|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Er frisk!
|
Sv: Sandaler som innesko
Det går veldig bra altså! Mine barn har etter fysioterapeuts råd ikke brukt innesko noen gang (mye plattfothet blant mannens familie, blant annet hos mannen). De har gått på sokkelesten under alle brannøvelser (selvsagt, jeg måtte le da de ba meg sende med sko den ene dagen, hva lærer det ungene da? At om de ikke har på seg sko, skal de ikke gå ut?), og de har blitt våte og har skiftet sokker etterpå. Ingen katastrofe akkurat.
|
|
|
|
#22 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Sandaler som inneskoMine to har alltid brukt sandaler inne, men ser det går mye crocs hos oss. Jeg merker med fornavn, lettere å huske enn etternavn tenker jeg.
|
|
|
#23 |
|
Får dere beskjed når det skal være brannøvelse? Vi har brannøvelse hver første mandag i måneden, barnehagen og på jobben, men barna husker jo ikke akkurat det. Hos oss løper de ut uten sko om de ikke har på.
|
|
|
#24 |
|
WF: Isbjorn
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Sv: Sandaler som inneskoSom pedleder på ettårsavdeling ser jeg at barna elsker å være barfot. Til noen duger myke skinntøfler. Stive tøfler og sandaler blir tatt av ganske fort.
|
|
|
#25 |
|
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Sandaler som inneskoHm. De andre barnehagene vi har hatt har ungene måttet ha såler man kan gå ute med på grunn av brannforskriftene. Men kan han gå barbeint er jo det det beste. Han vil jo helst bar ha bleie året rundt. Knis. |
|
|
|
|
|
#26 |
|
trøtt
|
Jeg har stått ute med barn i kaldt novembervær, med tung og våt sludd en gang alamen gikk på ordentlig. Det var kaldt for mange små (og store) å stå ute i godt over en halv time i bare innetøy. ...og det føles enda kaldere når føttene blir våte også.
|
|
|
#27 |
|
Snikende Ullteppe
Medlem siden: Nov 2007
Sv: Sandaler som inneskoJeg har hørt om barn som gråtende har insistert å sove med tøfler om natten hjemme "for tenk om det begynner å brenne". Ungene elsker å gå barnbeint og i sokker og det er få som insisterer på å ha noe på beina. Mange plukker av seg innesko etterhvert alikevel - og begynner det å brenne, så er vel våte sokker det siste man tenker på. Vi har "krisesenter" et par hundre meter bortenfor så om det virkelig skulle være snakk om brann, så evakuerer vi dit.
|
|
|
#28 |
|
|
Sv: Sandaler som inneskoJeg mener selvsagt ikke at de som jobber i barnehagen ikke er i stand til å huske etternavn, altså. Men i barnehagen vesla har begynt i nå er de 9-10 alldeles ferske ettåringer, to av de ansatte er nye og det er i mitt hode andre ting som har høyere pri enn at de skal kunne etternavn. Jeg svarte nok litt ut i fra det. Det går helt sikkert fint å bruke lappene dere har fra før, så lenge de ikke sier noe på det.
|
|
|
|
#29 |
|
I mål
|
Sv: Sandaler som inneskoVi har brukt sandaler i barnehagen alle årene, og lillesøster har det nå også. Det er veldig ok, synes jeg. Nesten alle de små på lillesøsters avdeling har det. Jeg synes det er fint med sko ift at de ikke så lett glir og faller. Forøvrig er det også pålagt fra barnehagens side. |
|
|
|
|
|
#30 |
|
Er frisk!
|
Noen ganger får vi beskjed, noen ganger ikke. Uansett vil jeg at ungene skal bli vant til å gå ut i det de har på seg akkurat der og da - så jeg vil ikke ta med noe ekstra til den dagen det er brannøvelse. Den dagen det er brann vet de jo ikke om det og har ikke på seg sko.
|
|
|
|
#31 |
|
Aktiv
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Romerike
![]() ![]() |
Sv: Sandaler som inneskoVi ble faktisk anbefalt å bruke sandaler som innesko til eldste vår. De var strenge på at alle skulle ha på innesko av noe av slag pga evt brannalarm. |
|
|
|
|
|
#32 |
|
koko
|
Sv: Sandaler som inneskoDet er alltid denne brannalarmen som brukes som argument for innsko. Har selv, som lærer, gnåla på det. Er det et reelt pålegg fra noe øverste hold? Man blir kald på beina, det er det. Brannalarmen går, normalt sett, ikke mange ganger i løpet av et år.
|
|
|
#36 |
|
Sv: Sandaler som inneskoDe fleste på stor avdeling bruker ikke innesko er min erfaring. Min gjør, endel, men ikke alltid, og da sandaler.
|
|
|
#37 |
|
Øyboer
Sv: Sandaler som inneskoJeg liker ikke sandaler på 1åringer. Når de blir 3 er det helt supert. På små barn som går litt, kryper litt, klatrer oppå hverandre, hopper og spretter, kresjer osv. liker jeg best at alle har myke innesko. Jeg har kjøpt See kai run Smaller sko til min nå De går opp til str 23. De fleste bruker sokkemokkasiner fra kjedebutikkene eller skinnsko alla robees/nøstebarn osv. |
|
|
|
|
|
#38 |
|
Er frisk!
|
Nå ler jeg høyt og godt.
|
|
|
|
#39 |
|
Øyboer
Sv: Sandaler som inneskoJeg gnåler ikke om innesko . Annet om litt sklisikkre myke sko til de som springer mest og ikke er flinkes til å falle riktig. Brannalarm får være brannalarm. De får bli kalde på føttene så bytter vi sokkene etterpå. Er det brann får vi varme føttene der vi plasserer de som mest sannsynlig blir på skolen i nærheten. De dør ikke av å bli våt på sokkene om det brenner. |
|
|
|
|
|
#40 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: Sandaler som inneskoHadde alle foreldre vært som foreldrene her - unger dør ikke av å få våte sokker...
|
![]() |
|
|