Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Hopper de over lilla/advent

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-11-13, 21:19   #21
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hopper de over lilla/advent

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Det er ikke lov å julepynte før lille julaften. .

Det sa mora mi og, og jeg var helt dårlig hvert eneste år som unge. Ville ha alt frem, da ble det så ekstra koselig i førjulstiden. Men jeg hadde ikke stemmerett.
Så flyttet man hjemmefra da, og DA. Min egen faste tradisjon. Advent til advent, julepynten den 13.ende og juletreet ei uke før.

Gammel 29-11-13, 21:34   #22
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Åh, jeg har så mange kanoner at de må fyres av litt etter litt.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-13, 21:35   #23
zinatara
Bør lage seg en tittel selv

zinatara sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Ikke lilla her, men vi feirer ikke kristen jul. Jeg pynter litt fra 1 desember, men mesteparten av julepynten pluss juletreet kommer opp lillejulaften.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-13, 21:36   #24
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 842
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har lilla hele året, så utfordringen er mer å unngå å bli fargetraumatisert når mann og barn lesser på med rødt lille julaften.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-13, 21:37   #25
Kula
Trallallaa

Kula sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Men når setter man opp en julekrybbe egentlig? I løpet av advent? Lille julaften? Jeg har kjøpt "familien" fra Willow Tree nemlig.

Gammel 29-11-13, 21:38   #26
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kula, her.

Men når setter man opp en julekrybbe egentlig? I løpet av advent? Lille julaften? Jeg har kjøpt "familien" fra Willow Tree nemlig.

Når man vil.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-13, 21:39   #27
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg adventspynter nå og julepynter lille julaften. Jeg syns det er kjemperart når folk roter sammen sånt i en sånn ekstremtradisjonsrik feiring som julaften.

I tillegg elsker jeg lilla, så her er det lilla lys overalt når adventen begynner. I tillegg til adventsbelysning i vinduer.

Gammel 29-11-13, 21:40   #28
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Vi adventspynter jo også nå - bare at vår adventsstemning kommer med det røde. Nisser tidlig i desember blir litt too much for meg, men hvis noen blir glade av det lar jeg meg ikke opprøre eller sjokkere.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-13, 21:41   #29
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av jane, her.

Lilla er en av de styggeste fargene jeg veit om, så jeg pynter med rødt, hvit, og grått.

Gammel 29-11-13, 21:43   #30
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Ikke rødt før 22. des. Før det er det hvitt, natur og brunt.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-13, 21:44   #31
Fersken
Tatt på

Fersken sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Jeg elsker lilla (og rødt også for den del) så i adventstiden er det lilla som gjelder.

Gammel 29-11-13, 21:45   #32
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei nei, vi hopper da ikke over advent, fineste tida! Jeg er veldig tradisjonell når det kommer til jul. Her er det advent i lilla farger fram til siste helga før jul (er heller ikke noen stor fan av lilla, men her kommer tradisjon foran estetikk altså ), først da kommer julepynten opp (fortrinnsvis lille julaften, men på grunn av tidsnød, full jobb etc, blir det meste gjort siste helga før jul).

Juletreet er naturlig, selvhogget siste søndag i advent, i et hogstfelt på en gård utenfor byen, der de også arrangerer bålkaffe, hesteskyss etc. En koselig tradisjon! Det pyntes om kvelden lille julaften, etter at ungene er i seng, slik at de får se det for første gang når de står opp julaftens morgen. Akkurat slik jeg er vant med fra jeg selv var lita.

Nå til advent har vi fram stjerne i vinduet, adventslysestaken, lilla duker og lys hist og her, og adventskalenderen til ungene. Også har vi lys med datostreker som vi tenner hver kveld ved kveldsmaten. Dette er hvitt med gullskrift i år. Dette lyset, sammen med en fyrstikkeske med julemotiv, er felles kalendergave til alle tre ungene på 1.desember. Ja, forresten, ingen regel uten unntak, det er en helt spesiell nisse som kommer fram allerede på søndag. Da sitter han på aller nederst på stigen sin med 24 trinn, og klatrer ett trinn opp for hver dag.

Sist redigert av My : 29-11-13 kl 21:51.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-13, 21:46   #33
Tangerine
Eklektisk

Tangerine sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 1
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Noen er vel ferdig med adventstiden for lenge siden, tenker jeg.

Vi pynter ikke så veldig til advent. Lys her og der, og servietter. Gjerne lilla, da jeg ikke synes noen farger er stygge. Men mye pynt er usmakelig, synest jeg.

Tangerine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-13, 21:52   #34
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er lite bundet av sånne fargetradisjoner. Det er lite lilla hos oss i adventstiden, men akkurat i år har jeg lilla kubbelys. Vanligvis kjøper jeg hvite. Jeg liker hvitt bedre enn lilla, og lilla bedre enn rødt. Det er lite rødt her, enten det er advent eller jul, for vi har ikke nisser i hus.

Gammel 29-11-13, 21:53   #35
Veslemøya
Bør lage seg en tittel selv

Veslemøya sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Veslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populær
Standard

Vi pynter bare til jul. Og da bruker vi alle farger. Jeg skal henge opp orange adventstjerne, ta fram rød adventstake fra Rice, englespill i gull, sort kongerøkelsestativ og broderte kalendere med mye rødt i, nå på søndag. Resten av pynten kommer ikke frem før på lille julaften.

Gammel 29-11-13, 21:57   #36
konsulenten
Passiv

Standard

Jeg liker veldig godt lilla, men ikke på lys av en eller annen grunn. Jeg bruker bare hvite lys, uansett om det er advent eller jul. Adventsstaken skal frem på søndag, med hvite lys. Skal henge opp julestjerne i vinduet og krans på døra, og det er det foreløpig. Ingen av delene er lilla, men det blir nå adventsstemning likevel.

Svar med sitat
Gammel 29-11-13, 21:57   #37
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag

Hondacrv sin avatar

Hvor: Buskerud
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Me har heller ikkje nisser til jul. Eg har aldri likt det og vore heime i den tradisjonen.

Gammel 29-11-13, 22:00   #38
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Her er stort sett hvit og sølv jul og adventpynt. Heller ikke så glad i farger. Ferdig pyntet til advent nå, da vi skal bort i helga, og det er ikke mye lilla. En liten duk på kjøkkenbordet, en lilla glassengel på fatet sammen med hvite adventlys og noen lilla julestjerner fra Plantasjen. Resten er hvitt. Samme er det med julepynten, bytter ut de lilla stjernene med rødt og den hvite amaryllisen med rød senere. Tror vi har noen røde hjerter til juletreet og så er det så vidt litt rødt på julegardiner og puter på kjøkkenet. Akkurat passe, blir stressa om det blir for mye farger.

Gammel 29-11-13, 22:06   #39
Jinx
Tre små T

Jinx sin avatar

Jinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Re: Hopper de over lilla/advent

Jeg pynter med lilla lys, røde nisser, hvite engler ++++. Det eneste som mangler er juletreet. Dette har jeg gjort siden vi flyttet hjemmefra. Et salig adventskaos av farger, men jeg elsker det.

Gammel 29-11-13, 22:16   #40
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Etter at eg blei skilt så pynte eg med rødt frå 1.desember, rett og slett fordi jula og desember blir så veldig kort når dei er halve tida med pappen sin.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:18.