Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Sentimental på nyttårsaften?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-12-12, 21:30   #1
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sentimental på nyttårsaften?

Opprinnelig lagt inn av Éowyn, her.

Akkurat nå skulle jeg ønske jeg var på en fest hvor jeg kunne drikke meg skikkelig full.

Gammel 31-12-12, 21:20   #2
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Ingen sentimentale tanker her. Nyttårsaften er en fin dag, pga samvær med gode venner, god mat og kos, men jeg har ingen videre tanker om at vi går inn i et nytt år sånn sett. Morgendagen er en ny dag, med nye muligheter, hver dag, uansett dato og årstall.

And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-13, 00:45   #3
amo
Bør lage seg en tittel selv

amo sin avatar

amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Jeg har også klump i magen og er veldig sentimental på nyttårsaften. I år valgte vi å være hjemme, jeg vet ikke hvordan jeg hadde taklet å falle sammen foran en haug med folk.......

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-13, 01:28   #4
Lilith
Hulder

Lilith sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Lilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Har også klump i magen og har jobbet hardt for å holde masken ovenfor barna, men det er mange år siden nyttårsaften var en dag jeg gikk ut av med fred i hjertet, for å si det sånn.

-02
-06
Lilith er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-13, 01:54   #5
Bloppy
Det kommer seg

Bloppy sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Nyttårsaften er bare en dag for meg, som en hvilken som helst annen dag egentlig.
Den blir ofte feiret med venner, og er en hyggelig kveld. Jeg tenker ingen store tanker denne dagen. I år var vi 9 små og 14 voksne sammen. En veldig hyggelig feiring.

Gammel 01-01-13, 02:17   #6
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har ikke et så veldig følelsesladet forhold til nyttårsaften egentlig. Jeg er opptatt av at ungene skal føle at det er en festdag, at de skal ha det moro og gå nyttårsbukk, spise masse snop, ha stjerneskudd og være oppe så lenge de vil.
I år kjente jeg på savn og takknamlighet. Savn etter eldste, som ikke feirer med oss lenger og som jeg er litt redd for når han er ute og fester. Og takknemlighet for at jeg får feire enda et nytt år sammen med mannen min og jentene og i år sammen med gode venner. I tillegg har jeg hatt et fint år sammen med moren min og de som kejnner historien min skjønner hvorfor jeg er glad for akkurat dette.

Jeg skjønner godt at nyttårsaften må være vanskelig med den erfaringen du har, Robyn.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-13, 02:19   #7
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Her kom og gikk kvelden uten en eneste tåre, veldig rart men så utrolig deilig. Hjelper nok å være vertinne og ha andre ting å fokusere på.

på alle som har hatt en tøff kveld.

-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-13, 02:42   #8
Anne C

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nyttårsaften er egentlig en helt vanlig dag. Jeg er i alle fall ikke sentimental. Jeg tenker egentlig lite tilbake.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-13, 03:19   #9
Minty

Minty sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Minty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ja. Verdens fineste morfar døde på nyttårsaften i fjor. Dagen blir ikke det samme.

Minty er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-13, 11:52   #10
Fjols

Fjols sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Fjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt likt
Standard

Litt småsentimental, men ikke spesielt.
Jeg blir litt rørt når vi går ut klokken 24 og sender opp fyrverkeri, synes det er så vakkert med fyrverkeriet på himmelen, fjellene rundt oss og tiden sammen med familien.

Fjols er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-13, 12:00   #11
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Jeg har ikke noe forhold til nyttårsaften. For min del kunne det bare vært en vanlig dag som alle andre, men for ungenes del blir det god mat, lek, godterier, stjerneskudd og fyrverkeri.

Gammel 01-01-13, 12:02   #12
Nå også i farger

Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg blir ikke bittelitt sentimental en gang. Det er igjen forskjell på i går og i dag.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-13, 15:09   #13
Cumulus

Cumulus sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Cumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg liker nyttårsaften. Synes det er utrolig deilig å treffe venner etter en hel uke med uendelig mange familieselskaper..... Og så liker jeg at man kan kjøre på med litt ekstra pynting- alt er lov å pynte seg med den dagen. Jeg elsker å kunne gå i høyhelte sko og kjole, for det er så sjelden jeg gjøre det. Og så liker jeg å gå bort sammen med mann og barn på selskap, det er også altfor sjelden. Har aldri deppet eller grublet den dagen. Bursdagen min, derimot......

Cumulus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-13, 15:35   #14
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ingen klump eller tårer. Jeg liker nyttårsaften. Man kan reflektere over året som har gått, og gå inn i et nytt et med friskt mot og nye muligheter.

Unntak: Syntes nyttårsaften 2007/8 var kjempetrist. En god venninne døde det året, og det var veldig feil å skulle gå inn i et nytt år og vite at hun aldri ville få oppleve det året, eller noen år etter.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-13, 15:48   #15
isola
Kakemonster

isola sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Noe vemod var det ikke, ikke i år ihvertfall.. Ikke har jeg foretatt noe "regnskap" for 2012 heller, jeg satt vel mest med beina i kryss og så på klokka.

Gammel 01-01-13, 15:55   #16
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nyttårsaften er bare en vanlig dag, med litt ekstra god mat og drikke til.

Jeg har absolutt ingen behov for verken å oppsummere siste år eller se frem mot det neste den dagen.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-13, 16:45   #17
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Jeg er grusomt sentimental hele tiden, og helt håpløs ved jul og nyttår. I går blunket jeg vekk tårer hele kvelden.

Gammel 01-01-13, 16:49   #18
mina
Strikker

mina sin avatar

Hvor: Sunnmøre
mina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt likt
Standard

Ikke noe sentimentalitet å spore hos meg.
Nyttårsaften er først og fremst bursdagen til mellomste, og så er det en koselig kveld med venner.

Gammel 01-01-13, 17:32   #19
Mirmell

Mirmell sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Mirmell er populærMirmell er populærMirmell er populærMirmell er populærMirmell er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Nyttårsaften er bare en vanlig dag, med litt ekstra god mat og drikke til.

Jeg har absolutt ingen behov for verken å oppsummere siste år eller se frem mot det neste den dagen.

Samme her.

Gammel 01-01-13, 17:27   #20
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Jeg blir nok litt sentimental. Jeg har bursdag også den dagen, og syns årene går så fort. Og føler av og til at jeg roter bort tiden på vondtene mine, og de tingene som ikke gir meg så mye.

Derfor er det deilig å fjase bort kvelden med gode venner, der man prater om nesten bare gøye ting.

Grein fra meg et par tårer i dusjen på formiddagen sånn at jeg var ferdig med det.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:32.