Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Mummikopp nr 13 i hus

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-11-11, 18:43   #1
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Mummikopp nr 13 i hus

Jeg er blodgiver, enkel måte å gi "noe" tilbake til de som trenger det!

Gammel 14-11-11, 18:59   #2
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Jeg var blodgiver. Nå vil de ikke ha meg.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-11, 19:54   #3
venla
jabbsaft

venla sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Skulle gjerne gitt blod. Men får ikke lov pga medisiner jeg tar. Men har likevel masse Mummikopper

Gammel 14-11-11, 20:00   #4
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Skulle hatt 8, men har bare 3. Nå venter jeg bare på å bli ferdig med tablettene jeg tar og at karantenen går ut.

Gammel 14-11-11, 20:22   #5
Martis
Ute på tur

Martis sin avatar

Hvor: Bøgda
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har 4 nå (ny giver), og har fått beskjed om at jeg må spise jern før neste gang, for de kommer til å sjekke jernlagrene før de tapper. Jeg hadde 12, ett eller annet.

Gammel 14-11-11, 20:35   #6
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Mrs. Longbottom sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Jeg får ikke gi, men mannen gir både blod og blodplater. Men vi samler ikkebpå mummikopper. får man det alle steder?

Gammel 14-11-11, 20:37   #7
Zip
I farta!!

Zip sin avatar

Blogginnlegg: 59
Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av LilleBulla, her.

Jeg får ikke gi, men mannen gir både blod og blodplater. Men vi samler ikkebpå mummikopper. får man det alle steder?

Vet ikke om det er alle steder men hvertfall mange steder.

Gammel 14-11-11, 20:40   #8
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er drita lei mummikopper og har bedt mannen ta noe annet neste gang. Hva skal jeg med 15 mummikopper? Han får alltid ta to ting siden han er cetaferesegiver.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-11, 21:06   #9
Hannamoren
Bør lage seg en tittel selv

Hannamoren sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Jeg er drita lei mummikopper og har bedt mannen ta noe annet neste gang. Hva skal jeg med 15 mummikopper? Han får alltid ta to ting siden han er cetaferesegiver.

Lei Mummikopper? Er det mulig?

Hannamoren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-11, 21:31   #10
Zip
I farta!!

Zip sin avatar

Blogginnlegg: 59
Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Vi skal hvertfall ha 18 kopper, 6 til hver av ungene senere. Samleverdi og artig å samle på.

Gammel 14-11-11, 21:39   #11
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Martis, her.

Jeg har 4 nå (ny giver), og har fått beskjed om at jeg må spise jern før neste gang, for de kommer til å sjekke jernlagrene før de tapper. Jeg hadde 12, ett eller annet.

Med mindre det er noe helt spesielt som har skjedd, så tester man vanligvis ikke jernlagrene øyeblikkelig, men blodprøver sendes inn til lab. Det man - i alle fall i Oslo - før gjorde, var å teste for blodprosent, eller Hb, før man tappet blod. Jernlager, eller ferriti, er noe helt annet, og forteller litt om potensialet for å produsere jern.

Nå har man begynt med nye poser som har en minipose i begynnelsen. Fra denne miniposen tar man de medfølgende blodprøvene og sjekker også Hb. Hvis Hb er for lav, så avbryter man blodgivingen, men har da uansett fått tatt ut litt blod som kan brukes. Uten at giver taper så veldig mye på dette. En helt annen ting er at måling av blodprosent i fingeren er ganske usikkert. Måling i blodprøve er mye mer sikkert.

oss ska ikkje sulke til jorda med blod!
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-11, 21:55   #12
Martis
Ute på tur

Martis sin avatar

Hvor: Bøgda
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.

Med mindre det er noe helt spesielt som har skjedd, så tester man vanligvis ikke jernlagrene øyeblikkelig, men blodprøver sendes inn til lab. Det man - i alle fall i Oslo - før gjorde, var å teste for blodprosent, eller Hb, før man tappet blod. Jernlager, eller ferriti, er noe helt annet, og forteller litt om potensialet for å produsere jern.

