Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Ville dere handlet brudekjole her?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-03-11, 09:34   #21
jane
Har ikke tittel

jane sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
jane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ville dere handlet brudekjole her?

Nei.

jane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-11, 09:37   #22
Wix
Skal rømme

Wix sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Nei, ikke jeg heller.

Gammel 03-03-11, 10:16   #23
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, den der var jeg skeptisk til, gitt.

Heller E-bay, eller Danmarkstur.

Gammel 03-03-11, 10:37   #24
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå fikk jeg litt sjokk! - Jeg gikk inn på siden og så bildet av dama det gjelder - og hun kjenner jeg! - Hun er veldig "skikkelig" hun altså, så jeg tror virkelig ikke at dere blir lurt i form av at dere ikke får kjolen.

På den annen side så har jeg veldig liten tro på at den kjolen som kommer er like fin som den man har forelsket seg i. En kopi er jo enn en gang kopi. I og med at kjolen syes på mål - men ikke blir prøvemålt før den er ferdig gjør jo at det ikke er sikkert at det blir riktig. For at ting skal bli riktig tenker jeg at den som syr faktisk skal være den som måler.

I denne sammenhengen har jeg ikke vært redd for å blitt lurt i form av at kjolen ikke dukker opp, men jeg har vært redd for å blitt innmari skuffet.

Gammel 03-03-11, 10:46   #25
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, det ville jeg aldri gjort. Til en pris på 5000 kr må man da nesten kunne få sydd seg noe fint hos en skredder også, som man kan være med på å utforme selv, og som garantert vil sitte som et skudd?

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-11, 11:23   #26
Musemus
<3

Musemus sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Jeg hadde aldri gjort det.

Men - jeg fikk sydd brudekjolen min, og det var mye billigere enn å bestille i butikk. I tillegg fikk jeg én som var sydd for akkurat min kropp, og jeg kunne velge ut stoff/stil selv. Anbefales på det varmeste!

Musemus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-11, 11:27   #27
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Og så er det jo det poenget at man kopierer noen andres mønster. Jeg syns ikke det er helt OK, jeg. Det er tross alt noen som har brukt tid og krefter på å lage mønsteret til drømmekjolen.

oss ska ikkje sulke til jorda med blod!
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-11, 11:29   #28
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kollegaen min kjøpte brudekjolen sin her. Jeg går ofte forbi og drømmer meg bort i de lekre selskapskjolene.

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-11, 11:46   #29
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

bruden.org tilhører hun her damen:
http://www.finn.no/finn/torget/tilsa...nkode=27045511

Whois-oppslaget bekrefter også at det er hun som eier domenet bruden.org

Det er derimot et dansk firma som hoster hjemmesiden hennes, derfor dansk adresse.

Men jeg kan ikke finne henne i enhetsregisteret i Brønnøysund, jeg ville nå i det minste ha ringt henne først, og hørt om hun er registert der under noe annet navn og sjekket om firmaet/enkeltmannsforetaket har noen heftelser.

Gammel 03-03-11, 11:46   #30
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Nei, det ville jeg ikke gjort altså. Du kan få fine kjoler sydd i Kina, men da bør du være tidlig ute og ha en back-up. Ikke minst tror jeg kanskje brudekjolen får være, det er tross alt en BIG deal.

Jeg var selv fristet da jeg fant min drømmekjole og den kostet rundt 15k for 6 år siden ...men det fikk heller stå til altså.

Gammel 03-03-11, 11:47   #31
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Et alternativ er å søke på kjolemodellen og kjøpe den til halv pris fra USA.

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-11, 12:07   #32
Miromurr
Tøff i frakk

Miromurr sin avatar

Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg ville ikke kjøpt brudekjole der, mest på grunn av det Lille meg også påpeker:

Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.

Og så er det jo det poenget at man kopierer noen andres mønster. Jeg syns ikke det er helt OK, jeg. Det er tross alt noen som har brukt tid og krefter på å lage mønsteret til drømmekjolen.

Men også fordi man ikke vet hva man får. Da jeg skulle kjøpe brudekjole lette jeg rundt på ebay, og mange av de som opererer med å sy kopikjoler har veldig mye dårlige tilbakemeldinger fra de som har kjøpt. Kjolene har en helt annen kvalitet enn orginalkjolene.

Jeg kjøpte forøvrig en nydelig silkekjole fra en brudebutikk i USA, som hadde vært utstillingsmodell, og fikk den tilpasset av sydame her hjemme.

Gammel 03-03-11, 15:11   #33
daffy
Bør lage seg en tittel selv

daffy sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Grunnen til at hun ikke er registrert i Brønnøysund og identifisert på siden, er vel at hun ikke ønsker å oppgi hvor eierne av kjolemodellene og merkenavnene hun stjeler fra skal sende søksmålene, og futen skal sende skattekravene sine? Dette er svart marked med all den risiko det innebærer

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-11, 15:15   #34
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 241
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg fikk sydd min i Thailand. Noen tok med seg målene mine, og fikk sydd en fantastisk kjole i Thaisilke til ca 4000 kr.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-11, 15:16   #35
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av daffy, her.

Grunnen til at hun ikke er registrert i Brønnøysund og identifisert på siden, er vel at hun ikke ønsker å oppgi hvor eierne av kjolemodellene og merkenavnene hun stjeler fra skal sende søksmålene, og futen skal sende skattekravene sine? Dette er svart marked med all den risiko det innebærer

Høres ut som en fin grunn til ikke å handle på nettsider som denne.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-11, 15:23   #36
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av daffy, her.

Ah, selvfølgelig. Ja, det er nå et poeng for å la være å bestille også, selv om det ikke skulle være noe økonomisk risiko i det.

Gammel 03-03-11, 15:29   #37
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Carrera, her.

Ang sluttbetaling så kan man bruke Paypal ser jeg, og det er vel ansett som en sikker måte å betale på. Det er vel depositumet som er risikoen her.

Den er jo bare sikker med tanke på at folk ikke får tak i informasjonen din. Du er fremdeles ikke garantert å få varen du betaler for.

Hvis hun absolutt ikke har råd til originalkjolen, men har lyst på en kopi, ville jeg heller gått direkte til en skredder med bildet. Det er jo tross alt sikrere å kunne prøve underveis, enn å bestille på nett.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-11, 15:45   #38
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Nei, jeg hadde (og har!) kjøpt rett fra et firma i Kina. Det har jeg gjort. Jeg betaler 3000,- for kjolen min, inkl. porto og hastebestilling. De syr den på 15 virkedager, etter mål. Da har jeg allikevel tid til å finne noe annet dersom denne kjolen av en eller annen grunn ikke kan brukes. Min er i Production Stage 5 of 6 nå, så den sendes snart. Hvis den er fin (det håper jeg jo! ) kan hun jo bestille derfra?

www.millybridal.com (De har hatt problemer med nettsidene sine, vet ikke om det er fiksa nå?)

Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-11, 15:46   #39
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Den er jo bare sikker med tanke på at folk ikke får tak i informasjonen din. Du er fremdeles ikke garantert å få varen du betaler for.

Nei, men da refunderer PayPal det du har betalt.

Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-11, 15:47   #40
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Salt, her.

Nei, men da refunderer PayPal det du har betalt.

OK, det visste jeg ikke. Sånn helt uten videre? Da kan man jo bare påstå at noe ikke har kommet frem.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:05.