Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Hva synes dere var finest hos pompdelux i den nye kolleksjonen?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-03-11, 21:43   #21
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva synes dere var finest hos pompdelux i den nye kolleksjonen?

Opprinnelig lagt inn av Embriksmamma, her.

Hvordan er Pompdelux tøyet i størrelsen? Har aldri kjøpt noe derfra før men er litt fristet nå...

Enkelte jakker er små, regntøyet stort, bukser normale.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-11, 22:08   #22
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

T-skjortene til gutter var i hvertfall små i fjor. Shortsene var mer normale.

Gammel 08-03-11, 22:23   #23
Embriksmamma
Bokglad

Embriksmamma sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Tusen takk for svar!

When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-11, 00:25   #24
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske

Liljekonvall sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Liljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Embriksmamma, her.

Hvordan er Pompdelux tøyet i størrelsen? Har aldri kjøpt noe derfra før men er litt fristet nå...

Vil også si det er "normalt" i størrelsen, men har også hatt noen plagg som er litt små. I fjor vår, da datteren min var 6 år, kjøpte jeg 122/128 fordi størrelsen under var knapp (5-6 år). Noe var stort, men kunne absolutt brukes og noe var passe. I år har jeg også bestilt str 122/128, og hun er snart 7 år. Størrelsen over ville hun ha svømt i. Hun bruker nå noe str 122 men er på vei opp i str 128.

Sist redigert av Liljekonvall : 11-03-11 kl 13:16.
Liljekonvall er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-11, 00:48   #25
olena
Superaktiv

olena sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Vestfold
olena er litt kulolena er litt kul
Standard

Masse fint til gutt:-)
Myke deilige shortser og bukser til lillemann, ikke baggy utgave, de likte ikke mammaen. Tror de heter Oscar de jeg bestilte.
Helikopter t-skjorte, veldig fin (Theis i oliven). Og en tskjorte til som heter Bryan i azure blå.
Og to skjorter en blå "emil" skjorte og en lyseblå stripet skjorte. Julian og Eric, heter de. Veldig fine!
Hettejakke i mørkblått, Knut.
To shortser ble visst også med, Sigurd i blått og Chichago i oliven
Hmm, begrense seg var visst ikke med på partyet gitt. men veldig mange fine klær til både jenter og gutter. Og kvaliteten virket veldig bra:-)
Gleder meg til de kommer i hus:-)

Lillegull bruker slike klær både hjemme og i barnehagen han:-) Må jo ha litt ordentlig tøy som ser pent ut, synes jeg da. Og jeg er så lei av alle glorete gutteklær fra kjedebutikkene. Liker ikke veldig mye derfra. Så Pdl var helt midt i blinken for meg:-)

Gammel 09-03-11, 14:20   #26
Trulte
:)

Trulte sin avatar

Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Javel... da har jeg handlet...

Hun får være litt pomp de lux i sommer. Satser på at dette holder denne sommeren.
Vi skal i bryllup i sommer, og da skal Evitakjolen tas i bruk.
Hm... tror jeg må inn å handle bryllup/ 17 mai tøy til Spiren og..

1 x Kiki STRAP DRESS 122-128 Grey NOK 229,00
1 x Johanna SMOCK DRESS 122-128 Powder NOK 219,00
1 x Evita DRESS 122-128 Petrol NOK 325,00
1 x Mille SCARF One Size Petrol NOK 110,00
1 x Mille SCARF One Size Powder NOK 110,00
1 x Thea HEADBAND One Size Black/Silver NOK 80,00
2 x Zelma TIGHTS 122-128 Petrol NOK 310,00
1 x Mona CARDIGAN 122-128 Petrol NOK 155,00
1 x Minna LS TSHIRT 122-128 Petrol NOK 130,00
1 x Minna LS TSHIRT 122-128 Powder NOK 130,00
1 x Zelma KNEESOCKS 31-34 Petrol NOK 85,00
1 x Zelma KNEESOCKS 31-34 Powder NOK 85,00
1 x Osa SKIRT 128 Blue Denim NOK 250,00
1 x Sigurd LONG SHORTS 110 Blue NOK 250,00
1 x Denzel LS SHIRT 110-116 Blue NOK 178,00
1 x Calle BAGGY CHINOS 110 Sand NOK 250,00
1 x Frida HOODIE 122-128 Powder NOK 195,00
1 x Dolly SS TSHIRT 122-128 Petrol NOK 155,00
1 x Dolly SS TSHIRT 122-128 Powder NOK 155,00

