Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Sandaler som innesko

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-08-12, 17:41   #21
oslo78
Er frisk!

oslo78 sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sandaler som innesko

Opprinnelig lagt inn av ~TM~, her.

Dersom brannalarmen går vil han kunne bli meget kald og ev. våt på føttene.

Det går veldig bra altså! Mine barn har etter fysioterapeuts råd ikke brukt innesko noen gang (mye plattfothet blant mannens familie, blant annet hos mannen). De har gått på sokkelesten under alle brannøvelser (selvsagt, jeg måtte le da de ba meg sende med sko den ene dagen, hva lærer det ungene da? At om de ikke har på seg sko, skal de ikke gå ut?), og de har blitt våte og har skiftet sokker etterpå. Ingen katastrofe akkurat.

Gammel 12-08-12, 17:50   #22
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Mine to har alltid brukt sandaler inne, men ser det går mye crocs hos oss. Jeg merker med fornavn, lettere å huske enn etternavn tenker jeg.

Gammel 12-08-12, 17:52   #23
millact

millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av oslo78, her.

Det går veldig bra altså! Mine barn har etter fysioterapeuts råd ikke brukt innesko noen gang (mye plattfothet blant mannens familie, blant annet hos mannen). De har gått på sokkelesten under alle brannøvelser (selvsagt, jeg måtte le da de ba meg sende med sko den ene dagen, hva lærer det ungene da? At om de ikke har på seg sko, skal de ikke gå ut?), og de har blitt våte og har skiftet sokker etterpå. Ingen katastrofe akkurat.

Får dere beskjed når det skal være brannøvelse? Vi har brannøvelse hver første mandag i måneden, barnehagen og på jobben, men barna husker jo ikke akkurat det. Hos oss løper de ut uten sko om de ikke har på.

Gammel 12-08-12, 18:11   #24
Isbjørn
WF: Isbjorn

Isbjørn sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Som pedleder på ettårsavdeling ser jeg at barna elsker å være barfot. Til noen duger myke skinntøfler. Stive tøfler og sandaler blir tatt av ganske fort.

Gammel 12-08-12, 18:18   #25
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Hm. De andre barnehagene vi har hatt har ungene måttet ha såler man kan gå ute med på grunn av brannforskriftene. Men kan han gå barbeint er jo det det beste. Han vil jo helst bar ha bleie året rundt. Knis.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-12, 18:26   #26
~TM~
trøtt

~TM~ sin avatar

Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av oslo78, her.

Jeg har stått ute med barn i kaldt novembervær, med tung og våt sludd en gang alamen gikk på ordentlig. Det var kaldt for mange små (og store) å stå ute i godt over en halv time i bare innetøy. ...og det føles enda kaldere når føttene blir våte også.

For all del, ingen katastrofe, bare veldig, veldig kalde og gråtende barn.

Jeg synes det er helt greit uten innesko i sommerhalvåret, da er det ikke så ille om man må ut i regnværet (og jeg lar ungene "mine" gå barbeint inne i omtrent samme tidsrom), men når det er surt og kaldt ute...

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-12, 19:10   #27
D'Arcy
Snikende Ullteppe

D'Arcy sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg har hørt om barn som gråtende har insistert å sove med tøfler om natten hjemme "for tenk om det begynner å brenne". Ungene elsker å gå barnbeint og i sokker og det er få som insisterer på å ha noe på beina. Mange plukker av seg innesko etterhvert alikevel - og begynner det å brenne, så er vel våte sokker det siste man tenker på. Vi har "krisesenter" et par hundre meter bortenfor så om det virkelig skulle være snakk om brann, så evakuerer vi dit.

Gammel 12-08-12, 20:27   #28
ingling

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Jeg mener selvsagt ikke at de som jobber i barnehagen ikke er i stand til å huske etternavn, altså. Men i barnehagen vesla har begynt i nå er de 9-10 alldeles ferske ettåringer, to av de ansatte er nye og det er i mitt hode andre ting som har høyere pri enn at de skal kunne etternavn. Jeg svarte nok litt ut i fra det. Det går helt sikkert fint å bruke lappene dere har fra før, så lenge de ikke sier noe på det.

Gammel 12-08-12, 21:10   #29
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har brukt sandaler i barnehagen alle årene, og lillesøster har det nå også. Det er veldig ok, synes jeg. Nesten alle de små på lillesøsters avdeling har det. Jeg synes det er fint med sko ift at de ikke så lett glir og faller. Forøvrig er det også pålagt fra barnehagens side.

