratis prövetimer etc. til mine andre venninner/henge opp lapper paa skoler, legekontor etc. etc. Jeg syntes denne utdannelsen var et litt "rart" valg for henne og det temaet hun ville coache om, var IKKE et tema som jeg fölte hun hadde noe aa bidra med, tvert imot hadde jeg naer sagt. Dette ville jeg ikke si noe om saann direkte, men jeg prövde aa forklare at jeg syntes det var vanskelig aa anbefale henne til noen som evt. trengte coaching siden jeg ikke hadde noen erfaring med dette/ikke selv hadde brukt henne. Jeg sa ogsaa at jeg syntes det ble alt for "naermt" evt. aa gaa til en coach som var en venninne av en venninne. Vi hadde noen runder paa dette, og hun ga seg til slutt, men det var veldig ubehagelig da det stod paa. Jeg synes mao at du gjör det riktige, og du kan vaere glad for at du har henne saapass langt unna. Det virker som om slike coacher faar en overdose av selvtillit ift. egne evner..... |
|
|
|
|
|
#32 |
|
Glamorøs
|
Sv: Hvordan ville dere taklet denne?Nå fikk jeg Mail fra henne, hvor hun sier at hun har all mulig forståelse for mitt ståsted, og spør om hvordan ferien min var.
Sist redigert av Tallulah : 28-08-14 kl 21:47. |
|
|
|
|
|
#36 |
|
Fortynnet
|
Sv: Hvordan ville dere taklet denne?Jeg hadde blitt gretten av sånt mas. Og du er selvfølgelig i din fulle rett til å ikke pushe coacher i fjerne land (eller hvor som helst selvfølgelig) på venner og forretningsforbindelser. |
|
|
|
|
|
#37 |
|
Epikur
|
Sv: Hvordan ville dere taklet denne?Jeg må huske å takke deg for at du ikke har pushet coach på meg.
|
|
|
#39 |
|
Gå heim, kyss din kvardag
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Sv: Hvordan ville dere taklet denne?Eg har avvist min svoger som sel nokre produkt som er veldig gode, eg brukar dei sjølv. Men å holde sånne møter for at han skal få fleire kunder (eg skulle visst få noko forteneste eg og) har eg sagt nei til, fordi eg ikkje vil drive med slikt blant vennene mine.
|
|
|
|
#40 |
|
Glamorøs
|
Sv: Hvordan ville dere taklet denne?
|
![]() |
|