|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Audacious
|
![]() Sv: Er mor stort sett logistikkansvarlig og organisatoren i familien?Det er sånn her også, men det har flere forskjellige årsaker. 1) Jeg har et større behov for langtidsplanlegging og systemer, 2) Jeg er en kontrollfrik som ikke slipper ham til og 3) Jeg har en del fysiske begrensninger som gjør at han gjør mer enn "sin del" av gulvvask, oppvask, utrydding av oppvaskmaskin, snømåking, vedbæring, fysisk stell av barna da de var små osv. Å betale regninger, skrive julekort, lage pakkelister, lese av strømmåler og ordne abonnementer er mer forenelig med kronisk bekkenløsning.
![]() |
#22 |
~~~~~~~
|
![]() Sv: Er mor stort sett logistikkansvarlig og organisatoren i familien?Her deler vi 50% på mer eller mindre alt, i perioder er det nesten 80/20 hvor jeg står for 20.
![]() |
#23 |
Pandemonium
Medlem siden: Dec 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er mor stort sett logistikkansvarlig og organisatoren i familien?Mannen min er superflink på alt som har med hus og hjem, oppussing, rydding, fiksing og organisering, og han gjennomfører. Men middag, klesvask, bursdager, klær til barna osv? Not so much. Men jeg synes vi er et godt team, og vi utfyller hveandre bra uten de store frustrasjonene.
![]() |
#24 |
Dårlig husmor
|
![]() Sv: Er mor stort sett logistikkansvarlig og organisatoren i familien?Ja. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() Sv: Er mor stort sett logistikkansvarlig og organisatoren i familien?Mye som hos dere her også ja.
![]() |
#26 |
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Er mor stort sett logistikkansvarlig og organisatoren i familien?Men, er det ikke slik at veldig ofte er det slike ting vi kvinner liker, da? Ville mennene fått sluppet til om de selv ville? Jeg må innrømme at jeg liker å ha kontrollen, vite at ting blir husket på. at barna har skifteklær i bhg osv.
![]() |
#28 |
![]() Sv: Er mor stort sett logistikkansvarlig og organisatoren i familien?
Ja? Jeg må jo det nå, har gule lapper og filofax og en drøss lapper på kjøleskapet. Da går det greit, glemmer ikke ting da.
![]() |
#29 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Er mor stort sett logistikkansvarlig og organisatoren i familien?Jeg har satt veldig pris på at mannen har ansett det som like naturlig som meg å sjekke etter skiftetøy i barnehagen eller ta intitiativ til handling. Han er et voksent menneske og jeg forventer vel egetlig at han fint kan få til dette han også.
![]() |
#30 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Er mor stort sett logistikkansvarlig og organisatoren i familien?På min avdeling (småbarn) er det mange fedre som henter fast. Det er to av de som putter absolutt alt av skiftetøy med hjem hver dag og har med tilbake neste dag. Jeg er villig til å vedde mye på at disse gjør det for at kona skal finne ut hva de evt mangler til neste dag. Ja, en av de har vel sagt det er derfor. "Best å være på den sikre siden", tror jeg han sa.
![]() |
#31 |
Med tommestokk i veska
Medlem siden: Apr 2007
![]() Sv: Er mor stort sett logistikkansvarlig og organisatoren i familien?Kan signere dei fleste her. Dog finst der mange hederlige unntak. Han ordnar like gjerne vennepresangar (som er kloke), og elles er vi nokså likt engasjert i strømavlesing, rekningar, tannlegeavtalar og nissefestar. Men vi legg alt inn i gmail mot mobiltelefonane våre (og der er han like flink), slik at vi får det opp alt i hop. Før vi begynte å legge alt inn i gmail og synke til telefonane, så var det helst meg som måtte minne han på alt som skulle skje.
![]() |
#32 |
Kakemonster
|
![]() Sv: Er mor stort sett logistikkansvarlig og organisatoren i familien?Men altså, dere som selv sier at dere ikke slipper mannen til. Hva om forholdet tar slutt? Eller enda verre, hva om du blir kjempesyk eller dør? Hvem er tjent med at mannen ikke kan selv? Ikke er man vel særlig tjent med det i hverdagen heller, jeg har ihvertfall ikke kapasitet til alt alene.
![]() |
#33 |
![]() Sv: Er mor stort sett logistikkansvarlig og organisatoren i familien?Isola: Som sagt, jeg er alene, har alt ansvaret og må dermed gjøre alt alene. Det går, det er det nødt til. Eks gjorde vel endel ting, men det var som regel mitt ansvar. Hadde han klart det hvis han måtte? Ja, endel, men absolutt ikke alt. Han hadde ikke kommet på å sjekke om det var nok skiftetøy, om dressen burde tas hjem og tørkes fordi den var våt og slike ting. Det ville gått ut over barna.
![]() |
#34 |
Kakemonster
|
![]() Sv: Er mor stort sett logistikkansvarlig og organisatoren i familien?Ja, selvsagt hadde jeg klart det ved et eventuelt samlivsbrudd, men da hadde jeg nok også valgt bort noe og valgt noe annerledes enn jeg gjør nå. Likevel - jeg må kunne føle meg trygg på at barna blir ivaretatt, fulgt opp, at de ikke sitter der med grandiosa på julaften osv, om jeg ikke kan være der.
![]() |
#35 |
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Tromsø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er mor stort sett logistikkansvarlig og organisatoren i familien?Er nok dessverre organiasator her jeg også. Det er ikke pga at jeg ikke vil slippe noen til eller vil ha full kontroll selv. Gjør jeg det ikke selv blir det ikke gjort. Kjipt med glemte bursdager, manglende klær osv. |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Er frisk!
|
![]() Sv: Er mor stort sett logistikkansvarlig og organisatoren i familien?Jeg holder orden på vedkubber og bursdagsinvitasjoner og handlelister og vottepar og bursdager og julefeiring. Det går heldigvis av seg selv ettersom jeg har klisterhjerne og aldri glemmer et tidspunkt eller en beskjed når jeg har hørt den.
![]() |
#37 |
Mother of Dragons
|
Jupp.
![]() |
#38 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: Er mor stort sett logistikkansvarlig og organisatoren i familien?Jeg organiserer. Han kan utføre, men han har aldri oversikt over hva som skal skje.
![]() |
#39 |
Nå også i farger
Medlem siden: Oct 2006
Akkurat slik er det her også, bortsett fra når det kommer til handling; mannen det ALDRI på pris og mathandler dyrt (type alltid på Meny). Jeg handler de samme merkene, men på Rimi sånn stort sett. |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Kidding, right?
|
![]() Sv: Er mor stort sett logistikkansvarlig og organisatoren i familien?Jeg kan reise bort en uke uten å skrive lister og tenke på noe hjemme og er helt relaxed. Det er veldig deilig!
![]() |
![]() |
|
|