|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
TittelTøs
|
Sv: Sjarmerende fyr, han der Sinnasnekkern
Ja, ikke sant? Hva som fremgår av serien av hobbypsykologi m.m er litt motstridende i forhold til hva han sier i intervjuet. Men. Han om det. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Har bakt søte kaker
|
Sv: Sjarmerende fyr, han der SinnasnekkernJeg synes også han er helt grei i serien, det er familiene som har rota det til for seg (de som har klart det helt på egenhånd uten dødsfall, sykdom osv.) som jeg ikke takler. Så jeg liker ikke serien pga det.
|
|
|
#3 |
|
Borte
|
Jeg syns de verste tilfellene (jeg har sett) er folk som er så ressurssvake at de aldri burde vært gjenstand for et sånt underholdningsprogram. I de første rundene var det ikke så ille, men de siste programmene jeg så var det flere par som fikk meg til å bli flau av at jeg brukte deres skjebne som underholdning på tirsdagskvelden. Jeg syns sånt er spekulativt og uetisk.
|
|
|
#4 |
|
Dig for victory!
|
Enig. Jeg ser bare en episode her og der, og har likt at han setter damer i gang med å liste og legge golv som om det er en selvfølge at de får det til. For det er jo ikke vanskeligere for damer, det er bare å lære noen enkle prinsipper, lære hvordan verktøyet virker og så gjøre det.
|
|
|
|
#5 |
|
Be happy!
Medlem siden: Jan 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Sjarmerende fyr, han der SinnasnekkernHan og der reiser rundt og prøver å fikse opp i forholdene til folk?!
|
|
|
#6 |
|
Guardian of the galaxy
|
Sv: Sjarmerende fyr, han der SinnasnekkernNår kameraet er skrudd av, sier han sikker til mannen at han må ut å skyte en bjørn, og at damen må gå på kjøkkenet og lage smørbrød.
|
|
|
#7 |
|
ctrl+z
|
Sv: Sjarmerende fyr, han der SinnasnekkernJeg ser på Sinnasnekkern fordi jeg føler meg så velsignet normal av det. Plutselig er ikke renoveringsprosjektet vårt så uhåndterlig lenger. Jeg fniser dog høyt av liksom-terapeuten i han som sier det samme til alle par uansett bakgrunn for problematikken. Han er jo litt grunn.
|
|
|
#8 |
|
audio, video, disco
Medlem siden: Sep 2007
Jeg har sett et halvt program og tenkte nøyaktig det samme.
|
|
|
#9 |
|
Unik
Medlem siden: Apr 2008
Sv: Sjarmerende fyr, han der SinnasnekkernJeg kan ikke fordra folk som skal fortelle meg hvordan jeg er, sånn innerst inne, når jeg selv ikke føler meg slik. For en dust. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
#IsItOctoberYet?!
Medlem siden: Mar 2012
|
|
|
|
#11 |
|
Unik
Medlem siden: Apr 2008
Sv: Sjarmerende fyr, han der SinnasnekkernMen altså; klart flere ekteskap hadde holdt hvis massevis av damer nynnet rundt og gjorde alt hjemme. Det tror ihvertfall jeg. Men hadde jeg som dame trivdes i et slikt eksteskap? NIX! |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Glamorøs
|
Trenger damer i større grad enn menn å settes på plass?
|
|
|
#13 |
|
Absolute Beginner
|
Jeg tror en del damer kan ha godt av å overkomme "frykten" for praktiske oppgaver. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
er her
|
Den store andelen av de kvinnelige deltagerne på Sinnasnekkeren har vært veldig kjønnstypiske (gammeldags om du vil) og passet barna, mens de har mast på mannen om å fikse ditt og datt (aka oppussing) uten å prøvd å gjøre noe selv. Så ja mange av damene har hatt godt av å bli presset til å gjøre litt selv, da tenker jeg på det jeg har sett av deltakerne på programmet. Mennene som har deltatt har også trengt å få ett spark bak uten tvil, men de fleste av de har i det minste forsøkt seg litt og for det meste gitt opp ett eller sted på veien.
|
|
|
|
#15 |
|
er her
|
Sv: Sjarmerende fyr, han der SinnasnekkernJeg har for øvrig ikke lest artikkelen bare utklippene som er limt inn her.
|
|
|
|
#16 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg har samme inntrykk. Kvinner som hverken hjelper til eller er i arbeid utenfor hjemmet. Samtidig har de skyhøye krav. Jeg har prøvd selv å jobbe 100% med en partner som bidrar lite, det har gitt meg et positivt bilde av menn og kvinner som står på og jobber med oppussing i tillegg til at de har arbeid. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Borte
|
Sv: Sjarmerende fyr, han der SinnasnekkernIkke. Les. Kommentarfelt. I. Dagbladet.
|
|
|
#20 |
|
Epikur
|
Sv: Sjarmerende fyr, han der SinnasnekkernJeg tror nok at Sinnasnekkern ville hatt ett og annet å melde til oss når vi har holdt på som verst. To fulle jobber, tre unger, gammelt hus, ikke alltid så mye penger, veldig lite tid og store prosjekter. Men vi er jo ganske flinke og strukturerte folk, så vi får det jo unna.
|
![]() |
|
|