|
|||||||
| Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
.
Medlem siden: Sep 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Enkel fiskegrateng som selv sf kan klare?Torsk er bedre enn sei i fiskegrateng. |
|
|
|
|
|
#23 |
|
.
Medlem siden: Sep 2008
Sv: Enkel fiskegrateng som selv sf kan klare?Jeg holder fortsatt en knapp på torsk. Sist redigert av skyfri : 12-10-11 kl 13:42. |
|
|
|
|
|
#24 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jan 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Enkel fiskegrateng som selv sf kan klare?Må det være med makaroni og hvit saus? |
|
|
|
|
|
#25 |
|
|
Sv: Enkel fiskegrateng som selv sf kan klare?Jeg "koker" ikke fisken først, har den rå i fiskegratengen.
|
|
|
|
#26 |
|
På (opp?)tur
|
Sv: Enkel fiskegrateng som selv sf kan klare?Lag hvit saus og ta oppi en halv teskje (eller mindre) malt muskattnøtt. Kok torsk. For det syns jeg er best.
|
|
|
|
#28 |
|
Ringskrømt
|
Sv: Enkel fiskegrateng som selv sf kan klare?
Man trenger ikke koke den, jeg er bare litt hysterisk når det kommer til sånt, og liker å sikre meg i alle bauger og kanter på kjøkkenet. :angst for det råe:
|
|
|
#29 |
|
Tidsklemma
|
Jeg også. Min oppskrift er ellers ganske så lik katta sin. Kok makaroni, lag tykk hvit saus, avkjøl sausen, ha i eggeplomme, makaroni og fisk, vend inn stivpisket eggehvite, strø over griljermel og sett i ovnen. (bruker 1 egg)
|
|
|
|
#30 |
|
|
Sv: Enkel fiskegrateng som selv sf kan klare?Jeg bruker forresten eggehviten oppå. Det blir sånn som dette, super-super-super godt! Ei jeg bodde i kollektiv med en gang fikk ikke med seg den delen om å stivpiske eggehviten før den ble lagt oppå, det ble mindre godt.
|
|
|
|
#31 |
|
Aktiv
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Ungarn
![]() |
Sv: Enkel fiskegrateng som selv sf kan klare?Lagde fiskegrateng etter min idiotsikkre oppskrift igår.
|
|
|
|
#32 |
|
Nysgjerrig
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
Sv: Enkel fiskegrateng som selv sf kan klare?For å slippe forvirring omkring koking av fisk anbefaler jeg herved fiskegrateng med rå fisk. Fisken inneholder da mer vann enn kokt fisk. Dette vil bli avgitt når gratengen steker. Derfor må du kompensere ved å lage tykkere hvitsaus. Den skal være omtrent så tykk som fløyelsgrøt. Fiskegratengen må også stekes noe lengre, du sjekker at den er ferdig på samme måte som en kake, ved å stikke inn en pinne og se at den kommer ut uten fuktig saus på seg. |
|
|
|
|
|
#33 |
|
Nysgjerrig
Sv: Enkel fiskegrateng som selv sf kan klare?Og nå så jeg at minst to andre hadde postet tips om å bruke rå fisk ja. |
|
|
|
|
|
#34 |
|
Passiv
|
Sv: Enkel fiskegrateng som selv sf kan klare?Jeg har kjøpt ingredienser. I morgen blir det grateng på gjengen. |
|
|
|
#35 |
|
Audacious
|
Med potetstappe blir the Fisherman's Pie, som er veldig godt, men som er noe helt annet.
|
|
|
#36 |
|
Nysgjerrig
Lykke til |
|
|
|
|
|
#37 |
|
Passiv
|
Sv: Enkel fiskegrateng som selv sf kan klare?Gulrøtter glemte jeg. Griljermel også. ( |
|
|
|
#39 |
|
Pandemonium
Medlem siden: Dec 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg legger først et lag ost, og deretter griljermel på toppen.
|
|
|
#40 |
|
Tidsklemma
|
Har jeg ikke griljermel, så bruker jeg ost i stedet.
|
|
![]() |
|
|