Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Starbucks kommer endelig til Norge!

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-06-11, 09:43   #21
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Starbucks kommer endelig til Norge!

Opprinnelig lagt inn av Pepper Lemon, her.

De som virkelig liker kaffe er jo ikke så mange da, hvis vi ser på salgstallene til Starbucks. Jeg liker virkelig kaffen fra Starbucks, men det kan jo være fordi jeg bruker den brune væsken til å farge melken med, og drikker den ikke ren.

De aller fleste kjøper kaffe på den nærmeste sjappa. Kaffen kommer jo helt an på baristaen. Syns du virkelig kaffe fra Starbucks er god uansett, eller er det fordi det føles kult og eksotisk og amerikansk å drikke den?

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-11, 09:44   #22
jane
Har ikke tittel

jane sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
jane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har aldri hørt om Starbucks før jeg.

jane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-11, 09:49   #23
Java
kan tilsettes alkohol

Java sin avatar

Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ville mye heller hatt Kaffebrenneriet på Gardermoen. Starbucks er ikke særlig god kaffe (skuffende dårlig, faktisk). Det blir som å juble for at McDonalds etablerer seg.

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-11, 09:59   #24
Mango
Fullverdig medlem

Mango sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Mango har et hav av muligheter foran seg
Standard

Først tenkte jeg jippi, men så ble jeg litt mere hmm. Det er jo det som er litt stas med å reise over dammen da, nemmlig å gå på alle disse stedene som ikke finnes her. Jeg liker Starbucks rett og slett fordi den minner meg om min tid i USA, gode minner

Mango er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-11, 10:13   #25
Miromurr
Tøff i frakk

Miromurr sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Meh. Overpriset, overhypet og overbrent kaffe. Kaffebønna har mye bedre kaffe synes jeg. I tillegg synes jeg det er trist om de skviser ut små og gode kaffebarer kun fordi de selger på hypen, og liker ikke heller ikke at verden blir så himla homogen med samme butikker og kaféer og hoteller over alt.

Gammel 16-06-11, 10:33   #26
Trultesnippen
Fersk trulte

Trultesnippen sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Trondheim
Trultesnippen er litt kul
Standard

Greit at de kommer til Norge, men håper ikke de tar over og utkonkurrerer mange av de gode kaffebarene som allerede finnes her.
På Gardermoen (og for så vidt alle andre flyplasser) ville jeg jublet høyt om Dromedar fikk innpass i stedet. De har virkelig god kaffe.

Gammel 16-06-11, 10:35   #27
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sola flyplass kunne forresten godt ha fått seg en Starbucks. Vondere kaffe skal man lete lenge etter, og dyrt var det også.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-11, 10:36   #28
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

er jo ikke kaffe for folk som virkelig liker kaffe, det er kaffe for folk som syns alt fra Amerika er kult.

..og for de som synes en Venti Mocca Frappucino er en av de største lykkene her i verden
Det har vært den store gulroten med jobbreiser til Nederland de siste årene (Starbucks på Schiphol)

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-11, 10:38   #29
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Starbucks har en del alternative smaker på iskaffene sine. I tillegg har de et rikholdig utvalg av muffins.

Svart kaffe kjøper jeg uansett sjelden på kaffebar.

Jeg er egentlig ganske kresen på kaffe, og handler knapt på Kaffebrenneriet lenger. Det er baristaen det kommer an på. Mange av de som jobber som dette har ikke peiling. Der synes jeg Stockflet's skiller seg positivt ut. De har for det meste fulltidsansatte baristaer, og det er folk som kunne kaffe før de begynte hos dem. Der synes jeg latten min alltid blir bra. Den blir det som regel andre steder også, men slett ikke alltid.

Så det spennende blir jo hvordan Starbucks skal rekruttere baristaer.

Gammel 16-06-11, 10:40   #30
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pepper Lemon, her.

men det kan jo være fordi jeg bruker den brune væsken til å farge melken med, og drikker den ikke ren.

Den eneste måten å drikke kaffe på, egentlig. På kafe i Frankrike har de noe som hater cafe inverse (skulle vært noen aksenter der) - "omvendt kaffe" - som er varm melk med kaffe i...

