|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
søt
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: KatteplagerHunder er jo liksom i bånd da, som gjengs - og det er virkelig ikke katter!!
|
|
|
#2 |
|
can-jur
|
Sv: Katteplager
Men det er fortsatt DITT ansvar som hundeeier, ikke hunden sitt og ikke ungen sitt.
|
|
|
|
#3 |
|
søt
Medlem siden: Sep 2006
Ja, klart det!! Men det er også viktig at de som hilser på hunden ikke stresser, og jeg ber de alltid ta det rolig. Av og til kan man jo si nei og.
|
|
|
#4 |
|
På (opp?)tur
|
Sv: KatteplagerOm du ligger på lur med vannpistol kan du lære dem til å holde seg unna. Tror ikke de liker sitron og appelsin heller. Altså lagt ut, du må ikke sprute det på dem.
|
|
|
|
#5 |
|
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Hvirfir ikke, egentlig. Det er jo det man bruker for å avlære hunder å bjeffe. Det virket, sies det. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Opp og fram, - framover
Medlem siden: Oct 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: KatteplagerStrø pepper
|
|
|
|
#10 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Apr 2012
Hvor: opp ei trapp og inn ei dør
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: KatteplagerEn spruteflaske med vann, evt hageslangen å sprute på dem bør skremme dem nok til at de holder seg borte mens du venter på katt deg vekk
|
|
|
#11 |
|
Stabilt ustabil...
|
Sv: KatteplagerSånne grønne geleklumper virka ikke hos oss. Ikke knurring og hvesing hver gang jeg ser en katteslye på eiendommen heller.
|
|
|
#12 |
|
Nøttelitens medhjelper
Medlem siden: Jul 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: KatteplagerLegg sånn aliminiumsfolie på trappetrinnet der de tråkker for å gå inn.
|
|
|
#13 |
|
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Sv: KatteplagerJeg syns forøvrig det er en uting at katteeiere liksom skal være " fritatt " for ansvar for dyret de anskaffer seg. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
En anelse distre
Medlem siden: Feb 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Pass i alle fall på at kattene ikke får mer mat hos dere, da vil de ikke slutte å komme.
Er katteeiere det, altså? Jeg har hatt katt i mange år, og om noen kom å ringte på hos meg fordi de hadde problemer med at katten kom inn, gjorde fra seg på eiendommen deres eller lignende ville det jo vært mitt ansvar å få en slutt på dette. Jeg har aldri ansett meg som fritatt ansvaret, i alle fall. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Sjokoholiker & hjemmekjær
Medlem siden: Jan 2007
Skulle gjerne visst hvem som eide hvilken katt her, det er mange og jeg har ikke peiling på hvor de hører til. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Stabilt ustabil...
|
Sånn er det hos oss også. Jeg aaaaner jo virkelig ikke hvem som eier alle kattene, ellers skulle jeg vel tatt meg en tur til eieren og bedt de dressere katta si.
|
|
|
#17 |
|
En anelse distre
Medlem siden: Feb 2009
Nei, det er så klart ikke enkelt når man ikke vet hvem som eier kattene, det er jeg jo enig i. Men jeg ser det ikke derfor som at katteeiere er fritatt ansvaret over dyret de eier, det var bare det jeg mente. Det går nok dessverre ikke å lære en katt at "dit får du ikke gå", men som eier ville i alle fall jeg betalt for produkter man kjøper i et forsøk på å holde kattene unna eiendommen. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Passiv
|
Sv: KatteplagerDen dårligste hundeeier i hele verden er overhodet ikke plagsom før han får seg en hund. Ergo er hunden en sentral del av problemet. |
|
|
|
#19 |
|
Epikur
|
Sv: KatteplagerJeg spyler dem med vannslangen, forresten. Og har lært opp ungene til å løpe ut og rope HUSJ og klappe i hendene og springe etter dem ut av hagen.
|
|
|
#20 |
|
Sjokoholiker & hjemmekjær
Medlem siden: Jan 2007
|
|
|