Gammel 09-03-11, 14:30   #27
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Woohoo, Trulte! Sånn skal det gjørras! Jeg har hatt en bedriten dag sålangt, og måtte derfor legge inn enda en bestilling nå nettopp.

Gammel 09-03-11, 14:44   #28
Trulte

Trulte sin avatar

Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Det verste er at jeg har lyst å handle mer, men det får holde. Ps jeg har lagt inn bestilling på Evitadress og en langermet tskjorte i petrol til Spiren og. Så får jeg matchende døtre i bryllupet. Veldig morro for tuppa og matche med Spiren.

Bedriten dag; ja det hjelper å shoppe bittelitt.

Gammel 11-03-11, 12:30   #29
Curly
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Sep 2010
Curly er litt kulCurly er litt kul
Standard

Veldig mye fint. Ungene her er litt rødlig i håret så de kler veldig godt fargene til PDL.
Har handla for 3500,-

Har kjøpt det meste i samme farge slik at det kan mixes og matches.

Gammel 11-03-11, 12:32   #30
Curly
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Sep 2010
Curly er litt kulCurly er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Trulte, her.

Javel... da har jeg handlet...

Hun får være litt pomp de lux i sommer. Satser på at dette holder denne sommeren.
Vi skal i bryllup i sommer, og da skal Evitakjolen tas i bruk.
Hm... tror jeg må inn å handle bryllup/ 17 mai tøy til Spiren og..

1 x Kiki STRAP DRESS 122-128 Grey NOK 229,00
1 x Johanna SMOCK DRESS 122-128 Powder NOK 219,00
1 x Evita DRESS 122-128 Petrol NOK 325,00
1 x Mille SCARF One Size Petrol NOK 110,00
1 x Mille SCARF One Size Powder NOK 110,00
1 x Thea HEADBAND One Size Black/Silver NOK 80,00
2 x Zelma TIGHTS 122-128 Petrol NOK 310,00
1 x Mona CARDIGAN 122-128 Petrol NOK 155,00
1 x Minna LS TSHIRT 122-128 Petrol NOK 130,00
1 x Minna LS TSHIRT 122-128 Powder NOK 130,00
1 x Zelma KNEESOCKS 31-34 Petrol NOK 85,00
1 x Zelma KNEESOCKS 31-34 Powder NOK 85,00
1 x Osa SKIRT 128 Blue Denim NOK 250,00
1 x Sigurd LONG SHORTS 110 Blue NOK 250,00
1 x Denzel LS SHIRT 110-116 Blue NOK 178,00
1 x Calle BAGGY CHINOS 110 Sand NOK 250,00
1 x Frida HOODIE 122-128 Powder NOK 195,00
1 x Dolly SS TSHIRT 122-128 Petrol NOK 155,00
1 x Dolly SS TSHIRT 122-128 Powder NOK 155,00

Mye fint
PS! Ser du har handlet Minna t skjortene i samme str som resten. De er veldig små i størrelsen. konsulenten anbefalte meg å gå opp 1 str i forhold til resten på de

Gammel 11-03-11, 12:50   #31
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Trulte, her.

ja, men det er jo det som er så fint. De er jo ikke dyre?