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-11, 10:43   #31
Syrinx
koko

Syrinx sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Blogginnlegg: 53
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Jeg har heller ikke skjønt hva som er stas med Starbucks, bortsett fra at det sikkert er litt eksotisk og festlig. Kaffen der er ikke vond, for all del, men noen stor opplevelse er det ikke. (Eller jo, den kan være vond når de insisterer på å putte så jækla med sukker og sirup oppi. Da ramler jeg av lasset.)

Gammel 16-06-11, 10:43   #32
Mumfins
Fullverdig medlem

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Storbyen
Mumfins har et hav av muligheter foran seg
Standard

Jeg synes det er fint at det kommer noe nytt og spennende på GARDERMOEN - for maken til kjedelig utvalg, dårlig kaffe og høye priser skal man lete lenge etter! Kanskje det da går an å få tak i en nogenlunde god kaffe og noe godt og kjapt å få med seg på vei ut til morgenflyet som gjør det LITT hyggeligere de gangene man står opp før sola og må på jobb et annet sted.......... Starbucks har iallefall litt spennende kaffeutvalg... ellers er jeg enig i at Kaffebrenneriet også hadde vært velkomment altså!

Mumfins er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-11, 10:47   #33
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er enig i at Starbucks har endel gøyale kaffer, men mange av de samme greiene kan man da få andre steder også. For egen del får jeg brekningsfornemmelser av noe som helst søtt i kaffen, men kjøper heller aldri svart kaffe ute. Jeg syns det er bedre som kunde å presse på at de kaffebarene man allerede har får større bredde i utvalget, enn å ønske velkommen en strømlinjeformet, amerikansk kjede. Som Java sa, det er som å juble for McDonalds.

På Gardermoen kan heller Stockfleths, Påfyll eller Kaffebrenneriet etablere seg. Jeg må innrømme at jeg syns det er litt pinlig at vi ikke skal ha en god, norsk kaffekjede på inngangsporten til Norge.

Mumfins, du må ikke tro at Starbucks kommer til å gjøre kaffen billigere, altså.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-11, 10:47   #34
Vind
Erfaren

Vind sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Vind er populærVind er populærVind er populærVind er populær
Standard

Ungene elsker frappucino'en og jeg synes latte'en er ok. Og chicken ceacar wrapen deres er god, så jeg er vel positiv.

Vind er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 16-06-11, 10:51   #35
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

De har faktisk god kaffe på Gardermoen nå. Kaffen på Caffè Ritazza med en gang du kommer gjennom sikkerhetskontrollen, er ganske konsistent god, synes jeg.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-11, 10:55   #36
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

De har faktisk god kaffe på Gardermoen nå. Kaffen på Caffè Ritazza med en gang du kommer gjennom sikkerhetskontrollen, er ganske konsistent god, synes jeg.

God kaffe på Ritazza, og salat med godt utvalg på kafeen like ved. Jeg synes Gardermoen har blitt en av de bedre flyplassene å tilbringe en dag på, jeg for min del.

Jeg er sånn halvlunken til Starbucks, for min del. Jeg synes ikke den ordinære kaffen deres utmerker seg som god, men de har mye Gøy på kaffefronten, og jeg liser frappucinoene veldig godt.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-11, 10:58   #37
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg er enig i at Starbucks har endel gøyale kaffer,

Pumpkin Latte, for eksempel. :fortsatt kvalm ved tanken:

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-11, 10:59   #38
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Pumpkin Latte, for eksempel. :fortsatt kvalm ved tanken:

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-11, 10:59   #39
Bobbelur
...we have cookies

Bobbelur sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Blogginnlegg: 191
Bobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Diva, her.

JDe kan uansett ikke konkurrere med kaffen fra Dromedar og Cielo.

Åh! Dromedar! :savner Byen:

Bobbelur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-11, 11:04   #40
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Starbucks på flyplasser er fint, men nå fikk jeg lyst på Dromedarkaffe, og det tenker jeg gjøre noe med.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:22.