|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
MORMOR
Medlem siden: Sep 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hopper de over lilla/advent
Det sa mora mi og, og jeg var helt dårlig hvert eneste år som unge. Ville ha alt frem, da ble det så ekstra koselig i førjulstiden. Men jeg hadde ikke stemmerett.
|
|
|
|
#23 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jan 2011
Sv: Hopper de over lilla/adventIkke lilla her, men vi feirer ikke kristen jul. Jeg pynter litt fra 1 desember, men mesteparten av julepynten pluss juletreet kommer opp lillejulaften. |
|
|
|
|
|
#25 |
|
Trallallaa
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hopper de over lilla/adventMen når setter man opp en julekrybbe egentlig? I løpet av advent? Lille julaften? Jeg har kjøpt "familien" fra Willow Tree nemlig.
|
|
|
#27 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Hopper de over lilla/adventJeg adventspynter nå og julepynter lille julaften. Jeg syns det er kjemperart når folk roter sammen sånt i en sånn ekstremtradisjonsrik feiring som julaften.
|
|
|
#28 |
|
Har fått viljen sin
|
Sv: Hopper de over lilla/adventVi adventspynter jo også nå - bare at vår adventsstemning kommer med det røde. Nisser tidlig i desember blir litt too much for meg, men hvis noen blir glade av det lar jeg meg ikke opprøre eller sjokkere. |
|
|
|
|
|
#29 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Hopper de over lilla/advent
|
|
|
#30 |
|
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Hopper de over lilla/adventIkke rødt før 22. des. Før det er det hvitt, natur og brunt. |
|
|
|
|
|
#32 |
|
Semiaktiv
Hvor: Trondheim
Sv: Hopper de over lilla/adventNei nei, vi hopper da ikke over advent, fineste tida!
µ 05 07 07 Sist redigert av My : 29-11-13 kl 21:51. |
|
|
|
|
|
#33 |
|
Eklektisk
|
Sv: Hopper de over lilla/adventNoen er vel ferdig med adventstiden for lenge siden, tenker jeg. |
|
|
|
|
|
#34 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Hopper de over lilla/adventJeg er lite bundet av sånne fargetradisjoner. Det er lite lilla hos oss i adventstiden, men akkurat i år har jeg lilla kubbelys. Vanligvis kjøper jeg hvite. Jeg liker hvitt bedre enn lilla, og lilla bedre enn rødt. Det er lite rødt her, enten det er advent eller jul, for vi har ikke nisser i hus.
|
|
|
|
#35 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hopper de over lilla/adventVi pynter bare til jul. Og da bruker vi alle farger. Jeg skal henge opp orange adventstjerne, ta fram rød adventstake fra Rice, englespill i gull, sort kongerøkelsestativ og broderte kalendere med mye rødt i, nå på søndag. Resten av pynten kommer ikke frem før på lille julaften.
|
|
|
#36 |
|
Passiv
|
Sv: Hopper de over lilla/adventJeg liker veldig godt lilla, men ikke på lys av en eller annen grunn. Jeg bruker bare hvite lys, uansett om det er advent eller jul. Adventsstaken skal frem på søndag, med hvite lys. Skal henge opp julestjerne i vinduet og krans på døra, og det er det foreløpig. Ingen av delene er lilla, men det blir nå adventsstemning likevel. |
|
|
|
#37 |
|
Gå heim, kyss din kvardag
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Sv: Hopper de over lilla/adventMe har heller ikkje nisser til jul. Eg har aldri likt det og vore heime i den tradisjonen.
|
|
|
|
#38 |
|
MORMOR
Medlem siden: Sep 2008
Sv: Hopper de over lilla/adventHer er stort sett hvit og sølv jul og adventpynt. Heller ikke så glad i farger. Ferdig pyntet til advent nå, da vi skal bort i helga, og det er ikke mye lilla. En liten duk på kjøkkenbordet, en lilla glassengel på fatet sammen med hvite adventlys og noen lilla julestjerner fra Plantasjen. Resten er hvitt. Samme er det med julepynten, bytter ut de lilla stjernene med rødt og den hvite amaryllisen med rød senere. Tror vi har noen røde hjerter til juletreet og så er det så vidt litt rødt på julegardiner og puter på kjøkkenet. Akkurat passe, blir stressa om det blir for mye farger.
|
|
|
|
#39 |
|
Tre små T
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Re: Hopper de over lilla/adventJeg pynter med lilla lys, røde nisser, hvite engler ++++. Det eneste som mangler er juletreet. Dette har jeg gjort siden vi flyttet hjemmefra. Et salig adventskaos av farger, men jeg elsker det.
|
|
|
#40 |
|
Ferdiglada
Sv: Hopper de over lilla/adventEtter at eg blei skilt så pynte eg med rødt frå 1.desember, rett og slett fordi jula og desember blir så veldig kort når dei er halve tida med pappen sin.
|
|
![]() |
|
|