Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Dra på ferie uten barn i pappapermen?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-06-13, 13:23   #1
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dra på ferie uten barn i pappapermen?

Vi hadde barnehageplass fra 1. august, som vi betalte for hele høsten, mens vi også hadde permisjon. Barnet begynte riktignok ikke i barnehagen før 1. januar, men det kunne jo ikke staten vite.

Jeg er enig med dem som sier at så lenge barnehageopptaket ikke er fleksibelt og tilpasset fødselspermisjonens lengde, kan man ikke ha en lov som sier at man ikke kan ha barnehageplass og permisjon samtidig.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-13, 13:25   #2
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Vi hadde barnehageplass fra 1. august, som vi betalte for hele høsten, mens vi også hadde permisjon. Barnet begynte riktignok ikke i barnehagen før 1. januar, men det kunne jo ikke staten vite.

Jeg er enig med dem som sier at så lenge barnehageopptaket ikke er fleksibelt og tilpasset fødselspermisjonens lengde, kan man ikke ha en lov som sier at man ikke kan ha barnehageplass og permisjon samtidig.

Nå har de vel kommet med en setning her i byen som sier at man må ta barnehageplassen i bruk innen en gitt tid, 1 mnd? Hvilket nødvendigvis må medføre at folk bruker barnehageplassen litt samtidig med permisjon for å oppfylle vilkårene. Å stå uten barnehageplass når man virkelig trenger den er såpass ille at man gjør det man må.

Gammel 30-06-13, 13:30   #3
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Nå har de vel kommet med en setning her i byen som sier at man må ta barnehageplassen i bruk innen en gitt tid, 1 mnd? Hvilket nødvendigvis må medføre at folk bruker barnehageplassen litt samtidig med permisjon for å oppfylle vilkårene. Å stå uten barnehageplass når man virkelig trenger den er såpass ille at man gjør det man må.

Dette var i 2007, før regelen om at bare barn født før september (?) hadde rett på plass. Jeg tror ikke vår metode kan gjennomføres med dagens regler, men jeg har i alle fall aldri følt at vi gjorfe noe moralsk galt ved å gjøre som vi gjorde, selv om vi strengt tatt ble dobbelt subsidisert av staten/kommunen.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-13, 13:32   #4
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Dette var i 2007, før regelen om at bare barn født før september (?) hadde rett på plass. Jeg tror ikke vår metode kan gjennomføres med dagens regler, men jeg har i alle fall aldri følt at vi gjorfe noe moralsk galt ved å gjøre som vi gjorde, selv om vi strengt tatt ble dobbelt subsidisert av staten/kommunen.

Minsten min hadde også plass i et halvår før vi tok den i bruk, det er vel fra høsten nå man ikke kan gjøre det der mer. Jeg hadde ingen moralske skrupler ved å skaffe oss plass nei. Jeg synes denne 1. septembergreia er en uting, ikke minst fordi det dirigerer fødslene inn på de mest sårbare månedene på fødeavdelingen med alt det medfører av risiko og overbelegg, men jeg ser jo at det ikke er helt enkelt å organisere fleksibelt inntak.

Gammel 30-06-13, 14:43   #5
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dette hadde jeg ikke verken rynket på nesen over eller brydd meg med.

Denne velferdsordningen, denne goden, må enhver familie få disponere som de ønsker selv, og jeg er ikke et øyeblikk i tvil om at babyer og fedre kan bånde helt fint til tross for en sånn tur, altså.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-13, 15:06   #6
Trois
Søkende

Trois sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Trois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Dette hadde jeg ikke verken rynket på nesen over eller brydd meg med.

Denne velferdsordningen, denne goden, må enhver familie få disponere som de ønsker selv, og jeg er ikke et øyeblikk i tvil om at babyer og fedre kan bånde helt fint til tross for en sånn tur, altså.

Skremmern sier det jeg tenker.

Trois er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 30-06-13, 15:16   #7
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Enig med skremmern!

Gammel 30-06-13, 15:19   #8
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og jeg tenkte ikke over at ikke alle har fleksibelt opptak. Ved rigid opptak forstår jeg at folk har barnehageplassen i permisjonstida, men synes ikke det er riktig ved fleksibelt opptak.

Har de fleste fremdeles bare årlig opptak?

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-13, 15:22   #9
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Guava, her.

Og jeg tenkte ikke over at ikke alle har fleksibelt opptak. Ved rigid opptak forstår jeg at folk har barnehageplassen i permisjonstida, men synes ikke det er riktig ved fleksibelt opptak.