Alt er relativt. I min verden er > 200 kroner for en kortbukse og > 300 kroner for en helt vanlig sommerkjole dyrt.
Jeg tror ikke klesbudsjettet til barna i løpet av ett år (unntatt yttertøy) er i nærheten av det dere legger inn i en bestilling, helt sant. Men for all del, det er opp til den enkelte.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-11, 13:11   #32
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Enig med Fadese og Fryd. Det kommer tidsnok en tid da vi blir utsatt for kjøpepress fra arvingen. Men okei, vi kunne laget en egen tråd om det heller.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-11, 13:20   #33
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske

Liljekonvall sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Liljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Enig med Fadese og Fryd. Det kommer tidsnok en tid da vi blir utsatt for kjøpepress fra arvingen. Men okei, vi kunne laget en egen tråd om det heller.

Her går det iallefall veldig fint, har ei jente på 13 som er veeeldig opptatt av merkeklær, som alle vennene sine og de fleste i klassen. Men hun er inneforstått med at dyre plagg, betyr færre plagg. Og enda finner hun stadig fine klær på HM osv.....så en fin blanding av kjedeklær og merkeklær her i gården. Men bruker ikke noe mer totalt på klær til henne nå enn da hun var mindre

Liljekonvall er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-11, 13:27   #34
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fryd, her.

Jeg synes alt ble for jålete, jeg. Når bruker man disse klærne da? Til fest? Det blir vel litt "stæsja" som hverdagsklær?

Dett er hverdagsklær, men kan også brukes til fest hvis man mikser og matcher det litt sammen. Men at det er veldig fine hverdagsklær, er helt klart.

Gammel 11-03-11, 13:59   #35
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Liljekonvall, her.

Her går det iallefall veldig fint, har ei jente på 13 som er veeeldig opptatt av merkeklær, som alle vennene sine og de fleste i klassen. Men hun er inneforstått med at dyre plagg, betyr færre plagg. Og enda finner hun stadig fine klær på HM osv.....så en fin blanding av kjedeklær og merkeklær her i gården. Men bruker ikke noe mer totalt på klær til henne nå enn da hun var mindre

Men kan det likevel hende at man gjør barna mer oppmerksom på klær og klær (og i neste omgang utseendes) betydning i tidlig alder dersom foreldre med entusiasme drar fram katalogen og diskuterer seg fram til klesplagg man vil bestille og kombinasjoner man kan ha? Og da handler det for så vidt ikke om prislappen, men hva man formidler om klær.

Nå vet jeg at ikke alle har noe i mot det. Tvert i mot er jeg fullt klar over at mange tenker at det å kle seg ordentlig er læring, på lik linje med at man skal lære andre sosiale koder. Men selv er jeg, primært gjennom mannen min, blitt påvirket til å formidle overfor barna at klær primært er noe som skal holde dem varme og tørre. For ham har det betydd mye at jeg har plukket vekk mine tendenser til å påse at klærne til barna (det vil si, primært Lillemor, for jeg hadde endret meg innen Knerten ble født) matchet, og når sant skal sies, så var det ikke bare enkelt. Men jeg så poenget med at når jeg insisterte på at den buksa og den genseren ikke passet sammen, så argumenterte jeg samtidig for at det var veldig viktig at hun tok seg bra ut. Og da måtte mitt behov for å "vise frem" (eller hva jeg skal kalle det) vike til fordel for at vi Lillemor skulle bli minst mulig fokusert på klær og utseende.
Nå får selvsagt både hun og lillebroren påvirkninger fra mange kanter. Hun er på ingen måte likegyldig til hva hun har på seg, og hvorvidt vår måte å håndtere dette på har ønsket effekt, vil vi heller aldri få vite.

Gammel 11-03-11, 14:07   #36
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Standard

Men er det dumt å like klær? Jeg tenker at det er mulig å kle barnet i fine klær, oppleve at barnet også fatter interesse for klær etterhvert, uten at de bruker det mot andre, på en måte. Jeg tror ikke storesøster forandrer personlighet bare fordi hun har mye fint tøy i skapet sitt. Og jeg skjønner dette med at andre kan føle seg presset osv., men bør jeg ta hensyn til det, altså?

