Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Katteplager

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-07-12, 15:15   #1
Magica
søt

Magica sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Katteplager

Hunder er jo liksom i bånd da, som gjengs - og det er virkelig ikke katter!!

Og klart unger kan skremme bikkjer, hvis de gjør noen stunt - det er alltid vanskelig hvis unger ikke er hundevant. Hvis en vilt fremmed unge hadde kastet seg over bikkja mi på en uvøren måte ville min hun blitt redd. Men hvis hunden får snuse og barna tar det rolig går det alltid bra.

Gammel 08-07-12, 15:25   #2
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Magica, her.

Hunder er jo liksom i bånd da, som gjengs - og det er virkelig ikke katter!!

Og klart unger kan skremme bikkjer, hvis de gjør noen stunt - det er alltid vanskelig hvis unger ikke er hundevant. Hvis en vilt fremmed unge hadde kastet seg over bikkja mi på en uvøren måte ville min hun blitt redd. Men hvis hunden får snuse og barna tar det rolig går det alltid bra.

Men det er fortsatt DITT ansvar som hundeeier, ikke hunden sitt og ikke ungen sitt.

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-12, 15:50   #3
Magica
søt

Magica sin avatar

Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Men det er fortsatt DITT ansvar som hundeeier, ikke hunden sitt og ikke ungen sitt.

Ja, klart det!! Men det er også viktig at de som hilser på hunden ikke stresser, og jeg ber de alltid ta det rolig. Av og til kan man jo si nei og.

Gammel 08-07-12, 15:22   #4
United
På (opp?)tur

United sin avatar

Blogginnlegg: 66
United er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt likt
Standard

Om du ligger på lur med vannpistol kan du lære dem til å holde seg unna. Tror ikke de liker sitron og appelsin heller. Altså lagt ut, du må ikke sprute det på dem.

Gammel 09-07-12, 02:43   #5
Charlie
Licence to thrill

Charlie sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av United, her.

Om du ligger på lur med vannpistol kan du lære dem til å holde seg unna. Tror ikke de liker sitron og appelsin heller. Altså lagt ut, du må ikke sprute det på dem.

Hvirfir ikke, egentlig. Det er jo det man bruker for å avlære hunder å bjeffe. Det virket, sies det.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-12, 22:47   #6
United
På (opp?)tur

United sin avatar

Blogginnlegg: 66
United er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Charlie, her.

Hvirfir ikke, egentlig. Det er jo det man bruker for å avlære hunder å bjeffe. Det virket, sies det.

Vann virker, hvorfor plage dem unødig?

Gammel 08-07-12, 16:17   #7
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover

ItsOnlyMe sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Strø pepper

Gammel 08-07-12, 20:03   #8
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Katt vekk har funket her.

Gammel 08-07-12, 20:26   #9
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe

SpetakkelRandi sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

De selger spray og pellets i dyrebutikk som visstnok skal holde katter unna.

SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-12, 21:41   #10
C.D
Bør lage seg en tittel selv

C.D sin avatar

Medlem siden: Apr 2012
Hvor: opp ei trapp og inn ei dør
C.D er populærC.D er populærC.D er populærC.D er populær
Standard

En spruteflaske med vann, evt hageslangen å sprute på dem bør skremme dem nok til at de holder seg borte mens du venter på katt deg vekk

Gammel 09-07-12, 02:00   #11
Høyt&Lavt
Stabilt ustabil...

Høyt&Lavt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 5
Høyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sånne grønne geleklumper virka ikke hos oss. Ikke knurring og hvesing hver gang jeg ser en katteslye på eiendommen heller.
Siste trikset jeg har hørt om ( ikke prøvd enda) er å strø hele pepperkorn og sitron rundt der man ser de ferdes. Jeg har virkelig vurdert vannslange o. l., men har annet å bedrive dagene med enn å ligge langflat i buskene med hageslangen dagen lang.

Gammel 09-07-12, 02:29   #12
Sneglo
Nøttelitens medhjelper

Sneglo sin avatar

Medlem siden: Jul 2011
Sneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Legg sånn aliminiumsfolie på trappetrinnet der de tråkker for å gå inn.
Da forsvinner de fort å gale.

