Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Usosiale røykere i festlige lag

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-11-11, 15:14   #21
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Usosiale røykere i festlige lag

Jeg er også vant til at man havner i grupper når det er større middagsselskap, enten det nå skyldes røykere eller ikke. og jeg synes det er uproblematisk.

Ikke alle liker å danse, og hvis det er lagt opp til selskapsleker, er det garantert noen som har større glede av å gjøre noe annet den tiden det foregår. Bryllup er gjerne en anledning til å møte folk man ikke treffer så ofte ellers, og da er det jo ikke så rart om folk blir sittende å snakke sammen i grupper i stedet for å mingle hele kvelden.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-11, 15:19   #22
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 639
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kjøkkenfest er jo ikke et begrep for ingenting. Helt uavhengig av røyking.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-11, 16:54   #23
Note
Superduperaktiv

Note sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Note er populærNote er populærNote er populærNote er populærNote er populærNote er populær
Standard

Jeg skjønner egentlig ikke hvorfor folk som røyker blir bedt på noe som helst.

Note er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-11, 17:06   #24
Pelikan
Tåler regn

Pelikan sin avatar

Hvor: Home, but not alone
Blogginnlegg: 24
Pelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Note, her.

Så intelligent sagt.

Pelikan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-11, 17:08   #25
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Kjøkkenfest er jo ikke et begrep for ingenting.

Det er alltid på kjøkkenet det skjer!

Jeg røyker ikke, men kunne nok fort befunnet meg i hagen under et sommerbryllup, ja. Om man er mange, så er det vel naturlig at folk sprer seg litt?

Gammel 14-11-11, 17:09   #26
Slettet bruker
Passiv

Standard

Svar med sitat
Gammel 14-11-11, 17:09   #27
Nextlife
Rockesøster

Nextlife sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvorfor skulle de ikke inviteres?

Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-11, 17:27   #28
krystallklart
Lett rørt

krystallklart sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Gardskjærring igjen
Blogginnlegg: 16
krystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pelikan, her.

Så intelligent sagt.

Er jo mulig at det var ironisk ment da.

Gammel 14-11-11, 17:27   #29
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Det er mange år siden jeg røkte, men jeg havner stadig sammen de "usosiale røykerne".

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-11, 17:40   #30
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av krystallklart, her.

Er jo mulig at det var ironisk ment da.

Tenkte jeg også, spesielt sett sammen med Notes avatar .

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-11, 17:41   #31
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gammel 14-11-11, 17:43   #32
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ellers har jeg lagt merke til den samme tendensen som HI. Jeg misliker sterkt å sitte ute sammen med folk som røyker også, for det er jo ikke sånn at røyken magisk blir borte selv om man sitter ute. Den trekker ALLTID mot meg.

Gammel 14-11-11, 17:44   #33
MegaMie
Multitaskingmaniac

MegaMie sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg festrøyker, men blir sjelden sittende ute/der det er lov å røyke. Men er det sommer og fint vær er det ganske naturlig om folk blir sittende ute da,røykere eller ei.

I mitt bryllup ble folk sittende ute etterhvert og det skjønner jeg godt etter nesten 5 timer til bords. Men da kaka var spist og de gamle hadde dratt hjem annonserte jeg at det var innerøyking og da ble jaggu dansegulvet fullt.

Gammel 14-11-11, 18:42   #34
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg røyker og ja jeg går ut og tar meg en røyk i bryllup o.l.
Det kan t.o.m hende jeg blir stående litt lengre en det tar meg å ta en røyk fordi man blir stående og skravle litt med en annen som har kommet ut for å gjøre det samme.

Men jeg går alltid inn igjen da og blir ikke sittende der ute hele kvelden.

Jeg har vært i bryllup hvor man ble sittende ved bordet i alt for mange timer. Jeg overlevde uten røyken, men klarte knapt å gå pga bekkenet. Nårjeg var gravid var det liksom greit å gå fra bordet når man måtte pga bekkenet med ikke ugravid. I de byllupene er det en jevn strøm med folk som kommer inn og ut pga røyking og det er irriterenes for det forstyrrer.
Men ejg har også vært i bryllup med like evilang middag, hvor det har blitt lagt inn røykepauser/røre på seg pauser og da slapp man de forstyrrende elementene med folk som kom og gikk hele tiden. Og det var ikke bare røykere som kom og gikk altså.