Nå har man begynt med nye poser som har en minipose i begynnelsen. Fra denne miniposen tar man de medfølgende blodprøvene og sjekker også Hb. Hvis Hb er for lav, så avbryter man blodgivingen, men har da uansett fått tatt ut litt blod som kan brukes. Uten at giver taper så veldig mye på dette. En helt annen ting er at måling av blodprosent i fingeren er ganske usikkert. Måling i blodprøve er mye mer sikkert.

Kanskje det var hb? Jeg leste ikke brevet så nøye, men fikk en reminder på de tablettene som jeg ikke er så flink å huske på sånn ellers.

Gammel 14-11-11, 21:59   #13
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Martis, her.

Kanskje det var hb? Jeg leste ikke brevet så nøye, men fikk en reminder på de tablettene som jeg ikke er så flink å huske på sånn ellers.

Meget meget sannsynligvis Hb.

Jerntabletter, ja. Jeg anbefaler å ha jerntabletter og C-vitaminer stående enten på nattbordet (slik at man tar slikt før man står opp) eller på badet (slik at man tar det like etter at man har stått opp). Jeg mener å huske at jern tas best opp om det tas på tom mage, men sammen med C-vitamin. C-vitamin kan man selvsagt få gjennom å spise en appelsin eller drikke syrlig jus, men - eh - en venninne av meg syns det er mye enklere å bare ta C-vitamin.

Forøvrig må man unngå melkeprodukter og koffeinholdige produkter en halv til en hel time før og etter inntak av jern for å bedre opptaksmulighetene.

Gammel 14-11-11, 21:01   #14
emin
Engel med shit på vingene

emin sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
emin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Takk for påminnelsen om at jeg skal ta kontakt igjen etter svangerskap og amming. Har aldri fått gitt etter at jeg ble godkjent pga at hver gang de har ringt så har jeg enten vært gravid eller ammet. Siste gang de ringte ble vi enige om at jeg skulle ta kontakt når jeg var ferdigammet.

Stolt bilsikringsfanatiker
emin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-11, 21:23   #15
Bloppy
Det kommer seg

Bloppy sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Nyttig påminnelse.

Skulle gjerne gitt litt av min blodtype O- jeg, men får dessverre ikke lov. Jeg er allergisk mot penicillin.

Gammel 14-11-11, 21:57   #16
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bloppy, her.

Nyttig påminnelse.

Skulle gjerne gitt litt av min blodtype O- jeg, men får dessverre ikke lov. Jeg er allergisk mot penicillin.

Det er jeg også, men jeg har gitt likevel. Nå kan jeg ikke lenger. Av andre årsaker.

Gammel 14-11-11, 22:04   #17
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Standard

Det er jeg også, men jeg har gitt likevel.

Javel? Det hørtes veldig rart ut, all den tid en pasient som trenger blodoverføring med stor sannsynlighet også vil få penicillin, eller hva? Nå er jeg ikke helsepersonell (bare veldig opptatt av blodgiving ), men hadde du kanskje bare milde reaksjoner på penicillin? "Bare litt elveblest" liksom? Eller har de muligens strammet inn på dette de siste årene?

Gammel 14-11-11, 22:11   #18
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Bloppy, her.

Nyttig påminnelse.

Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.

Javel? Det hørtes veldig rart ut, all den tid en pasient som trenger blodoverføring med stor sannsynlighet også vil få penicillin, eller hva? Nå er jeg ikke helsepersonell (bare veldig opptatt av blodgiving ), men hadde du kanskje bare milde reaksjoner på penicillin? "Bare litt elveblest" liksom? Eller har de muligens strammet inn på dette de siste årene?

Aner ikke. Men jeg har gitt i mange år og de visste at jeg var allergisk.

Gammel 14-11-11, 22:18   #19
Bloppy
Det kommer seg

Bloppy sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Aner ikke. Men jeg har gitt i mange år og de visste at jeg var allergisk.

Jøss. Nei, jeg fikk ikke gi altså. Selv om de nok hadde lyst på blodet mitt.

Gammel 14-11-11, 21:26   #20
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mannen ga nettopp, jeg får ikke gi lenger Pga operasjonen.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:37.