|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
I mål
|
Sv: Spinnoff: Tid for middagsgjesterVi har bare vennemiddager med barn foreløpig, og de starter gjerne i 16-tiden eller før, vi spiser og ungene leker og de drar hjem i 19-tiden. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Fortynnet
|
Sv: Spinnoff: Tid for middagsgjester
Men hvis barnet likevel skal legge seg/er lagt på den tiden gjestene kommer, så er det jo ikke nødvendig med blad og godteri og at det skal være stas med besøk? |
|
|
|
|
|
#3 |
|
ræv med ører
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spinnoff: Tid for middagsgjesterNår vi har middagsgjester er barna som regel med under middagen. En av oss voksne legger dem etter maten, og så tar vi kaffen og desserten med gjestene senere i stua.
|
|
|
#4 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Jeg syntes det var lettere før, jeg. Da de var små. Da sovnet de tidligere og lettere og det var mulig å ha besøk i halv åttetiden uten at ungene var våkne. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
I mål
|
Nei, men vi har vel de senere år erfart at de gangene vi har et eller annet etter leggetid snuser storebror det fort opp og er usannsynlig vanskelig å legge akkurat den dagen.
Jeg tror ikke ikke storebror har lagt seg før halv åtte siden han var baby. Den har vel vært kvart på åtte i mange år nå. Det betyr gjerne at han er våken når evt gjester kommer, og det hele blir rimelig fort bare tull - så lenge det er litt større greier både mannen og jeg skal være med på. Venninnebesøk og tebesøk og stikkeinnombesøk og sånt har vi jo stadig vekk. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Etylbarbital
Sv: Spinnoff: Tid for middagsgjesterNår vi har vennemiddager og når vi er på vennemiddager:
|
|
|
#7 |
|
Erfaren nok
|
|
|
|
#8 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Spinnoff: Tid for middagsgjesterVi har middagsgjester ofte. Minst en gang i uken, så sant ingen er syke. Da er middager med barna til stede, ja. Sene kveldsmiddager uten barn blir det max. en av i året, tror jeg. Hverken vi eller vennene våre har veldig god barnevaktdekning. Da er vi flinkere å invitere andre med oss på hyttetur, for da får de voksne automatisk kveldene sammen.
|
|
|
|
#9 |
|
Fortynnet
|
Sv: Spinnoff: Tid for middagsgjesterMen mener dere som syns dette er så utenkelig at det er dårlig gjort mot barna på noen måte? Å ha middagsgjester uten at de får være med, liksom? Jeg har aldri fått noen negative reaksjoner fra barna på at det foregår noe etter deres leggetid. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Lett rørt
|
Sv: Spinnoff: Tid for middagsgjesterVi inviterer gjestene til en gang mellom 19 og 20, og legger ungene før de kommer. Herlig med voksentid innimellom.
|
|
|
#11 |
|
Tre små T
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spinnoff: Tid for middagsgjesterMine to eldste legger seg ikke hvis vi inviterer til middag 19-1930. Men vi har folk nesten hver helg og ber som regel mellom 16-18. Spiser og legger unga til omtrent vanlig leggetid.
|
|
|
#12 |
|
Jordbærpiken
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spinnoff: Tid for middagsgjesterVi har ofte middagsgjester både med og uten barn. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
By the Sea
|
Det høres hyggelig ut, Niobe. Jeg har også lyst til å få til flere hverdagsmiddager med venner, men vi er ikke flinke nok til å få det til.
|
|
|
#14 |
|
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
Som nevnt, så syntes jeg det var lettere da de var små og la seg tidlig. Det er verre nå når de er større og sovner senere, kanskje roper og ligger og lytter. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Spinnoff: Tid for middagsgjesterVi spiser nesten alltid etter at barna er i seng, hvis det ikke er play date. Det er helt uproblematisk med vår 3- og 6-åring.
|
|
|
#16 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Sv: Spinnoff: Tid for middagsgjesterVi inviterer gjerne til voksenmiddag av og til, og 5-åringen blir lagt i 19 tiden også i helgene. 12 åringen har fått lovnad om god mat på tv-rommet sitt og synes det er greit å kose seg der når vi underholder gjester. De får selvsagt middag og kvelds før gjestene kommer. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
By the Sea
|
Sv: Spinnoff: Tid for middagsgjesterDa barna var mindre, la vi barna før gjestene kom sånn i 20-tiden. Nå som de er 5 og 8 er de enten hos barnevakt (om det er middagsselskap med vin og sånn) eller så inviterer vi rundt 18.00, barna spiser sammen med oss og legger seg når de blir trøtte.
|
|
|
#18 |
|
Det kommer seg
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Sv: Spinnoff: Tid for middagsgjesterDe få gangene det er vennemiddager i vår gjeng er det som oftest med barn.
|
|
|
#19 |
|
Fortynnet
|
Jeg føler ikke jeg blir så vill av litt vin at jeg trenger å legge bånd på meg, så det går veldig fint selv om barn ligger og sover. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
|