Gammel 09-07-12, 02:45   #13
Charlie
Licence to thrill

Charlie sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Jeg syns forøvrig det er en uting at katteeiere liksom skal være " fritatt " for ansvar for dyret de anskaffer seg.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-12, 22:29   #14
Luvi
En anelse distre

Luvi sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av amo, her.

Feilen vi har gjort er vel at vi (eller mellombror) har matet kattene, to ganger for dagen har han vært å sluppet de ut,når naboene har vært borte. Så nå kommer de og henger rundt vårt hus når de er ensomme.
Men jeg vil ikke være venn med de. (Kattene altså)

Pass i alle fall på at kattene ikke får mer mat hos dere, da vil de ikke slutte å komme.

Opprinnelig lagt inn av Charlie, her.

Jeg syns forøvrig det er en uting at katteeiere liksom skal være " fritatt " for ansvar for dyret de anskaffer seg.

Er katteeiere det, altså? Jeg har hatt katt i mange år, og om noen kom å ringte på hos meg fordi de hadde problemer med at katten kom inn, gjorde fra seg på eiendommen deres eller lignende ville det jo vært mitt ansvar å få en slutt på dette. Jeg har aldri ansett meg som fritatt ansvaret, i alle fall.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-12, 22:40   #15
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær

Medlem siden: Jan 2007
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Luvi, her.

Er katteeiere det, altså? Jeg har hatt katt i mange år, og om noen kom å ringte på hos meg fordi de hadde problemer med at katten kom inn, gjorde fra seg på eiendommen deres eller lignende ville det jo vært mitt ansvar å få en slutt på dette. Jeg har aldri ansett meg som fritatt ansvaret, i alle fall.

Skulle gjerne visst hvem som eide hvilken katt her, det er mange og jeg har ikke peiling på hvor de hører til.
Går det an å "dressere" en katt som er over alt?

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-12, 22:47   #16
Høyt&Lavt
Stabilt ustabil...

Høyt&Lavt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 5
Høyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Guttemammis, her.

Skulle gjerne visst hvem som eide hvilken katt her, det er mange og jeg har ikke peiling på hvor de hører til.

Sånn er det hos oss også. Jeg aaaaner jo virkelig ikke hvem som eier alle kattene, ellers skulle jeg vel tatt meg en tur til eieren og bedt de dressere katta si.

Gammel 09-07-12, 22:53   #17
Luvi
En anelse distre

Luvi sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Guttemammis, her.

Nei, det er så klart ikke enkelt når man ikke vet hvem som eier kattene, det er jeg jo enig i. Men jeg ser det ikke derfor som at katteeiere er fritatt ansvaret over dyret de eier, det var bare det jeg mente. Det går nok dessverre ikke å lære en katt at "dit får du ikke gå", men som eier ville i alle fall jeg betalt for produkter man kjøper i et forsøk på å holde kattene unna eiendommen.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-12, 09:36   #18
Slettet bruker
Passiv

Standard

Den dårligste hundeeier i hele verden er overhodet ikke plagsom før han får seg en hund. Ergo er hunden en sentral del av problemet.

Etter at vi avlivet vår egen katt var nabokatten veldig opptatt av å være inne hos oss. Det tok ikke mer enn et par jaginger med litt freselyd så forsvant han igjen.

Svar med sitat
Gammel 09-07-12, 09:36   #19
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg spyler dem med vannslangen, forresten. Og har lært opp ungene til å løpe ut og rope HUSJ og klappe i hendene og springe etter dem ut av hagen.

Naboene våre er veldig glad i dyr og mater alle rekende katter, lager seng til noen av dem i uteboden og i det hele tatt. Forbasket irriterende!

Gammel 09-07-12, 13:19   #20
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær

Medlem siden: Jan 2007
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Jeg spyler dem med vannslangen, forresten. Og har lært opp ungene til å løpe ut og rope HUSJ og klappe i hendene og springe etter dem ut av hagen.

Naboene våre er veldig glad i dyr og mater alle rekende katter, lager seng til noen av dem i uteboden og i det hele tatt. Forbasket irriterende!

samme her.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:34.