Gammel 11-03-11, 14:13   #37
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Standard

Skremmern, jeg aner ikke hva som er rett eller galt. Min mann er nok en smule yrkesskadd, og er over snittet livredd for at barna (og spesielt datteren, tror jeg) skal bli veldig utseendefokusert. Og da tenker jeg ikke på å bruke mot andre, men i forhold til å vurdere seg selv.
Og hvis man er opptatt av det, at barna ikke skal bli opptatt av utseende, så er det nok også smart å ligge litt lavt i terrenget når det gjelder klær. For det er en ganske sterk sammenheng mellom klær og utseende, er det ikke?

Gammel 11-03-11, 14:28   #38
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Standard

Ja, jeg ser den. Men klærene vil vel ikke viske bort alt det andre man prøver å lære dem. Men det må være en balanse. Er man som forelder overfokusert på klær og alt må matche å være fint, og man lærer ungen å sminke seg i ung alder og man i tillegg mangler litt oppi knotten selv, sliter man.

Jeg er veldig glad i å handle barnetøy, og ungene mine har mye fint i skapene sine, men fokuset mitt er likevel et helt annet sted. Jeg fokuserer på hvilke personer de er, hvordan de er mot andre og jeg prøver å lære de litt om verdier og hva jeg anser som viktige kvaliteter hos et annet menneske. Storesøster er ikke opptatt av klær, men hun liker å pynte seg.

Sist redigert av Skremmern : 11-03-11 kl 16:25.
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-11, 14:36   #39
Trulte

Trulte sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Curly, her.

Mye fint
PS! Ser du har handlet Minna t skjortene i samme str som resten. De er veldig små i størrelsen. konsulenten anbefalte meg å gå opp 1 str i forhold til resten på de

Takk! Var inne å ordnet det nå!

Gammel 11-03-11, 16:05   #40
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fadese, her.

Alt er relativt. I min verden er > 200 kroner for en kortbukse og > 300 kroner for en helt vanlig sommerkjole dyrt.
Jeg tror ikke klesbudsjettet til barna i løpet av ett år (unntatt yttertøy) er i nærheten av det dere legger inn i en bestilling, helt sant. Men for all del, det er opp til den enkelte.

Du bruker ikke mer enn et par tusenlapper per barn per år? I såfall er jeg imponert. (positivt altså). Jeg er enig i at dette ikke er billige klær. Ikke ekstremt dyre heller. Det som koster hos meg er yttertøy og ulltøy. Ellers bruker jeg ikke så mye penger på barneklær, men spesielt ulltøy er ikke gratis. Og så bruker jeg nok litt mer fordi jeg ønsker å prioritere butikker som driver med rettferdig handel.

Men kan det likevel hende at man gjør barna mer oppmerksom på klær og klær (og i neste omgang utseendes) betydning i tidlig alder dersom foreldre med entusiasme drar fram katalogen og diskuterer seg fram til klesplagg man vil bestille og kombinasjoner man kan ha?

Men er det så galt da? Jeg tror ikke det er likhet mellom å formidle at det kan være morsomt å plukke seg ut klær når man skal ha noe nytt (det tror jeg man signaliserer når man tar med barnet ut for å kjøpe noe nytt uansett pris på klærne og navn på butikken) og at man må se bra ut og ha populære klær for å være noe.

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Men er det dumt å like klær?

Jeg synes ikke det er verre enn andre unyttige dilleting man interresserer seg for.

Og hvis man er opptatt av det, at barna ikke skal bli opptatt av utseende, så er det nok også smart å ligge litt lavt i terrenget når det gjelder klær. For det er en ganske sterk sammenheng mellom klær og utseende, er det ikke?

Er det så stor sammenheng mellom klær og utseende? Og er det ikke ofte sånn at når foreldre bevisst underfokuserer på noe, blir barna dreid i den retningen nettopp derfor? "Jeg er sikkert ikke verdt å pynte siden det aldri er snakk om å kjøpe fine kjoler hjemme hos oss"? Jeg tror balanse er bra, her som ellers.

Ellers er vel ikke disse klærne mer dillete enn det man finner andre steder? Det er da hverdagsklær såvidt jeg kan se.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:14.