Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Nydelig brud med "Pamela"-tatovering

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-09-12, 23:11   #1
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Nydelig brud med "Pamela"-tatovering ...

Jeg synes ikke tatoveringer er fint i det hele tatt og "grøsser" litt når jeg ser dem til brudekjoler og selskapskjoler, må jeg innrømme. Jeg er sikkert håpløst gammeldags, siden det har blitt så vanlig, men jeg forbinder fortsatt tatoveringer med gamle sjøulker og harry slitne damer.
Mannens tante tok en på skulderen når hun var i 50-årene og jeg må si at jeg ikke synes det ser særlig elegant ut til kjolene hennes, selv om hun selv er det all over.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-12, 23:27   #2
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Jeg tenkte litt på dette i sommer. Jeg så mange med disse store tribal-tatoveringene i korsryggen, som vel var in for et tiår siden? De så hvertfall påfallende "ute" ut nå. Og det er jo etter ganske kort tid, tatt i betraktning at en tatovering varer livet ut.

Men hvem er det som bestemmer at de er "ute"? Det er jo ikke de som tok dem, som syntes de var fine, og antagelig fortsatt synes det?

Gammel 30-09-12, 23:33   #3
maggypop
nye muligheter

maggypop sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
maggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Acsa, her.

Men hvem er det som bestemmer at de er "ute"? Det er jo ikke de som tok dem, som syntes de var fine, og antagelig fortsatt synes det?

Tja... Det er vel ikke sikkert de fortsatt synes de er like fine etter at de har fått betegnelsen 'tramp stamp'? Jeg tror nok det finnes en hel del der ute som angrer en smule på motiv og plassering.

Gammel 30-09-12, 23:35   #4
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av maggypop, her.

Tja... Det er vel ikke sikkert de fortsatt synes de er like fine etter at de har fått betegnelsen 'tramp stamp'? Jeg tror nok det finnes en hel del der ute som angrer en smule på motiv og plassering.

Dersom "noen" (nei, ikke du, noen, noen andre!) hadde funnet ut om noen år at en keltisk ulv på øverste del av ryggen var et "tramp stamp" så kan jeg ikke i min villeste fantasi forestille meg at det hadde påvirket mitt forhold til tatoveringa mi.

Gammel 30-09-12, 23:12   #5
United
På (opp?)tur

United sin avatar

Medlem siden: May 2009
Blogginnlegg: 66
United er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt likt
Standard

Sv: Nydelig brud med "Pamela"-tatovering

Har ingen tatoveringer fordi jeg ikke syns de er så pene når de er litt tilårskomne. Men som alt annet i livet; den som intet våger, intet vinner. Når jeg ser andre, er det ikke en estetiske greie, mer hvem de er. Og da er hva jeg syns om tatoveringen cirka like interessant som om de har skjev nese eller lilla hår - altså helt uten betydning.

Gammel 30-09-12, 23:22   #6
maggypop
nye muligheter

maggypop sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
maggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt likt
Standard

http://tattoofjerning.com/
Det er mulig å fjerne tatoveringer hvis man ikke lenger er komfortable med estetikken eller hva de representerer..
Jeg må innrømme at jeg er av dem som ikke synes tatoveringer er noe fint uansett.

Gammel 30-09-12, 23:25   #7
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Min mor har tatt 3 tatoveringer nå i 50-årene, alle tre på kort tid.
Men disse representerer noe hun står meget sterkt for og som preger livet hennes på en uvurderlig måte, så akkurat den skjønner jeg. Min bror har også en av hennes tatoveringer. Den går nedover hele underarmen hans så jeg ville nok selv valgt et annet sted å ha den, men synes ikke det er så ukledelig på ham heller, egentlig.

Gammel 30-09-12, 23:35   #8
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg vet egentlig ikke hvorfor de så litt slitne ut? Kanskje fordi jeg forbinder dem med milenniumsmoten, og fordi det later til å gå 13 på dusinet av dem? Noen av dem ser litt masseproduserte og upersonlige ut.

Gammel 01-10-12, 00:09   #9
Sir Limpalot
Det kan alltid bli verre.

Sir Limpalot sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Akershus
Sir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av trøtt, her.

Jeg fikk mange kommentarer på at tatoveringen min ødela inntrykket da jeg prøvde brudekjoler. Jeg syns det er helt greit at andre ikke liker mine tatoveringer, men de er en like naturlig del av meg som resten av kroppen. Jeg hadde ikke behov for å skjule de og heller ikke behov for å fremheve de da jeg giftet meg. Om noen syns det ødela at jeg hadde synlige tatoveringer så er det virkelig ikke mitt problem. Mine er gamle, men jeg velger fortsatt snitt på klær som jeg liker, ikke etter om tatoveringene syns eller ikke.