Har de fleste fremdeles bare årlig opptak?

Det er jo sånn at de fleste barnehager fylles ved høsten, så for å få plass i løpet av barnehageåret er man jo avhengig av at noen slutter. Om barnehagen får en ledig plass så får jo noen tilbud om denne plassen.

Gammel 30-06-13, 15:37   #10
zinatara

zinatara sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Må presisere at denne personen jeg nevnte ikke har hatt permisjon samtidig med barnehagetilvenning eller et par måneder på høsten for å beholde plassen til barnet. Det et snakk om gradert uttak og et barn som er godt over året. Jeg skjønner jo godt at folk ikke alltid har råd eller lyst til å være hjemme til barnet er nesten 2 dersom permisjon og barnehage overlapper hverandre.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-13, 16:52   #11
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Jeg hadde synes det var litt rar prioritering dersom han bare tok ut de pålagte ukene og så brukte 2 av dem til guttetur. Men, folk får gjøre som de vil, så lenge ordningen er som den er

Vi hadde forresten også barnehageplass og permisjon samtidig. Ikke fordi det var et ønske, men fordi man måtte ta plassen fra august.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-13, 22:50   #12
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Fast opptak ja, det er kø for barnehageplasser, så de fylles opp alle plassene de ungene som begynner på skolen hadde, i august. Bhg vi har unger i nå har i tillegg opptak ved juletider sånn siden disse som kan regnes som treåringer på et vis frigjør litt plass. Det gjelder stort sett utelukkende søsken, såvidt jeg har observert. Altså, det er sikkert egentlig generelt åpent altså, men søsken har prioritet, og når det bare er et par unger som kommer inn på en avdeling, så var det i alle fall søskenprioritet på de jeg kjenner til.

Unger som ikke timer fødselen deretter, ender derfor enten hjemme med ulønnet (eller hos en dagmamma), eller i bhg mens noen har permisjon, det står ingen barnehageplass og venter i oktober, nemlig. Ikke i april heller.

På jobb hos oss er det to fedre i permisjon i sommer, den ene på familieferie hele sommeren, den andre bygger veranda. Begge mødrene er "selvsagt" hjemme, det er en anelse utenkelig at fedrene skal passe barna, altså.

enhver familie får gjøre som de selv velger, min mann har gått ut i permisjon den dagen jeg har begynt på jobb, og han kunne glemt å ta to ukers guttetur da ja, han hadde perm for å være med ungene. (Han har hatt 12 uker begge gangene selv om kvoten har vært 8 og 10, så det hadde vært noe rart om han skulle valgt å ta av felleskvoten for å få mer tid med ungene, og så reist bort fra dem!)

Nei, MIN mann hadde ikke fått lov, men jeg legger meg ikke opp i hva andre gjør.

Gammel 30-06-13, 22:59   #13
ingling

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Jeg tenker at det er noe helt annet å ha pappaperm og barnehageplass samtidig, for det er jo noe som ofte tvinger seg frem av praktiske årsaker. Å dra på to ukers guttetur er ikke noe en må, og jeg synes vel at om en har 12 uker pappaperm, kan det være greit å bruke dem med babyen. I vårt tilfelle tar mannen 20 uker både med eldste og yngste, og den eneste gang han dro vekk i forrige permisjon tok han med seg barnet. Jeg mener ikke at en skal tvinge folk til noe som helst eller lovregulere om en kan dra fra barnet i permisjon, men i et tilfelle som HI skisserer synes jeg det er en rar prioritering,, og det var det jeg svarte ut i fra. Det er mange måter å gjøre ting på, men jeg er veldig glad for at vi har valgt en måte som gir pappa og baby tid sammen, hver dag på dagtid over en lengre periode. Det har vært gull for mann og barn (og mor!) her, og blir det nok for minsten og pappaen til høsten også.

Gammel 01-07-13, 17:38   #14
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av ingling, her.

Jeg tenker at det er noe helt annet å ha pappaperm og barnehageplass samtidig, for det er jo noe som ofte tvinger seg frem av praktiske årsaker. Å dra på to ukers guttetur er ikke noe en må, og jeg synes vel at om en har 12 uker pappaperm, kan det være greit å bruke dem med babyen. I vårt tilfelle tar mannen 20 uker både med eldste og yngste, og den eneste gang han dro vekk i forrige permisjon tok han med seg barnet. Jeg mener ikke at en skal tvinge folk til noe som helst eller lovregulere om en kan dra fra barnet i permisjon, men i et tilfelle som HI skisserer synes jeg det er en rar prioritering,, og det var det jeg svarte ut i fra. Det er mange måter å gjøre ting på, men jeg er veldig glad for at vi har valgt en måte som gir pappa og baby tid sammen, hver dag på dagtid over en lengre periode. Det har vært gull for mann og barn (og mor!) her, og blir det nok for minsten og pappaen til høsten også.