Jeg bruker for og etternavn, men lillesøster har noen ting med bare etternavn nå - eller egentlig brorens fornavn da. De kjenner oss jo ganske godt etter at vi har hatt barn i barnehagen i 5 år.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-12, 21:18   #30
oslo78
Er frisk!

oslo78 sin avatar

oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Får dere beskjed når det skal være brannøvelse? Vi har brannøvelse hver første mandag i måneden, barnehagen og på jobben, men barna husker jo ikke akkurat det. Hos oss løper de ut uten sko om de ikke har på.

Noen ganger får vi beskjed, noen ganger ikke. Uansett vil jeg at ungene skal bli vant til å gå ut i det de har på seg akkurat der og da - så jeg vil ikke ta med noe ekstra til den dagen det er brannøvelse. Den dagen det er brann vet de jo ikke om det og har ikke på seg sko.

Og jeg har forøvrig stått ute i november med 30 elever i håndkle - brannalarmen gikk mens de var i dusjen (ikke øvelse, bare falsk alarm) - og da kan man begynne å snakke kaldt...

Gammel 12-08-12, 22:58   #31
Trollet
Aktiv

Trollet sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Romerike
Trollet er litt kulTrollet er litt kul
Standard

Vi ble faktisk anbefalt å bruke sandaler som innesko til eldste vår. De var strenge på at alle skulle ha på innesko av noe av slag pga evt brannalarm.

Trollet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-12, 23:14   #32
Syrinx
koko

Syrinx sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Blogginnlegg: 58
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Det er alltid denne brannalarmen som brukes som argument for innsko. Har selv, som lærer, gnåla på det. Er det et reelt pålegg fra noe øverste hold? Man blir kald på beina, det er det. Brannalarmen går, normalt sett, ikke mange ganger i løpet av et år.
Jeg liker ikke ha innesko på selv, så skjønner sokkelestbarna godt.

Gammel 12-08-12, 23:16   #33
oslo78
Er frisk!

oslo78 sin avatar

Standard

Jeg er lærer - og jeg gnåler ikke :-)

Gammel 12-08-12, 23:17   #34
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Vi anbefaler innesko, men pålegger ikke. Så det finnes nok ikke en lov som sier at man må ha innesko.

Gammel 12-08-12, 23:20   #35
Syrinx
koko

Syrinx sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Blogginnlegg: 58
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Ja, altså. Jeg vil slutte å gnåle på det. Har bare gjort som resten av saueflokken. Bæ.

Gammel 12-08-12, 23:21   #36
millact

Standard

De fleste på stor avdeling bruker ikke innesko er min erfaring. Min gjør, endel, men ikke alltid, og da sandaler.

Gammel 12-08-12, 23:21   #37
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Jeg liker ikke sandaler på 1åringer. Når de blir 3 er det helt supert. På små barn som går litt, kryper litt, klatrer oppå hverandre, hopper og spretter, kresjer osv. liker jeg best at alle har myke innesko. Jeg har kjøpt See kai run Smaller sko til min nå De går opp til str 23. De fleste bruker sokkemokkasiner fra kjedebutikkene eller skinnsko alla robees/nøstebarn osv.

Er noen som har harde sko de kaster de av seg fordi de ikke er gode til å tumle i, eller så trakker de noen på fingrer mens de tumler omkring.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-12, 23:21   #38
oslo78
Er frisk!

oslo78 sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Syrinx, her.

Ja, altså. Jeg vil slutte å gnåle på det. Har bare gjort som resten av saueflokken. Bæ.

Nå ler jeg høyt og godt.

Gammel 12-08-12, 23:23   #39
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Jeg gnåler ikke om innesko . Annet om litt sklisikkre myke sko til de som springer mest og ikke er flinkes til å falle riktig. Brannalarm får være brannalarm. De får bli kalde på føttene så bytter vi sokkene etterpå. Er det brann får vi varme føttene der vi plasserer de som mest sannsynlig blir på skolen i nærheten. De dør ikke av å bli våt på sokkene om det brenner.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-12, 00:30   #40
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hadde alle foreldre vært som foreldrene her - unger dør ikke av å få våte sokker...

Sjøl har jeg opplevd å få huden full av kjeft av en forelder, da jeg hadde tatt barnet ut, i bare innetøy, en dag det høljeregnet. Tenk, jeg tok ikke på ungen full regnhabitt, hva om ungen var blitt sjuk - ja, at jeg gikk ut med barnet i det heletatt...

Jeg vurderte svare at greit, neste gang brannalarmen går en dag det regner, skal jeg la barnet ditt være igjen inne, men var takk og lov proff nok til iskaldt henvise vedkommende til styrer og ta opp klagen med henne.

Av en eller annen grunn holdt styrer med meg.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:25.