Folk må få lov å mene hva de vil om tatoveringer, mine eller andres, men å uttale at de ødelegger helheten?
Øyh! Det er MINE tatoveringer, ikke bare har jeg valgt å ha dem, men jeg har betalt en haug med penger og tilbrakt noen ubehagelige timer under nåla for å få dem.
Da er det en viss mulighet for at jeg synes de er fine, de er en del av meg og folk kan pent holde meningene sine for seg selv.
Om tatoveringene mine er "ut" eller ei gir jeg en god dag i, de er ikke der for at jeg skal være hipp og kul (jeg har stort sett alltid hatt lav hipp og kul-faktor), men fordi JEG synes de er fine og fordi de betyr noe for meg.
Symbolikken jeg har sydd inn i mine tatoveringer er ting som har betydd noe for meg i livet (musikk, identitet og familien) og jeg ser ikke for meg at jeg skulle bli nevneverdig flau over noe som helst av det og ville fjerne det.

Når det gjelder planlegging av plassering i forhold til aftenkjole har jeg ikke tenkt så veldig mye over akkurat det, jeg bruker ikke kjole så ofte at det er plagsomt, men jeg har sørget for at de forsvinner under en langermet skjorte, da jeg innser at jeg kan komme i situasjoner hvor dette er en fordel.

Og når det kommer til standardspørsmålet om hvor kule jeg kommer til å synes at de er når jeg sitter på gamlehjemmet: Jeg tror ikke jeg kommer til å gå så MYE i bar overkropp på gamlehjemmet og når jeg sitter der er det ganske mange andre på min alder som har tatoveringer også, så sjokkeffekten er ikke til stede på samme måte som i dag.

http://tattoofjerning.com/
Det er mulig å fjerne tatoveringer hvis man ikke lenger er komfortable med estetikken eller hva de representerer..
Jeg må innrømme at jeg er av dem som ikke synes tatoveringer er noe fint uansett.

Muligheten for at det blir arr er veldig til stede og et arr i samme formen som tatoveringen er ikke nødvendigvis en forbedring.

Det har de hett hele tiden, men jeg ser ikke helt at hva de blir kalt skulle påvirke hva folk mente om egen kroppspynt. Mulig jeg er sær.

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Jeg vet egentlig ikke hvorfor de så litt slitne ut? Kanskje fordi jeg forbinder dem med milenniumsmoten, og fordi det later til å gå 13 på dusinet av dem? Noen av dem ser litt masseproduserte og upersonlige ut.

Hvilken mote jeg forbinder hva med er, for meg, lite relevant, men at det er en del "plukk en fra tavla"-tatoveringer som antagelig ikke var gjennomtenkte valg er nok en sannhet.

Gammel 01-10-12, 00:19   #10
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Om jeg skal ha en tatovering så skal jeg ha det kinesiske tegnet for 'suppe' i litt utvasket blåsvart farge og ha det på skulderen min og late som at jeg har vært ung og dum en gang.

Gammel 01-10-12, 00:20   #11
Sir Limpalot

Sir Limpalot sin avatar

Sir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Om jeg skal ha en tatovering så skal jeg ha det kinesiske tegnet for 'suppe' i litt utvasket blåsvart farge og ha det på skulderen min og late som at jeg har vært ung og dum en gang.

Hehehe, en fruen i huset gikk på skole med hadde "Mett og god" på skulderen.
Ikke helt tilsiktet...

Gammel 01-10-12, 07:03   #12
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Jeg vil tro at gjennomtenkte, personlige tatoveringer er en helt annen greie enn fads-tatoveringer. For ikke pokker om alle plutselig tok et gjennomtenkt og personlig valg om delfin på ankelen i 92, kinesisk tegn på skulderen i 96, snirkelsak nederst på korsryggen i 99 eller sånn sol mellom skulderbladene i 2000. Med fads er vel det beste man kan gjøre å se den man var da, og håpe at man fortsatt liker den.

Jeg har ikke møtt mange med gjennomtenkte tatoveringer som ikke fremdeles liker dem 10-20 år etter.

Jeg har hatt lyst på tatovering siden jeg var 18, men har ennå ikke funnet den rette. Kanskje nå.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-12, 16:09   #13
Xian
Tvåtusentalssuffragett

Xian sin avatar

Xian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

(...)Jeg har ikke møtt mange med gjennomtenkte tatoveringer som ikke fremdeles liker dem 10-20 år etter. (...)

Ser mitt snitt til å vise Candy Darling denne tråden, da jeg tror du ikke fikk den med deg sist.

