|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Vanlig eller ikke? Alle timer kroppsøvning på samme dag /leksehjelp - 4 klasseUngene her liker leksehjelpen og jeg har inntrykk av at de synes det er en fin måte å avslutte skoledagen på. Da får de bearbeidet det de har drevet med i timene i fred og ro. Jeg er ganske sikker på at de ikke hadde hatt samme utbytte av det før skoletid. Skolen her begynner 8.15 og hadde det vært leksehjelp før skolen måtte de vel startet 7.30 eller noe. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Vanlig eller ikke? Alle timer kroppsøvning på samme dag /leksehjelp - 4 klasseNår det gjelder leksehjelp så har de også her regel om at en må være med på alt eller ingenting. Jeg henvendte meg til skolen da Mazungen hadde en aktivitet som crashet med leksehjelp og fikk etter mye om og men lov og bare være med en dag. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
One of These Days
|
![]() Sv: Vanlig eller ikke? Alle timer kroppsøvning på samme dag /leksehjelp - 4 klasseJeg har i grunnen ikke vært borti at kroppsøving har vært fordelt over flere dager i løpet a 12 år som lærer, og jeg har vært med på å diskutere for at leksehjelp skal legges tidlig på dagen og ikke etter endt skoledag. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Borte
|
![]() Sv: Vanlig eller ikke? Alle timer kroppsøvning på samme dag /leksehjelp - 4 klasseJeg hadde ikke reagert på noen av de tingene. Jeg tror faktisk at Vesla har gym over en lang økt hun også. Det er iallefall bare en gang i uken nå i femteklasse. Leksehjelp klokken 08.00 høres veldig praktisk ut syns jeg, men det er sikkert fordi jeg bruker fleksitiden til å begynne tidligst mulig på jobb.
![]() |
#25 |
Leser
|
![]() Sv: Vanlig eller ikke? Alle timer kroppsøvning på samme dag /leksehjelp - 4 klasseJeg synes det er OK med "oppsamlingstimer" i gym, i og med det muliggjør turer etc. På vår skole begynner de også med dusjing i 4, og det tar mye tid. De har også valgt å legge svømmingen til 4 - noe som også tar mye tid pga bussing (<- bra verb!
![]() |
#26 |
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: i et hus med fantatisk utsikt og med verdens beste naboer
Blogginnlegg: 31
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Vanlig eller ikke? Alle timer kroppsøvning på samme dag /leksehjelp - 4 klasseHar også en fjerde klassing, men aner ikke hvor mange timer som er satt av til gym. Ikke lest planen så nøye. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
har tatt seg sammen
|
![]() Sv: Vanlig eller ikke? Alle timer kroppsøvning på samme dag /leksehjelp - 4 klasseHos oss har de også dobbeltimer 2 X 1 i gym, men dette forklares med at skolen for tiden er uten gymsal. I store deler av skoleåret blir de busset til en idrettsplass og -hall i nærheten. 3. klassing.
![]() |
#28 |
Epikur
|
![]() Sv: Vanlig eller ikke? Alle timer kroppsøvning på samme dag /leksehjelp - 4 klasseJeg må være verdens mest kompromissorienterte og fredelige person (
![]() |
#29 |
Det kommer seg
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
![]() Sv: Vanlig eller ikke? Alle timer kroppsøvning på samme dag /leksehjelp - 4 klasseSkal de få noe ut av gymtimen, samt skifte før og dusje etter, nytter det i hvertfall ikke med enkelttimer. Om det er tre timer de skal ha, kan jeg ikke se at de har noe annet valg enn å legge alle på samme dag.
![]() |
#30 |
![]() Sv: Vanlig eller ikke? Alle timer kroppsøvning på samme dag /leksehjelp - 4 klasse
Helt enig.