Tror man ofte ender med folk som lager minifester andre steder, om det er ute for røykerne eller på kjøkkenet for ikke røykere.
Uansett tror jeg det alltid vil være noen som klager.

Jeg hadde 40 års laget mitt i mai og hadde det i stort partytelt på verandaen. Der ble det røylet "inne". (Men også med klar beskjed fra meg om at man skulle vise hensyn til de ved siden av seg)

Gammel 14-11-11, 19:41   #35
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Greia er jo ikke at det er fobudt eller uhøflig å "dele seg opp", det jeg reagerer på er at røykergruppa blir en slags utbrytergjeng som holder seg for seg selv, nettopp fordi de ikke mingler, men sitter sammen, røyker, drikker og snakker. Ikke at de nekter andre å sette seg der eller snakke med de, altså.

Jeg synes også det er fullt forståelig at bruden blir litt lei seg når sånt skjer, når folk må hentes inn for å spise kake eller for å bli med på dansegulvet.

Gammel 14-11-11, 20:02   #36
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men hvis folk har mer lyst til å sitte ute i det fine været enn å danse, hvorfor ikke bare tilpasse festen etter det, tenker jeg da?

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-11, 20:15   #37
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Men hvis folk har mer lyst til å sitte ute i det fine været enn å danse, hvorfor ikke bare tilpasse festen etter det, tenker jeg da?

Det er forskjell på fest og selskap tenker jeg. Nå har vi de siste årene hatt store fester ute og her ikke vært plaget med deling av gjestene. Har vi fest inne er det ikke så mange gjester at noen blir sittende ute eller inne.
Og vi har bare kjøkkenfester når det er inne.

Selskap har vi sjelden.

Gammel 14-11-11, 20:18   #38
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes det er irriterende at jeg må velge mellom å
-være inne (nesten) alene
-ute i det fine været alene (dvs. langt borte fra folk flest)
-være sammen med resten av festen, men bli utsatt for passiv røyking, kløe og svie i øynene og ekkel lukt.
Folk burde ta mer hensyn til Meg!

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-11, 20:27   #39
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Tja.. Jeg tenker at det er litt rart om man skal tilpasse en fest med et opplegg til røykegjengen.

Er man i bryllup så er det gjerne noen ting som står på programmet. Jeg synes ikke det er for mye å forvente at folk er tilstede når kakene kommer på bordet eller når brura skal danse.
Det er heller ikke sikkert at røykerne ville synes det var så stas om hele gjengen kom ut til dem.

Om folk heller hadde stått ute og røkt enn å vært inne sammen med oss da vi giftet oss hadde jeg tenkt i ettertid at det kanskje ikke hadde vært noen vits i å invitere i det hele tatt.
Røykepauser synes jeg er OK, men å forbli ute når fellesgreier foregår synes jeg er litt dårlig gjort.

Jeg var i bryllup en gang hvor noen ble sittende i flokk rundt en mobiltelefon for å følge en fotballkamp. Det var ikke bare snakke om noen småpauser, men om at denne fotballkampen ble en "fest" i festen.

Ja, det er det jeg også tenker. Selv om det var sommer blir det kjøligere på kveldene, og jeg synes det blir helt merkelig om bruden skal måtte kle på seg og gå ut for å være med gjestene sine.

Gammel 14-11-11, 20:31   #40
Magnolia
Stiv

Magnolia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 119
Magnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt likt
Standard

Jeg røyker ikke, men havner ofte utenfor sammen med røykerne alikevel. Jeg er ikke noen stor danseløve, og på fest blir det som oftest mye prating. Jeg finner folk der de er, enten det er på kjøkkenet eller utenfor. At man må hente inn folk til en kakeoppskjæring i et bryllup synes jeg ikke er rart i det hele tatt, det er vanskelig for 50-100 gjester til enhver tid å vite når det skal skje noe. Jeg synes det er helt kurant å være et annet sted enn f eks ved kakebordet, for så å bli "innkalt" når begivenheten starter. Da er det også en selvfølge at man kommer.

I et bryllup jeg var i for et par uker siden var det innlagt do-, røyke- og beinstrekkpause etter hovedretten. Det satte alle pris på, ikke bare røykerne.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:35.