|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
maler
|
![]() Sv: Ungdommer i huset og vin i vinhylla?Vel. Jeg husker da mine søsken var tenåringer. Det var ingen grunn til å stole på dem for å si det sånn. Jeg tror jeg kommer til å stole på mine barn til de viser meg at det er behov for noe mer kontroll. Men vi har ikke sprit, og vi har stort sett en rimelig oversiktlig vinbeholdning. Mulig den blir enda mer oversiktlig med tenåringer i hus.
![]() |
#23 |
Prematurmamma
|
![]() Sv: Ungdommer i huset og vin i vinhylla?Vi har aldri alkohol stående, annet enn en vinflaske eller to om mannen skulle vinne noe slikt på jobb. Vinflasker anser jeg som relativt sikre å ha i hus med tenåringer i og med at de ikke kan stå åpnet, og sprit har vi aldri. Sist vi kjøpte sprit må ha vært minst ti år siden.
![]() |
![]() |
#24 |
stille
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Ungdommer i huset og vin i vinhylla?Vi har aldri hatt noen begrensninger på det, og det har aldri vært noe som har vært låst inn. Heller aldri vært noe problem med at noe ble borte.
![]() |
#25 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Ungdommer i huset og vin i vinhylla?Nå har ikke vi så mye vin i huset, litt øl. Så tror nok vi hadde merket det hvis noe var borte
![]() |
#26 |
Opp og ned
|
![]() Sv: Ungdommer i huset og vin i vinhylla?Jeg brukte å ta litt av hver spritflaske å fylle opp med kokt vann etterpå. Var det bare en flaske, så hendte det at den ble veldig utvannet. Fatter ikke at de ikke merket det.
![]() |
#27 |
Fersk trulte
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Trondheim
![]() |
![]() Sv: Ungdommer i huset og vin i vinhylla?Har sjelden sprit i hus. Det går stort sett i vin og øl, samt en sjampis i ny og ne. Jeg kommer nok til å la vinen ligge ulåst i vinhylla og ølen i kjøleskapet. Vi er strenge på alkoholbruk før myndighetsalder, men regner likevel med at det en eller annen gang blir sneket litt i alkoholen. Man har da selv vært der ...
![]() |
#28 |
![]() Sv: Ungdommer i huset og vin i vinhylla?Nå er jeg avholds så hjemme hos meg finner du ikke noe alkhol, men mine foreldre låste det inne hvet jeg etter søsken som hadde tatt for seg før jeg ble gammel nok til og prøve. Hvor stort lager pleier folk og ha hjemme, ville det ikke blitt lagt merke til om noe ble borte eller trikset litt med. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Gullfisk
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
![]() Sv: Ungdommer i huset og vin i vinhylla?
![]() |
![]() |
#30 |
Må man ha en tittel?
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Ungdommer i huset og vin i vinhylla?I utgangspunktet så kommer jeg til å velge å stole på dem. Har vin og noe brennevin stående, men ikke mer enn at vi vet hvor mye.
![]() |
#31 |
![]() Sv: Ungdommer i huset og vin i vinhylla?Jeg pleide også å helle vann oppi spritflaskene og trodde ingen merket det
![]() |
#32 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Ungdommer i huset og vin i vinhylla?Jeg har vel også helt litt vann på en spirtflaske eller to.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Erfaren
![]() ![]() |
![]() Sv: Ungdommer i huset og vin i vinhylla?Har også fylt vann oppi spritflasker ja... Vet ikke om jeg kommer til å stole på mine barn om det, men den tid den sorg. Nå har vi ikke noe særlig meg alkohol hjemme, det vi har er kjøpt inn for å drikkes, så det vil fort merkes. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Aktiv
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Gildeskål. Nordland
![]() |
Hadde storkela hjemme for noen år sia da eksen oppdaga at nivået var under streken. Han hadde glemt at han selv hadde tatt seg en dram |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Like blid
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Slik er det her også. |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Ungdommer i huset og vin i vinhylla?Jeg tror kanskje at om man bare begynner å låse inn på mistanke/som prinsipp, så skaper man en ganske uheldig dynamikk. Det er jo en veldig tydelig måte å si "DU ER IKKE TIL Å STOLE PÅ!!", og sånt kan vel lett bli selvforsterkende.
![]() |
#37 |
Det tror jeg også.
![]() |
#38 |
Engel med shit på vingene
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Ungdommer i huset og vin i vinhylla?Jeg stjal aldri drikkevarer hjemme, jeg fikk heller andre til å kjøpe for meg. Det var nok av eldre venner over 18 eller venner som hadde foreldre som brant hjemme. Vi var kløppere på å stjele brennevin hos faren til ei venninne, og det var hun som fikk skylda da han etterhvert fant ut at alkoholstyrken på brennevinet merkelig nok ble svakere og svakere for hver helg.
![]() |
#39 |
Dragedytteren
|
![]() Sv: Ungdommer i huset og vin i vinhylla?Hvis frøkna rapper sprit hjemme når hun blir stor, får hun i det minste lære seg ikke å ødelegge resten med vann.
![]() |
#40 |
Fullverdig medlem
Hvor: oslo
![]() |
![]() Sv: Ungdommer i huset og vin i vinhylla?da jeg var seksten fikk jeg en liten flaske vin fra pappa og beskjed om at hvis jeg drakk noe mer enn den flaska ble det bråk og han visste hvor jeg skulle så han kunne komme innom og sjekke når som helst. så jeg drakk ikke mer enn den. jeg tror han var mest redd for at jeg skulle drikke hjemmebrent som andre hadde med seg enn at jeg snek i skapet egentlig.
![]() |
|
|