|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#2 |
Muligens verdt å vente på
|
![]() Sv: Det finnes ikke dårlig vær, bare dårlige klærDet utsagnet har jeg aldri irritert meg over, selv om det hender jeg fryser. Det er bare noe man sier, når man synes en burde gå ut.
![]() |
#3 |
Passiv
|
![]() Sv: Det finnes ikke dårlig vær, bare dårlige klærDet finnes vær som er så ille at man ikke får kledd seg etter forholdene. Men etter å ha jobbet ute mange år så er min erfaring at joda - man kan kle seg ut av de verste problemene. |
![]() |
![]() |
#4 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Det finnes ikke dårlig vær, bare dårlige klær
Jeg fryser ikke så veldig på kroppen når jeg er svært godt kledd nei, men i ansiktet. Hva gjør dere med ansiktet? Det er det som er problemet. Jeg må også finne ei lue som dekker godt nok, for når det blåser fyker lua mi litt oppover slik at øreflippene kommer utfor, og da dør jeg.
![]() |
#5 |
Passiv
|
Jeg har på skjerf som tetter godt til nakken og lue som sitter skikkelig på. Så drar jeg skjerfet over halve ansiktet også. |
![]() |
![]() |
#6 |
Nymotens gammeldags
De ullbuffene, er de dyre? Her var det 14 minus i dag. Grøss, men jeg var heldigvis ikke ute annet enn inn og ut av bilen.
![]() |
#7 |
maler
|
![]() Sv: Det finnes ikke dårlig vær, bare dårlige klærHvis man ikke skal være i veldig aktivitet og man er frossen før man kler på seg, så fryser man uansett klær. Jeg lover.
![]() |
#8 |
Passiv
|
Joda. Om man bindes fast og må stå stille så fryser man mer. Men som regel får man lov til å hoppe og danse litt om man først er utendørs. |
![]() |
![]() |
#9 |
maler
|
![]() |
#10 |
Passiv
|
![]() Sv: Det finnes ikke dårlig vær, bare dårlige klærJeg er superfrossen selv altså. Men om jeg først kler meg for virkelig å være ute så blir det en veldig annen opplevelse enn å bare gå med kåpe ut og inn av bilen. |
![]() |
![]() |
#11 |
Passiv
|
![]() Sv: Det finnes ikke dårlig vær, bare dårlige klær27 minus og vind er over grensen, ja. Da er det ikke klær skapt som fikser saken. 27 minus og stillestående går ganske "greit", men ikke med vind i tillegg. |
![]() |
![]() |
#12 |
Tre små T
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Det finnes ikke dårlig vær, bare dårlige klær-30 går fint. Skjerf og Kari Traa jakka takler det alene. Men sprutregn derimot....
![]() |
#13 |
Born to run
Medlem siden: Nov 2009
![]() Sv: Det finnes ikke dårlig vær, bare dårlige klærPoenget med utsagnet "det finnes ikke dårlig vær, bare dårlige klær" oppfatter jeg dithen at vær ikke er en unnskyldning for å slippe å være ute.
1999 2001 2004 Never underestimate the strength of a woman who runs 26,2 miles for fun. Sist redigert av Synnemor : 25-12-10 kl 16:32. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Passiv
|
![]() Sv: Det finnes ikke dårlig vær, bare dårlige klærForresten - om man har det varmt på kuldepunktene så tåler man mye mer. Fryser du på nakken eller i korsryggen så er det umulig å ikke fryse overalt. Men om nakke, håndledd, ankler og rundt livet er varmt så tåler man å bli temmelig kald på lårene før det blir helt grusomt. |
![]() |
![]() |
#15 |
ræv med ører
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Det finnes ikke dårlig vær, bare dårlige klærUtsagnet er jo riktig- det går an å kle seg slik at man holder varmen- nesten uansett hvor kaldt eller vått det er.
![]() |
#16 |
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
![]() Sv: Det finnes ikke dårlig vær, bare dårlige klærJeg må noen ganger kle meg helt "omvendt" for å ikke fryse ihjel. Altså ikke følge den korrekte oppskriften.
![]() |
#17 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Det finnes ikke dårlig vær, bare dårlige klærJeg kan ikke fordra vinter og kaldt vær, så jeg gidder ikke å kle meg etter været når det er -15 + ute. Da holder jeg meg inne. Sånn ellers er jeg enig i utsagnet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Born to run
Medlem siden: Nov 2009
![]() Sv: Det finnes ikke dårlig vær, bare dårlige klærUllbuffene koster 179 (eller var det 149??). Kjøpte flere i julegave, men har tydeligvis dårlig hukommelse!
![]() |
#19 |
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
![]() Sv: Det finnes ikke dårlig vær, bare dårlige klærJeg liker kulde (jeg sier ikke at jeg liker tjuefem minus, altså), men jeg blir sur, gretten og irritabel når det er mer enn 25 plussgrader, ihvertfall i Norge. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Nymotens gammeldags
Jeg er helt motsatt. 40 varmegrader kan være litt voldsomt, men heller det enn 20 minus. Jeg bor i feil land! Jeg synes sommeren her er helt rælete, er like sur hver sommer når det ikke er ekstremvarme og strandvær.
![]() |
|
|