|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hopper de over lilla/adventHar lite lilla men har funnet frem lilla lys og løper i dag samt ulike engler. Barna har fått litt røde nisser på rommet fordi de ønsket det. Pynter med rødt noen dager før jul tenker jeg.
|
|
|
#42 |
|
www.bomulls.no
|
Sv: Hopper de over lilla/adventLite lilla til advent her. Jeg har prøvd, men blir ikke helt fortrolig. Oppvokst med hvit og etterhvert rød advent, så det går helst i hvitt og sølv her - som alltid, og rødt helt til sist. Samt innslag av blått og sort til nyttår.
|
|
|
#43 |
|
Gå heim, kyss din kvardag
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Sv: Hopper de over lilla/advent
Blått og sølv til nyttår! Blått er jo så stilig!
|
|
|
|
#44 |
|
Glamorøs
|
Selv om det er din tradisjon, den er jo ikke allmengyldig.
|
|
|
#45 |
|
Dårlig husmor
|
Sv: Hopper de over lilla/adventI teorien pynter jeg ikke til jul før lillejulaften. Men stuen vår er allerede preget av rødt og hvitt og jeg liker å kjøpe blomster til adventen, så det blir veldig fort julestemning i den likevel. Og så har jentene begynt å lage noen nisser og de blir stående fremme når de er laget. Så alt i alt må jeg innrømme at det ser litt julete ut her allerede. |
|
|
|
|
|
#47 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: Hopper de over lilla/adventJeg har (tro det eller ei) lilla adventsgardiner jeg henger opp i stua, og så henger jeg opp lyskule i verandadøra og ei stjerne i kjøkkenvinduet. Lys i hekken fikk jeg opp i dag, for akkurat det gjør meg så inderlig glad. Jeg pynter og med adventsstake, eller, jeg har et fat med fire glass til telys på, og så har jeg lilla "dilldall" rundt dette.
|
|
|
#48 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Sv: Hopper de over lilla/adventVi pynter med lilla, hvitt og sølv nå i adventstiden, men det har hendt at vi har pyntet med rødt fordi vi ikke har så mye adventspynt enda. Og så pynter vi til jul (altså med rødt) etter at tvillingene fyller året 16. desember (men juletreet pyntes ikke før egentlig lille julaften, men tror vi startet ny trend i fjor med bittelillejulaften fordi det blir litt travelt med lille julaften). |
|
|
|
|
|
#49 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Hopper de over lilla/adventTally: jeg vet jo det.
|
|
|
#50 |
|
Textrovert
|
Sv: Hopper de over lilla/adventJeg er ikke oppvokst med noe strengt skille mellom advent og jul, så denne tråden fikk meg til å føle meg virkelig harry.
|
|
|
#52 |
|
Whatever, never mind
|
Sv: Hopper de over lilla/adventJeg er veldig glad i lilla, men den eneste lilla er adventslys og servietter. |
|
|
|
|
|
#53 |
|
At du skulle vere harry er jo heilt utenkelig, særleg når ein ser på avatar-biletet ditt
|
|
|
|
#55 |
|
Textrovert
|
Selvsagt er det utenkelig. Jeg er et gjennomført stilikon.
|
|
|
#56 |
|
|
|
|
|
#57 |
|
Textrovert
|
|
|
|
#58 |
|
Glamorøs
|
Jeg vet jo det, jeg syns bare det er rasende festlig at man syns en tradisjon er riktigere enn en annen.
|
|
|
#59 |
|
Yes, we can!!
|
|
|
|
#60 |
|
blid
Sv: Hopper de over lilla/adventJeg blir ikke fortrolig med lilla hjemme hos meg selv, så ingen lilla adventspynt her. Jeg pynter med lys i vinduene, hvite lys og hvite blomster. på kjøkkenet sniker det seg inn bittelitt rødt. Annen julepynt kommer ikke fram før dagen før lillejulaften og juletreet pyntes alltid på ettermiddagen lillejulaften.
|
![]() |
|
|