|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Snikende Ullteppe
Medlem siden: Nov 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Har vært hjemme i dag og sitter og ser på Luksusfellen SverigeJeg sitter like gjerne med kulerunde øyne og se på disse ekstreme samlerne som har søppel opp i taket og tar meg i å lure på hvor i alle dager det gikk galt. Ikke for å velte meg i andres elendighet, men fordi det fascinerer meg hvordan mennesket er sammensatt - at det kan gå så galt. Det er egentlig samme greia med Luksusfellen. Mennesker som rett og slett ikke skjønner at det smeller før de slipper granaten.
|
|
|
#22 |
|
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Har vært hjemme i dag og sitter og ser på Luksusfellen SverigeJeg myntet heller ikke på deg Njulaif, og har selv fått med meg et og annet program av denne typen. Uten at det gjør programmet noe bedre av den grunn. |
|
|
|
|
|
#23 |
|
Endelig mamma
Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Har vært hjemme i dag og sitter og ser på Luksusfellen Sverige
|
|
|
#24 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Aug 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Med mentalt rask mener jeg ting som angst, spilleavhengighet, alkoholisme - alt mennesker gjør som gjør dem bånn ulykkelige, uten at de klarer å stoppe det uten hjelp. |
|
|
|
|
|
#25 |
|
Elsker gamlis- godis
|
|
|
#26 |
|
Borte
|
Sv: Har vært hjemme i dag og sitter og ser på Luksusfellen SverigeJeg har for eksempel flere ganger spist på meg overvekt selv om jeg visste at det var uklokt. Det er nok litt samme mekanisme. Man vet at man ikke bør spise all sjokoladen, men klarer ikke la være.
|
|
|
#27 |
|
Fortynnet
|
Sv: Har vært hjemme i dag og sitter og ser på Luksusfellen SverigeJeg klarer ikke helt å skjønne hvordan det går an å tro at 25.000 inn og 67.000 ut i måneden på noen som helst måte kan fungere, det må jeg ærlig innrømme. Jeg har sett den norske Luksusfellen et par-tre ganger, og det er jo nokså rystende å se. Selvfølgelig er det grafsing, men de jeg har sett som stiller opp der virker ikke spesielt flaue, og de får jo masse hjelp til å ordne opp, gavekort på 30.000 på mat osv. Om det hjelper noe særlig i lengden er jeg mer i tvil om. |
|
|
|
|
|
#28 |
|
|
Antageligvis fordi man ikke har regnet over hva som faktisk går ut, fordi vinduskonvolutter forblir uåpnet i en skuff, under en seng, under mattene i bilen. Og fordi man gjerne tror man får inn mer enn man får. Og fordi man ikke regner over alle de småtingene som baller på seg. |
|
|
|
|
|
#30 |
|
Elsker gamlis- godis
Sv: Har vært hjemme i dag og sitter og ser på Luksusfellen SverigeNei, det går jo ikke det, Filifjonka. Men så fortrenges det, håper gulltekka går inn, synes man fortjener det likevel, håper på goodwill fra foreldre osv. På samme måte som man vet at spiser man 4000 kalorier om dagen, så må man forbrennen desto mer for å unngå overvekt. Likevel er det vanskelig og vektøkningen kan komme som et sjokk.
|
|
|
#31 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Aug 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Har vært hjemme i dag og sitter og ser på Luksusfellen SverigeJeg syns det er nøyaktig det samme, bare i en mindre grad. |
|
|
|
|
|
#32 |
|
Elsker gamlis- godis
Sv: Har vært hjemme i dag og sitter og ser på Luksusfellen SverigeNå ser jeg at Maverick har tatt samme eksempel. For meg blir det tilsvarende. Jeg blir ihvertfall ikke mer overrasket over det ene enn det andre.
|
|
|
#33 |
|
Textrovert
|
Sv: Har vært hjemme i dag og sitter og ser på Luksusfellen SverigeJeg ser på Lukusfellen og på hoarder-programmer fordi det gir meg en slags skrekkbladet fryd. Jeg priser meg lykkelig over at jeg ikke har det sånn, samtidig som jeg er vettskremt ved tanken på hvor mange måter misbruk kan gi seg utslag. Jeg spiser når jeg har det fælt. Kunne jeg ikke like gjerne ha drukket alkohol? shoppet? fått samlemani?
|
|
|
#34 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Har vært hjemme i dag og sitter og ser på Luksusfellen SverigeDivine: i mitt hode er Luksusfellen ganske likt "The biggest looser". Og det programmet kunne jeg jo vært med på. Jeg har bare lagt inn skylappene på et helt annet felt.
|
|
|
|
#35 |
|
weird
Sv: Har vært hjemme i dag og sitter og ser på Luksusfellen SverigeJeg så også på det programmet og hadde litt andre reaksjoner. Jeg syntes også man kunne ha unngått å hatt barna med sånn som de gjør. På den annen side syntes jeg det var ganske heftig gjort å fylle stua med kreditorer. Og så få en god samtale utav det.
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou |
|
|
|
|
|
#36 |
|
Personlig pessimist
|
Det va ikke myntet på deg personlig! Heller kulturen/mentaliteten som gjør det mulig å lage underholdning av stadig nye sider av menneskelige tragedier og forfall.
|
|
|
|
#37 |
|
Tidsklemt
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Har vært hjemme i dag og sitter og ser på Luksusfellen SverigeJeg innrømmer glatt at jeg ser både Luksusfellen og Syke Samlere.
|
|
|
|
#38 |
|
weird
Sv: Har vært hjemme i dag og sitter og ser på Luksusfellen SverigeDe 64000(?) som gikk ut var jo beregnet i forhold til om de hadde betalt all gjelden etter avtale. De har ikke brukt det beløpet hver måned uten å fatte sammenhengen, men på et vis sluttet å forholde seg til en gjeld som var uoverkommelig.
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou |
|
|
|
|
|
#39 |
|
Tidsklemt
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Nå kommenterer jeg uten å ha sett nevnte program, men det høres definitivt slik ut. Jeg har opplevd i tidligere jobb å få inn folk som aldri, never ever skulle hatt noe mer lån, og i alle fall ikke fra kommunen.
|
|
|
|
#40 |
|
weird
Sv: Har vært hjemme i dag og sitter og ser på Luksusfellen SverigeJa, når gjelden var så enorm til slutt var det jo ikke mye annet å gjøre enn å gå for gjeldsordning. Jeg tror de hadde 13 500,- og 25 000,- utbetalt i måneden. Og trodde de hadde under en million i gjeld fra før av.
|
|
|
![]() |
|
|