Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Vårbaby - hva trenger man?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-12-13, 20:22   #21
MissS
Like blid!

MissS sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
MissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vårbaby - hva trenger man?

Opprinnelig lagt inn av Musemus, her.

Aha. Den Stokke-vogna så jeg i sommer, måtte jo Google den. Og MB - er ikke du stor MB fan?

Jo, dette blir den 10. MB

Gammel 10-12-13, 20:28   #22
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Gratulerer.
Jeg husker deg fra SM. Tvillingene dine er født samme dag som eldstemann.

Jeg synes faktisk bilstolpose var veldig nyttig nå da vi fikk nr 3. Det er slitsomt nok med to som skal kles på (eller i allefall ha hjelp) med dresser og det hele så det var superdeilig å bare kunne stappe babyen i bilstolposen når jeg skulle ut og levere og hente i barneparken.

Gammel 10-12-13, 20:31   #23
MissS
Like blid!

MissS sin avatar

MissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Myria, her.

Gratulerer.
Jeg husker deg fra SM. Tvillingene dine er født samme dag som eldstemann.

Jeg synes faktisk bilstolpose var veldig nyttig nå da vi fikk nr 3. Det er slitsomt nok med to som skal kles på (eller i allefall ha hjelp) med dresser og det hele så det var superdeilig å bare kunne stappe babyen i bilstolposen når jeg skulle ut og levere og hente i barneparken.

Takk!
Minsten din er vel januarbaby? Da hadde jeg definitivt kjøpt bilstolpose. Bilstolposene til tvillingene ble brukt hver dag.

Gammel 10-12-13, 20:34   #24
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Januar ja, men vi brukte den hele våren også da. Jeg kjenner at jeg savner en bilstolpose nå, det blir rett og slett mer å kle på uten det.

Gammel 10-12-13, 20:48   #25
Hannah
tankefull

Hannah sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 111
Hannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt likt
Standard

Jeg brukte ull til attpåskatten som kom i juli, dvs ull/silke fra joha og nøstebarn. Hun var litt liten, og trengte litt hjelp til å holde på varmen.

Bilstolpose er supert. :-)

Hannah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-13, 21:10   #26
millact
Bør lage seg en tittel selv

millact sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Gratulerer så mye!

Gammel 10-12-13, 21:22   #27
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Gratulerer!
Jeg bor på Vestlandet og har hatt to aprilbabyer.

Jeg brukte ull på de, og en tynn silkelue. Ikke tjukke ulldresser, men strikkejakker. Og ull/silke. Bilstolpose hadde vi aldri, kun et strikketeppe over, og i vognen lå de på skinn med dundyne i vognstørrelse. Ble etter hvert byttet ut med strikketeppe.

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-13, 21:29   #28
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Storebror er aprilbaby. Brukte mest bomull i starten med tynn ulldress utenpå. Kunne sikkert hatt tynn ull innerst også. Brukte dyne i vogna, med teppe over. Brukte absolutt ikke bilstolpose og savnet det ikke.

Gratulerer! Fin tid for baby!

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-13, 21:31   #29
Dali
Glad

Dali sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 33
Dali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Næmmen! En til? Gratulerer så mye! ingen tips herfra med bare høst- og vinterbabyer.

Gammel 10-12-13, 21:48   #30
Stine-mor
Firebarnsmor

Stine-mor sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Stine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de fleste
Standard

Gratulerer!

Jeg har ikke prøvd april, men jeg har prøvd mai. Hadde masse ull og stæsj til maibabyen, og det var kjølig helt til den dagen jeg dro hjem fra barsel. Da kom sommeren, og jeg måtte ut og shoppe. (Meget ubehagelig siden jeg var feilsydd).
Så i april ville jeg satset på bilstolpose, ull og generelt utstyr man bruker vinterstid.

Gammel 10-12-13, 22:33   #31
venla
jabbsaft

venla sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Gratulerer!
Største er aprilbaby, og til henne brukte jeg skinn og dyne i vogna fra hun var nyfødt. Det begynner jo å bli ganske ok temperaturer etter påske, og jeg trilla vel ikke akkurat hver dag når hun var nyfødt. Hadde ikke behov for bilstolpose. Brukte ull frem til sommeren.

Fin tid å få barn på. Mer "styr" å få på de kaldeste februardagene.

Gammel 10-12-13, 22:51   #32
Anikka
Snøavhengig

Anikka sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Blåsborttoppen
Anikka er populærAnikka er populærAnikka er populærAnikka er populærAnikka er populær
Standard

Gratulerer!

Opprinnelig lagt inn av MissS, her.

Har kjøpt vinterpose. Tenker å bruke dyne og lammeskinn fra fødsel til høst/vinter. Det bør sikkert være greit.

Jeg har vårbarn og har gjort det samme. Null problem, om man har et varmt pledd til bilturer på kalde dager.

Dersom du vel å ikkje gleda deg over snøen, vil du ha mindre glede i livet, men same mengde snø.
Anikka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-13, 01:03   #33
Odelia

Odelia sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Wow, du er utrolig sprek (og utrolig heldig)!! Nå blir du jo skikkelig grand multipara Men dette blir jo rene attpåklatten for dere, hehe.

Jeg aner ikke hva en vårbaby trenger, har aldri prøvd ut den årstiden. Vi låste oss visst i vinter- vs sommerbarnsporet

Men igjen, FANTASTISK at dere venter nr 6! Hadde jeg ikke trodd. Ååå, du er så heldig!!

Oops, skulle jo inn for å gratulere: Gratulerer så mye!

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-13, 06:44   #34
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gratulerer! Hva synes gutta om å få seg småsøsken? Jeg har ett maibarn og brukte endel ull - men sommeren 05 var varm, så han brukte mest bleie. Pose kom godt med til høsten, men ikke vår og vinter

Gammel 11-12-13, 10:12   #35
Ole Brumm
er her

Ole Brumm sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Gratulerer så mye!
Jeg brukte bilstolpose en del på Vesla som er født i mars, men ikke så veldig lenge/mye. Er jo kjapt å kle på de minste en annen dress om behov og de hadde jeg mange av.

Gammel 11-12-13, 10:15   #36
Mira

Mira sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Mira er populærMira er populærMira er populærMira er populærMira er populær
Standard

Lillesøster er født i slutten av april. Når vi dro hjem fra sykehuset i begynelsen av mai var det 20 grader ute, så tempraturen kan variere veldig!

Mira er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-13, 19:05   #37
MissS
Like blid!

MissS sin avatar

Standard

Takker! guttene gleder seg veldig!

Da avventer jeg bilstolpose og mer ulltøy.

Gammel 11-12-13, 19:07   #38
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gratulerer! Hvor mange uker er du?

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-13, 19:48   #39
Levic

Levic sin avatar

Hvor: Nær Oslo
Levic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Gratulerer så mye Har fått junibarn (08), men det regnes jo som sommerbarn. Uansett var våren det året varm, så han hadde ikke trengt noe annet enn vanlige klær, og skinn+dyne i vogna. Denne våren derimot, var det jo iskaldt og uggent.
Tenk så morsomt med fem gutter. Hadde jo vært fantastisk om den sjette ogå ble gutt da Har dere vært på UL enda?

Gammel 11-12-13, 19:52   #40
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Næmmen, gratulerer!

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:10.