Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Stor hengelampe - tips?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-01-12, 11:02   #21
mammami
Så stor, den lille lykken

mammami sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Ytterst i Oslofjorden
Blogginnlegg: 23
mammami imponerer mange og er sikkert smartmammami imponerer mange og er sikkert smartmammami imponerer mange og er sikkert smartmammami imponerer mange og er sikkert smartmammami imponerer mange og er sikkert smartmammami imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Stor hengelampe - tips?

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Denne har vi:

Den er er jo ufattelig fin, men jeg kjenner ingen som har råd til den.

Gammel 10-01-12, 11:34   #22
Pelen
Bør lage seg en tittel selv

Pelen sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av mammami, her.

Den er er jo ufattelig fin, men jeg kjenner ingen som har råd til den.

Vi har kjøpt den (og diverse annet) i England. Den er ikke så dyr der. http://www.bluesuntree.co.uk/

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-12, 11:59   #23
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Vi har kjøpt den (og diverse annet) i England. Den er ikke så dyr der. http://www.bluesuntree.co.uk/

Det der må da være en side som selger kopier? :myser: De har i alle fall kopier av Caboche og Random light, og det står ikke verken Louis Poulsen eller "PH" på Artichoke-lampen.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-12, 12:20   #24
Pelen

Pelen sin avatar

Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Det der må da være en side som selger kopier? :myser: De har i alle fall kopier av Caboche og Random light, og det står ikke verken Louis Poulsen eller "PH" på Artichoke-lampen.

Helt riktig. England har jo ikke samme lovgivning for dette som andre land i EU.

Gammel 10-01-12, 12:22   #25
mammami
Så stor, den lille lykken

mammami sin avatar

Hvor: Ytterst i Oslofjorden
Blogginnlegg: 23
mammami imponerer mange og er sikkert smartmammami imponerer mange og er sikkert smartmammami imponerer mange og er sikkert smartmammami imponerer mange og er sikkert smartmammami imponerer mange og er sikkert smartmammami imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Det står PH på Snowball-lampen, men den er åpenbart en kopi, det er noe feil med både kurve og avstand på skjermene.

Jeg er stort sett tilhenger av design-kopiering, særlig når det gjelder sånt som PH-lampene. De er blitt sinnsykt dyre og utilgjengelige for "folk flest", noe som blir litt bakvendt når tanken opprinnelig var å skape robuste og funksjonelle lyskilder, nettopp for folk flest.

Gammel 10-01-12, 12:39   #26
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

En av disse kan sikkert bli OK i en trappeoppgang.

De lyser ikke sånn kjempemye, men pga de pinnene så blir det et veldig fint spill av lyset synes jeg. Den er større enn den ser ut for på bildet synes jeg.

Gammel 10-01-12, 12:49   #27
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hm, kan man ha hengelampe i skråtak? Dvs det er vel egentlig skrå begge veier der oppe, så hvis noen tør å henge den opp går det vel.

Gammel 10-01-12, 12:50   #28
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Ja, det kan man vel! Tyngdekraften virker heldigvis allikevel, så selv om den er hengt opp i skråtak så vil lampa henge rett ned ;-)

Gammel 10-01-12, 13:15   #29
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Hm, kan man ha hengelampe i skråtak? Dvs det er vel egentlig skrå begge veier der oppe, så hvis noen tør å henge den opp går det vel.

Jeg har samme problemet, og jeg er ikke overbevist om at det blir pent. Jeg innbiller meg at det vil se kårni og skjevt ut, samme hvor mye pendelen henger loddrett.

Men si for all del fra hvis du prøver og kommer til den konklusjon at det ser ok ut.

Gammel 10-01-12, 13:17   #30
Pelen

Pelen sin avatar

Standard

Vi har hengelampe i skråtak på hytten og det ser ikke rart ut, syns vi. Man må jo bare se til at den henger helt rett, vår henger i flere wirere.

Gammel 10-01-12, 13:19   #31
tiddelibom
Lille tyrann

tiddelibom sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Denne har jeg sett i trappeoppgang - den gjorde seg godt.

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-12, 13:59   #32
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Standard

Jeg inbiller meg at det ikke er noe problem med hengelampe i skråtak hvis det som er øverst er en sånn hvit plastkopp som er på billige lamper, men finere lamper har gjerne en kopp (hva heter det egentlig?) som skal gjøre litt mer av seg, og jeg ser for meg at det blir snodig når en sånn henger på skrå?

Gammel 10-01-12, 16:15   #33
Isa
--

Isa sin avatar

Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Vi har IKEA Maskros. Den er finere enn på bildet synes jeg.

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-12, 20:08   #34
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

Medlem siden: Dec 2011
Blogginnlegg: 175
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av mkj, her.

En av disse kan sikkert bli OK i en trappeoppgang.

De lyser ikke sånn kjempemye, men pga de pinnene så blir det et veldig fint spill av lyset synes jeg. Den er større enn den ser ut for på bildet synes jeg.

Åh, dei var lekre! Kor får ein kjøpt desse?

nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-12, 21:06   #35
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Standard

Husker ikke adressen i farten men et eller annet med finnish designshop. Gratis frakt, ikke noe toll, moms eller noen ting ( butikken ordnet dette for meg) men en del billigere enn å kjøpe den her.

Gammel 10-01-12, 21:30   #36
konsulenten
Passiv

Standard

Jeg ønsker meg en Moser i trappeoppgangen (fåes i flere størrelser):

Denne er tøff (ikke helt gratis):

Hva med en Glo-ball (Flos)?

Svar med sitat
Gammel 10-01-12, 21:35   #37
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

Medlem siden: Dec 2011
Blogginnlegg: 175
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av mkj, her.

Husker ikke adressen i farten men et eller annet med finnish designshop. Gratis frakt, ikke noe toll, moms eller noen ting ( butikken ordnet dette for meg) men en del billigere enn å kjøpe den her.

Då skal eg klare gugle meg fram til det.

nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-12, 21:36   #38
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Standard

Lampa heter Octo fra Secto design

Gammel 10-01-12, 21:47   #39
konsulenten
Passiv

Standard

Jeg inbiller meg at det ikke er noe problem med hengelampe i skråtak hvis det som er øverst er en sånn hvit plastkopp som er på billige lamper, men finere lamper har gjerne en kopp (hva heter det egentlig?) som skal gjøre litt mer av seg, og jeg ser for meg at det blir snodig når en sånn henger på skrå?

Hvis "koppen" er en del av designet så får man jo ikke gjort så mye med det. Men hvis ikke så kan det bli veldig fint med kun en lampekrok, noe á la dette:

Vedlegg 44088

Ekstra stilig med tekstilledning med fint fall! Men dersom du har takpunkt for direkte strømtilkobling i taket så må du jo ha en kopp. Løsningen jeg viser passer fint dersom lampa skal i en stikkontakt. Det gjør ikke noe om det er litt avstand mellom stikkontakten og lampekroken, det er i grunnen litt dekorativt når ledningen får henge i en fin bue. Jeg ser denne løsningen stadig vekk i interiørblader og synes det er fint.

Sist redigert av konsulenten : 09-11-13 kl 16:59.
  Svar med sitat
Gammel 10-01-12, 21:48   #40
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Det har vi akkurat gjort og det ble veldig bra. Ingen plastkopp, men en metallboks.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:58.