![]() |
![]() |
#31 |
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
![]() Sv: Vanlig eller ikke? Alle timer kroppsøvning på samme dag /leksehjelp - 4 klasseJeg hadde stusset på leksehjelp så tidlig, da mine ikke er på skolen før 8.25, så der hadde vi gått glipp av en økt. Ut fra timeplanen ser jeg jo at det ikke er planer om det her i alle fall. Ellers har eldstemor gym 2 timer annen hver uke. De slår sammen de to klassene, og jentene har en uke, og guttene den andre. De starter samtidig med dusjing på skolen, og jeg tror det har med det å gjøre. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Off the map.
|
![]() Sv: Vanlig eller ikke? Alle timer kroppsøvning på samme dag /leksehjelp - 4 klasse
Jeg hadde nok ikke reagert så sterkt jeg heller altså. Men i de tre første årene har vi ikke hatt mer enn 20 minutters lekse per uke, så da bør de justere opp mengden litt kanskje om man måtte være med på alle timene. Datteren min går der ikke for hjelpen sin del, men for å bli ferdig før hun kommer hjem.
![]() |
#33 |
Er frisk!
|
![]() Sv: Vanlig eller ikke? Alle timer kroppsøvning på samme dag /leksehjelp - 4 klasseDet er jo ikke sånn at alle timeplaner alltid blir perfekte. Det er uendelig mange hensyn å ta for å få læreres timeplaner og spes ped-læreres timeplaner og faglæreres timeplaner og SFO-assistenters timeplaner og alt mulig sånt til å gå opp. Som regel har man valgt det man anså som best av de tilgjengelige alternativene, og det skulle vært noe atskillig mer graverende for at jeg skulle reagert. For å være helt ærlig hadde jeg faktisk tenkt "mother from hell" hvis jeg var rektor og STADIG fikk slike "sutremail" fra deg. Og det er rart, for her inne nikker jeg som regel til innleggene dine og er enig og oppfatter deg som en særdeles oppegående person. Er du sikker på at du ikke har en liten hang-up på å ville kontrollere skolen til minste detalj eller noe sånt?
![]() |
#34 |
Gal kattedame
|
![]() Sv: Vanlig eller ikke? Alle timer kroppsøvning på samme dag /leksehjelp - 4 klasseHer har jeg 5.klassing i år, og de har nå gym to dager i uka, to timer + 1 time. I 4.klasse var det kun en gang i uka, to timer. Tre timer gym en dag i uka hørtes snodig ut, men det har vel noe med plassmangel å gjøre kanskje ?
![]() |
#35 |
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Vanlig eller ikke? Alle timer kroppsøvning på samme dag /leksehjelp - 4 klasseMin 5. klassing nå hadde bare gym en dag i uka i fjor når hun gikk i 4. klasse, men da hadde de dobbelt time. Hvis det var en uke de hadde uteskoledag så utgikk gym den uka. |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Tidsklemma
|
![]() Sv: Vanlig eller ikke? Alle timer kroppsøvning på samme dag /leksehjelp - 4 klasseHos oss er alle KØ timene lagt til samme dag uten at jeg ser det som noe problem. Men nå har skolen Fysak hver eneste morgen i tillegg, så jeg tror det skal gå helt greit. (Hele skolen går 20 min tur hver morgen)
![]() |
#37 |
Type R ;)
Hvor: Nord
Turbo sin klasse hadde 1 time i 1 og 2. Så i fjor ble de 2 timer,siste mandag,annen hver uke svømming.
![]() |
#38 |
anglofil
![]() Sv: Vanlig eller ikke? Alle timer kroppsøvning på samme dag /leksehjelp - 4 klasseFP altså, what to do without it |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Type R ;)
Hvor: Nord
![]() Sv: Vanlig eller ikke? Alle timer kroppsøvning på samme dag /leksehjelp - 4 klasseTIEY?
![]() |
#40 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Vanlig eller ikke? Alle timer kroppsøvning på samme dag /leksehjelp - 4 klasseSynes du det er problematisk at halve dagen er TIEY? Jeg synes det er bare supert jeg. Jeg mener å huske fra snuppas timeplan at de har TIEY i norsk mandag, onsdag og fredag og TIEY i matte på torsdag samt vanlige mattetimer på tirsdag (som jeg skulle ønske at var TIEY de også). TIEY fungerer utrolig godt i basisfagene på vår skole, og det er jo fremdeles halve dagen igjen til å dekke de andre fagene.
![]() |
![]() |
|
|