|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Jo flere jo bedre...
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ditt daglige brødVi er 2 voksne og 4 barn. |
|
|
|
|
|
#22 |
|
awesom
|
Sv: Ditt daglige brødUngene spiser stort sett Barnehagebrødet http://barnehagebrodet.no/. Jeg spiser ikke noe særlig med brød. Det går nesten et brød om dagen. I helgene kjøper vi gjerne rundstykker. Det hender at mannen baker brød, da går det litt mindre brød, da de er mer kompakte og grovere.
|
|
|
#23 |
|
Erfaren
Medlem siden: Dec 2007
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ditt daglige brødVi spiser ca fem brød i uka, og vi kjøper stort sett obs sitt 3 for 39 tilbud. Ok brød til god pris. |
|
|
|
|
|
#24 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Sv: Ditt daglige brødVi er mest opptatt av grovhet, men selvsagt også smak. Burde ha bakt mesteparten selv siden vi har et forbruk på 1 brød for dagen, men har ikke begynt med det enda. Det varierer om vi handler brød på Rema, hos bakeren (Remapriser) eller andre steder. I dag handlet jeg 7 brød for 10,-/stk, men til gjengjeld var de mindre enn de vi bruker å ha. |
|
|
|
|
|
#25 |
|
Er frisk!
|
Sv: Ditt daglige brødGrovbrød fra Rema 1000 (kr 27 pr stk, 95% grovt).
|
|
|
|
#26 |
|
Musk
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Ditt daglige brød
Vi har holdt paa middag som dagens hovedmaaltid, spises ca 1830/1900, saa ingen kvelds etterpaa. |
|
|
|
|
|
#27 |
|
Søt og rar
|
Sv: Ditt daglige brødVi bruker ferdigbrød fra Rema, et havrebrød hvor den der grovhetskaka er helt full, tror det er 79%. Vi bruker ett om dagen, det er to matpakker til to barn, en matpakke til ett barn, og frokost og lunsj til mannen.
|
|
|
#29 |
|
Sånn passe sane
|
Sv: Ditt daglige brødJeg baker selv. Blander selv litt på slump.
|
|
|
#30 |
|
Gå heim, kyss din kvardag
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Sv: Ditt daglige brødGod smak er viktigst. Eg bakar bestemors brød fra møllerens og har oppi litt ekstra med grovt korn. Av og til må me supplere med butikkbrød. Me et vel ca ett brød for dagen, to vanåksne og eit barn.
|
|
|
|
#31 |
|
etterpåklokest
|
Sv: Ditt daglige brødVi spiser minst et brød om dagen. På det verste spiste vi minst 12 hjemmebakte brød i uka. |
|
|
|
|
|
#32 |
|
Keep calm and trot on
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Sv: Ditt daglige brød
Sånn er det her og. Det går vel kanskje et brød i uka. Jeg spiser aldri brødskiver. Det er utelukkende til matpakke til ungene. Jeg kjøper etter innfallsmetoden
|
|
|
#33 |
|
I mål
|
Sv: Ditt daglige brødVi spiser nok ikke mer enn 3 brød i uka. Baker i perioder grovt, eller kjøper grovt på Rema (helst full score på grovhetsskalaen). Tenker ikke pris blant dem de har på Rema, de koster vel 30 kroner de fleste av dem som ikke er helt billige. |
|
|
|
|
|
#35 |
|
Shake it out!
|
Sv: Ditt daglige brødVi spiser stort sett et brød de har på Rema som gir seg ut for å være 97% grovt eller noe i den duren. Det er ikke et biligbrød, men jeg prioriterer godt brød. Går ca et brød til dagen.
|
|
|
#36 |
|
Librocubicularist
|
Sv: Ditt daglige brødEg spiser bare brød når eg skal ha eit litt ekstra kose-måltid, som lang helgelunsj med godt pålegg. Elles går det stort sett i havregrøt, knekkebrød eller frokostblanding for min del. Mannen og Ungen spiser eit brød over to dagar. Eg har inntrykk av at smak og sunnheit går over pris.
|
|
|
|
#37 |
|
er her
|
Sv: Ditt daglige brødVi spiser ett brød om dagen (hverdager, i helgen blir det mest rundstykker eller andre ting), er 2+3. Vi baker brødene selv, har brødbakemaskin, kjøper noen ganger, da trumfer smak pris, men de må også være grove.
|
|
|
|
#38 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ditt daglige brødJeg spiser veldig mye brød. Jeg elsker smaken av brød og kan gjerne knaske brød uten pålegg. Likevel går det mest i kjøpbrød i disse travle tider. I tillegg baker jeg knekkebrød til meg selv. Vi er 7 stykker i familien og spiser ca. 2 brød om dagen.
|
|
|
#39 |
|
Introvert textrovert
|
Sv: Ditt daglige brødOmtrent 1,5 brød om dagen. Ungene spiser et som er 4/4 grovt p skalaen og jeg og mannen ett som er 4/4 grovt.
|
|
|
#40 |
|
Kamerat Pære
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Sv: Ditt daglige brødJeg er ikke noe glad i kjøpebrød, og i de periodene jeg ikke baker selv (jeg er periodebaker), spiser jeg nesten ikke brød. Sønn og mann spiser brød til frokost og kvelds. Av kjøpebrød kjøper vi brød som er grovt, smaker godt og har minimalt med tilsettningsstoffer. Pris er ikke viktig og det går vel ca 2-3 brød i uka.
|
![]() |
|
|