|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#22 |
|
maler
|
Sv: Hva synes dere var finest hos pompdelux i den nye kolleksjonen?T-skjortene til gutter var i hvertfall små i fjor. Shortsene var mer normale.
|
|
|
#23 |
|
Bokglad
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva synes dere var finest hos pompdelux i den nye kolleksjonen?Tusen takk for svar!
|
|
|
#24 |
|
Uhelbredelig B-menneske
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva synes dere var finest hos pompdelux i den nye kolleksjonen?
Vil også si det er "normalt" i størrelsen, men har også hatt noen plagg som er litt små. I fjor vår, da datteren min var 6 år, kjøpte jeg 122/128 fordi størrelsen under var knapp (5-6 år). Noe var stort, men kunne absolutt brukes og noe var passe. I år har jeg også bestilt str 122/128, og hun er snart 7 år. Størrelsen over ville hun ha svømt i. Hun bruker nå noe str 122 men er på vei opp i str 128. Sist redigert av Liljekonvall : 11-03-11 kl 13:16. |
|
|
|
|
|
#25 |
|
Superaktiv
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Vestfold
![]() ![]() |
Sv: Hva synes dere var finest hos pompdelux i den nye kolleksjonen?Masse fint til gutt:-)
|
|
|
#26 |
|
:)
Sv: Hva synes dere var finest hos pompdelux i den nye kolleksjonen?Javel... da har jeg handlet...
|
|
|
#27 |
|
Ringskrømt
|
Sv: Hva synes dere var finest hos pompdelux i den nye kolleksjonen?Woohoo, Trulte! Sånn skal det gjørras! Jeg har hatt en bedriten dag sålangt, og måtte derfor legge inn enda en bestilling nå nettopp.
|
|
|
#28 |
|
Sv: Hva synes dere var finest hos pompdelux i den nye kolleksjonen?Det verste er at jeg har lyst å handle mer, men det får holde. Ps jeg har lagt inn bestilling på Evitadress og en langermet tskjorte i petrol til Spiren og. Så får jeg matchende døtre i bryllupet. Veldig morro for tuppa og matche med Spiren.
|
|
|
#29 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2010
![]() ![]() |
Sv: Hva synes dere var finest hos pompdelux i den nye kolleksjonen?Veldig mye fint. Ungene her er litt rødlig i håret så de kler veldig godt fargene til PDL.
|
|
|
#30 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2010
![]() ![]() |
Mye fint
|
|
|
#31 |
|
Originala
|
Alt er relativt. I min verden er > 200 kroner for en kortbukse og > 300 kroner for en helt vanlig sommerkjole dyrt. |
|
|
|
|
|
#32 |
|
heimføing
|
Sv: Hva synes dere var finest hos pompdelux i den nye kolleksjonen?Enig med Fadese og Fryd. Det kommer tidsnok en tid da vi blir utsatt for kjøpepress fra arvingen. Men okei, vi kunne laget en egen tråd om det heller. |
|
|
|
|
|
#33 |
|
Uhelbredelig B-menneske
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Her går det iallefall veldig fint, har ei jente på 13 som er veeeldig opptatt av merkeklær, som alle vennene sine og de fleste i klassen. Men hun er inneforstått med at dyre plagg, betyr færre plagg. Og enda finner hun stadig fine klær på HM osv.....så en fin blanding av kjedeklær og merkeklær her i gården. Men bruker ikke noe mer totalt på klær til henne nå enn da hun var mindre |
|
|
|
|
|
#34 |
|
Ringskrømt
|
Dett er hverdagsklær, men kan også brukes til fest hvis man mikser og matcher det litt sammen. Men at det er veldig fine hverdagsklær, er helt klart.
|
|
|
#35 |
|
Originala
|
Men kan det likevel hende at man gjør barna mer oppmerksom på klær og klær (og i neste omgang utseendes) betydning i tidlig alder dersom foreldre med entusiasme drar fram katalogen og diskuterer seg fram til klesplagg man vil bestille og kombinasjoner man kan ha? Og da handler det for så vidt ikke om prislappen, men hva man formidler om klær. |
|
|
|
|
|
#36 |
|
Ringskrømt
|
Sv: Hva synes dere var finest hos pompdelux i den nye kolleksjonen?Men er det dumt å like klær? Jeg tenker at det er mulig å kle barnet i fine klær, oppleve at barnet også fatter interesse for klær etterhvert, uten at de bruker det mot andre, på en måte. Jeg tror ikke storesøster forandrer personlighet bare fordi hun har mye fint tøy i skapet sitt. Og jeg skjønner dette med at andre kan føle seg presset osv., men bør jeg ta hensyn til det, altså?
|
|
|
#37 |
|
Originala
|
Sv: Hva synes dere var finest hos pompdelux i den nye kolleksjonen?Skremmern, jeg aner ikke hva som er rett eller galt. Min mann er nok en smule yrkesskadd, og er over snittet livredd for at barna (og spesielt datteren, tror jeg) skal bli veldig utseendefokusert. Og da tenker jeg ikke på å bruke mot andre, men i forhold til å vurdere seg selv. |
|
|
|
|
|
#38 |
|
Ringskrømt
|
Sv: Hva synes dere var finest hos pompdelux i den nye kolleksjonen?Ja, jeg ser den. Men klærene vil vel ikke viske bort alt det andre man prøver å lære dem. Men det må være en balanse. Er man som forelder overfokusert på klær og alt må matche å være fint, og man lærer ungen å sminke seg i ung alder og man i tillegg mangler litt oppi knotten selv, sliter man.
2003 2007 2009 2011 Sist redigert av Skremmern : 11-03-11 kl 16:25. |
|
|
|
|
|
#39 |
|
Takk! Var inne å ordnet det nå!
|
|
|
#40 |
|
maler
|
Du bruker ikke mer enn et par tusenlapper per barn per år? I såfall er jeg imponert. (positivt altså). Jeg er enig i at dette ikke er billige klær. Ikke ekstremt dyre heller. Det som koster hos meg er yttertøy og ulltøy. Ellers bruker jeg ikke så mye penger på barneklær, men spesielt ulltøy er ikke gratis. Og så bruker jeg nok litt mer fordi jeg ønsker å prioritere butikker som driver med rettferdig handel.
Men er det så galt da? Jeg tror ikke det er likhet mellom å formidle at det kan være morsomt å plukke seg ut klær når man skal ha noe nytt (det tror jeg man signaliserer når man tar med barnet ut for å kjøpe noe nytt uansett pris på klærne og navn på butikken) og at man må se bra ut og ha populære klær for å være noe.
Jeg synes ikke det er verre enn andre unyttige dilleting man interresserer seg for.
Er det så stor sammenheng mellom klær og utseende? Og er det ikke ofte sånn at når foreldre bevisst underfokuserer på noe, blir barna dreid i den retningen nettopp derfor? "Jeg er sikkert ikke verdt å pynte siden det aldri er snakk om å kjøpe fine kjoler hjemme hos oss"? Jeg tror balanse er bra, her som ellers.
|
![]() |
|
|