Jeg er sikker på at jeg ikke kommer til å angre.

Vegen er lystig, og vegen er vrang.
Xian er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-12, 00:29   #14
Carpe Diem
Bør lage seg en tittel selv

Carpe Diem sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Carpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sir Limpalot, her.

Om tatoveringene mine er "ut" eller ei gir jeg en god dag i, de er ikke der for at jeg skal være hipp og kul (jeg har stort sett alltid hatt lav hipp og kul-faktor), men fordi JEG synes de er fine og fordi de betyr noe for meg.
Symbolikken jeg har sydd inn i mine tatoveringer er ting som har betydd noe for meg i livet (musikk, identitet og familien) og jeg ser ikke for meg at jeg skulle bli nevneverdig flau over noe som helst av det og ville fjerne det.

Når det gjelder planlegging av plassering i forhold til aftenkjole har jeg ikke tenkt så veldig mye over akkurat det, jeg bruker ikke kjole så ofte at det er plagsomt, men jeg har sørget for at de forsvinner under en langermet skjorte, da jeg innser at jeg kan komme i situasjoner hvor dette er en fordel.

Og når det kommer til standardspørsmålet om hvor kule jeg kommer til å synes at de er når jeg sitter på gamlehjemmet: Jeg tror ikke jeg kommer til å gå så MYE i bar overkropp på gamlehjemmet og når jeg sitter der er det ganske mange andre på min alder som har tatoveringer også, så sjokkeffekten er ikke til stede på samme måte som i dag.

Hvilken mote jeg forbinder hva med er, for meg, lite relevant, men at det er en del "plukk en fra tavla"-tatoveringer som antagelig ikke var gjennomtenkte valg er nok en sannhet.

Kort oppsummert vil jeg da tro at tatoveringer som blir tatt i voksen alder, som har en personlig betydning,og som ikke er tilfeldig valgt fra permen med kopier, er en tatovering som man med glede og stolthet vil bære og ikke minst vise frem uansett alder, antrekk og anledning?
Men som i dette konkrete tilfellet: valgt ureflektert i tidligere ungdomsår og som man kanskje skulle ønske var ugjort? Da blir det ikke helt det samme...

Jeg kjenner flere som tok tatoveringer på åttitallen, og som nå i ettertid har tattovert over dem fordi de har angret på motivet.

Gammel 01-10-12, 00:35   #15
Sir Limpalot

Sir Limpalot sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Carpe Diem, her.

Kort oppsummert vil jeg da tro at tatoveringer som blir tatt i voksen alder, som har en personlig betydning,og som ikke er tilfeldig valgt fra permen med kopier, er en tatovering som man med glede og stolthet vil bære og ikke minst vise frem uansett alder, antrekk og anledning?
Men som i dette konkrete tilfellet: valgt ureflektert i tidligere ungdomsår og som man kanskje skulle ønske var ugjort? Da blir det ikke helt det samme...

Jeg kjenner flere som tok tatoveringer på åttitallen, og som nå i ettertid har tattovert over dem fordi de har angret på motivet.

Jada, men det er bare den som bærer dem som veit om det er den ene eller den andre typen.
Jeg har også en tatovering som kommer til å bli tatovert over, det var den første jeg tok og den ble ikke plukket fra en perm, men tegnet til meg.
Jeg er ikke flau over den, men vil dekke den med noe annet og større allikevel.

Gammel 30-09-12, 23:40   #16
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Syntes 90 % av alle tatoveringer ser harry ut. Og om de ikke er harry ut og er mer moderne, så ser de antageligvis harry ut om noen år.

Jeg er altså lite fan av tatoveringer. Men folk får gjøre som de vil.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-12, 23:43   #17
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Men folk får gjøre som de vil.

Det er de nok glad for å høre!

Gammel 30-09-12, 23:42   #18
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Standard

Gammel 01-10-12, 04:29   #19
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tatoveringene mine er gjennomtenkte og tegnet for meg. De sier noe om epoker i livet mitt.
Om andre mener at de er stygge eller "ut", påvirker ikke det eget forhold til tatoveringene.

De fleste som tar tatoveringer har nok tenkt igjennom både hvordan man ser ut i penklær, bikini og til hverdags. Alle vet at blekket er der for alltid.
Noen vil selvsagt angre seg også. Det å angre seg på noe man han gjort er ikke farlig. Folk snakker om det å angre seg som om det er farlig eller noe.

Gammel 01-10-12, 07:23   #20
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg vurderer rose på skulderen. Kanskje med noe pistolgreier. Hadde ikke det vært kongebra?

Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:07.