|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
| Se resultatene: Bor du nærme foreldre eller svigerforeldre? | |||
| Ja, nær der en av oss vokste opp |
|
134 | 56,78% |
| Ja, men de har flyttet til oss et annet sted |
|
6 | 2,54% |
| Nei, men vi vurderer å flytte hjem |
|
1 | 0,42% |
| Nei, men de vurderer å flytte hit |
|
1 | 0,42% |
| Nei, vi bor ikke nærme |
|
89 | 37,71% |
| Ostepop |
|
5 | 2,12% |
| Deltakere: 236. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Bor du i samme lokalsamfunn som dine foreldre eller svigerforeldre?
Jeg husker ikke den tråden (det betyr ikke nødvendigvis at jeg ikke har deltatt
|
|
|
#2 |
|
på slep
Medlem siden: Aug 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg bor nært mine foreldre som bor i samme by, det er 10 min å kjøre . Det blir ikke det samme som å si at vi bor i samme nabolag.
|
|
|
#3 |
|
Rockesøster
|
Akkurat det har jeg sittet å prøvd å formulert noe rundt i dag, så takk. Det er flere tråder her nå der det stadig poengteres hvor enkle og lite tenkende de-ikke-storby-boende er. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Yes, we can!!
|
Jeg vet at det mine innlegg i den andre tråden leses slik, men jeg har understreket at jeg ikke mener at det er et by-bygdfenomen.
|
|
|
#5 |
|
By the Sea
|
Sv: Bor du i samme lokalsamfunn som dine foreldre eller svigerforeldre?Jeg tror jeg krysset av for feil - jeg krysset av for at vi bor i samme lokalsamfunn, men vi gjør strengt tatt ikke det. Vi bor i en by på Østlandet og de bor i en bygdekommune 15 minutters kjøring fra oss. Det er jo i nærheten og det er gull verdt for besteforeldrerelasjonen til guttene våre.
|
|
|
#6 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Bor du i samme lokalsamfunn som dine foreldre eller svigerforeldre?Hm. Jeg svarte nei. Jeg bor i en annen kommune enn jeg vokste opp i. Jeg har vokst opp i Oslo. Foreldrene mine bor 10 minutter unna oss med bil, så de dukker opp på avslutninger og konserter og greier som barnebarnet er med på. Jeg har lang utdannelse men har alltid bodd innenfor en 15 km radius.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Bor du i samme lokalsamfunn som dine foreldre eller svigerforeldre?Jeg bor strengt tatt i samme lokalsamfunn som mamma og pappa, samtidig som jeg ikke gjør det.
|
|
|
|
#8 |
|
trenger lading
|
Sv: Bor du i samme lokalsamfunn som dine foreldre eller svigerforeldre?Mine foreldre flyttet til byen jeg bor i for rundt 5 år siden.
|
|
|
|
#11 |
|
Textrovert
|
Sv: Bor du i samme lokalsamfunn som dine foreldre eller svigerforeldre?Nei. Vi bor i Bærum. Familien min bor i Trøndelag. Mannen min er fra England, og hele hans familie bor der.
|
|
|
#12 |
|
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Bor du i samme lokalsamfunn som dine foreldre eller svigerforeldre?Vi bor i samme område, men ikke samme lokalsamfunn(kommune) som noen av oss er oppvokst i. Nå har min mor flyttet etter og bor ikke så langt fra oss, men det er da i en annen by enn den jeg vokste opp i. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Hertuginne
|
Sv: Bor du i samme lokalsamfunn som dine foreldre eller svigerforeldre?Mine foreldre bor på vestlandet, svigerforeldrene mine bor i Nord-Norge og vi bor på østlandet, så nei.
|
|
|
#14 |
|
Crazy Cat Lady
|
Sv: Bor du i samme lokalsamfunn som dine foreldre eller svigerforeldre?Bor i samme by som mine foreldre, mannens bor et par timer unna. Vi har sågar bodd i samme hus som mine foreldre i flere år, og det gikk helt fint. De er supre, aktive besteforeldre som er gull verdt, jeg er veldig glad for å ha et godt og nært forhold til familien.
|
|
|
|
#15 |
|
Rockesøster
|
Sv: Bor du i samme lokalsamfunn som dine foreldre eller svigerforeldre?Det første jeg ser når jeg åpner ytterdøren er huset til mine svigerforeldre, så ja,- vi bor nær der en av oss vokste opp. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Glamorøs
|
Sv: Bor du i samme lokalsamfunn som dine foreldre eller svigerforeldre?Ja, tja. Med skilte foreldre og nomadevirksomhet kan jeg egentlig svare både ja og nei. Min far bor i en bydel som er svært nærme fysisk, men som har en ganske annen demografi. Jeg vil allikevel si at demografien er likere nå enn da jeg var ungdom og bodde der. Jeg gikk på skole i den bydelen jeg bor i nå, og det er der jeg føler sosial tilhørighet.
|
|
|
#18 |
|
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
Sv: Bor du i samme lokalsamfunn som dine foreldre eller svigerforeldre?Vi bor ca 60 mil fra mannens hjemby og ca 140 mil fra min. Vi skulle gjerne hatt familiene våre i nærheten, men det er usannsynlig at vi flytter til noen av hjembyene våre siden vi trives veldig godt her vi bor nå (rett utenfor Oslo).
|
|
|
#19 |
|
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
Sv: Bor du i samme lokalsamfunn som dine foreldre eller svigerforeldre?Bor i samme kommune (Bærum) som mine svigerforeldre. Min mann vokste opp her, og har omtrent hele slekta si her. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jan 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bor du i samme lokalsamfunn som dine foreldre eller svigerforeldre?Vi bor i samme by som mine foreldre. Vi bodde flere år i Oslo, men flyttet til min hjemby da eldstemann var nyfødt. Da så vi at vi ønsket å ha familie i nærheten, men det var aldri aktuelt å flytte til mannens hjemsted (bygd med ca. 1000 innbyggere).
|
![]() |
|
|