Jeg synes det er helt merkelig at man velger å legge seg oppi, eller som i denne tråden, synse i vei om hvordan folk velger å legge opp permisjonstida si. Menn har fått disse ukene "tredd over seg" og når det ikke er sånn at enhver familie kan velge selv hvem som skal ha ukene med lønn, må man regne med snekring og gutteturer i permisjonstida.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-07-13, 18:25   #15
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes det er helt merkelig at man velger å legge seg oppi, eller som i denne tråden, synse i vei om hvordan folk velger å legge opp permisjonstida si. Menn har fått disse ukene "tredd over seg" og når det ikke er sånn at enhver familie kan velge selv hvem som skal ha ukene med lønn, må man regne med snekring og gutteturer i permisjonstida.

Neimen for noe forferdelig vas! Det er da ingen kvinner som synes det er den naturligste ting av verden at de skal dra på jenteturer med shopping og Champagne i permisjonstida, hvorfor skal man da nærmest forvente at menn drar på guttetur? Hvorfor i all verden skal man ha mindre interesse av å tilbringe tid med barna sine enn det kvinner har?

Vi kan godt være enige om at det kan være uheldig for amming at far tar stor del av den samlede permisjonstida, men å anta at far ikke VIL være sammen med barnet sitt og oppfatter dette som noe han er blitt påtvunget er så dumt at jeg virkelig håper dette var en dårlig spøk fra din side.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-07-13, 18:27   #16
Input

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tredd over seg? Det er da virkelig ingen tvang å få fri med lønn for å passe sitt eget barn mens den andre forelderen jobber.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-07-13, 21:59   #17
OlleVia
Erfaren

OlleVia sin avatar

OlleVia er litt kulOlleVia er litt kul
Standard

Jeg synest det må være helt opp til hver familie å avgjøre selv. Nå hadde jeg nok synest det hadde vært en merkelig prioritering om han f.eks kun hadde den permisjonen som er forbeholdt pappaen og godt mulig jeg hadde "tenkt mitt". Men jeg synest allikevel det må være opp til familien å avgjøre det. Det hadde forøvrig ikke vært ok at at min samboer hadde gjort det, kan igrunn ikke helt se han hadde kommet med et sånt forslag heller. En helgetur hadde riktignok vært helt ok, på samme måte som at jeg kunne tatt en helgetur uten barn i permisjonen.

OlleVia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-13, 08:10   #18
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 841
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Det er jo forsåvidt helt OK at velferdsordninger blir brukt på forskjellige måter innenfor regelverket som finnes. Det må likevel være OK å diskutere hvorvidt man da bør gjøre noe med regelverket slik at det oppfyller intensjonen bedre. Dette (guttetur uten barn) kan jo opplagt ikke ha vært intensjonen med å gi folk penger (=lønnet fedrepermisjon).

Og ingen får tredd permisjonspenger ned over hodene sine i dette landet, altså. Det er faktisk snakk om et tilbud om å motta masse penger. Det er lov å takke nei og løse det på andre måter.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-07-13, 18:50   #19
ingling

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Fint at du siterer meg da, siden ingen andre i tråden har ment noe om dette. Men alvorlig talt, tredd over seg? Det blir for dumt, altså. Stakkars pappaer som må ha så mange uker permisjon, klart de må snekre og dra på guttetur da.

Forøvrig spurte HI hva folk syntes, og da er det ikke så unaturlig at folk mener noe. Det skjer stadig vekk på FP at folk mener noe, pussig nok.

Hvorom allting er, jeg legger meg ikke borti hva andre gjør, men jeg har lov til å mene noe om det og tenke at det er veldig uaktuelt for meg og min familie, heldigvis.

Gammel 01-07-13, 17:24   #20
Input

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I kommunen jeg bor i hadde de frem til nå opptak hele tiden, man var garantert barnehageplass innen 14 dager. Dette medførte at de hadde plasser tilsvarende en hel barnehage ledige til enhver tid. Det ble innført som et forsøk på å få folk til å flytte hit og var særdeles lite vellykket.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:17.