|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Slitsomt å ha barn?Ja og tja. Jeg syns ikke det er barnet i seg selv som gjør hverdagen min slitsom, det er heller jeg. Som glemmer å spise et eple før henting, slik at det blir slitsomt med noen som vil hoppe, sprette, klatre, spørre og grave. Det kan også bli slitsomt i hverdagen når man er vant til å være to, og plutselig er én i en periode. Det kan være slitsomt når man plutselig oppdager at man ikke har hatt personlig space på mer enn én meter rundt seg i mange dager. Men det er i grunn situasjonene som gjør det slitsomt, ikke barnet. Jeg kunne fint svart at til tider er det slitsomt, men ikke at det er slitsomt generelt. Jeg ville også forklart hvorfor hverdagen er mer slitsom i perioder. Men selvsagt er det slitsomt å ha barn til tider.
![]() |
#22 |
Grisejente
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Slitsomt å ha barn?Jeg synes som regel at arbeidet rundt det å ha barn er det mest utmattende. Jeg vil heller bruke tida mi med dem, og ergo henger jeg etter med en bunsj ting relatert til unger og hus. Da føler jeg at jeg ikke strekker til i den grad jeg tror "alle andre" gjør.
![]() |
#23 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Slitsomt å ha barn?Tja, litt vanskelig å si. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Slitsomt å ha barn?Jeg synes ikke du var for ærlig i svaret ditt nei. Når man får frem at noe kan være både slitsomt og givende, koselig, hyggelig etc - så er jo det sannheten. Jeg tror ungene godt kan få reflektere over det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Passiv
|
![]() Sv: Slitsomt å ha barn?
Her er vi også. |
![]() |
![]() |
#26 |
MORMOR
Medlem siden: Sep 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Slitsomt å ha barn?Jeg elsker barn og vil gjerne ha dem rundt meg hele tiden.
![]() |
#27 |
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
![]() Sv: Slitsomt å ha barn?Det er jo veldig forskjellig hvor mye folk prioriterer barna sine. Hvor tett de følges opp, og ikke minst har barn forskjellige behov. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
fornøyd
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: nedre eiker
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Slitsomt å ha barn?Jeg synes man kan svare ærlig på det. De litt større skjønner godt at noen/noe kan være slitsomt. De opplever det jo selv.
![]() |
#29 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Slitsomt å ha barn?Jeg synes ikke det er slitsomt å ha barn, men hverdagen kan være slitsom. Det er barna fullt ut orientert om. Blant annet er de tvunget til å ta hensyn til at jeg rett så ofte har migreneanfall. Jeg ønsker ikke å gi dem inntrykk av at det er de som er slitsomme, men jeg tror nok ikke det er så vanskelig for de store å innbille seg at det kan bli litt mye med 2-åringen for eksempel.
![]() |
#30 |
Aktiv
Medlem siden: Jun 2009
![]() ![]() |
![]() Sv: Slitsomt å ha barn?Her er jeg helt på linje med Inagh og sjuggerpløm. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
I mål
|
Enig med Hasselnøtt. I en normalsituasjon synes ikke jeg det er slitsomt å ha barn, men hverdagen kan iblant bli slitsom med hele familien og full rulle. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Slitsomt å ha barn?Hadde jeg fått et slikt spørsmål i dag, hadde jeg garatert svart at det var ufattelig slitsomt og at jeg ikke kunne fatte hvordan jeg klarte meg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
![]() Sv: Slitsomt å ha barn?Jeg tror ikke jeg ville sagt det så direkte, men forklart det mer som en del av en helhet - hvis jeg i det hele tatt hadde sagt noe om det. Greit nok at en del barn klarer fint å håndtere ærlige svar, men jeg synes ikke at de skal gå rundt å tenke på at de "er slitsomme" for meg. Det er ikke sikkert de klarer å se nyansene. Det er det vel mer kombinasjoner av ting i tilværelsen som gjør ting slitsomt, og hva jeg måtte tenke om det blir vel mer min greie og ikke barnas problem. Men joda, jeg kan si hvis jeg blir irritert av noe, lei av noe, eller oppgitt av noe. Men en sånn generell betraktning som at "det er slitsomt å ha barn" - nei det hadde jeg ikke sagt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Impulsiv innimellom
|
![]() Sv: Slitsomt å ha barn?Det er slitsomt i perioder. Akkurat nå er jeg mye alene med ungene mens mannen enten kjører nødslakt eller jobber i huset. Når da storesøster trenger hjelp med leksene, lillesøster er lei av å ligge i gulvet og lillebror vil kose i fanget og jeg helst skulle ha laget ordentlig middag før storebror skal på trening, da er det nesten uholdbart å være alene.
![]() |
#35 |
Jo flere jo bedre...
Medlem siden: Dec 2006
Jepp, enig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Slitsomt å ha barn?Jeg synes heller ikke at det er sånn kjempeslitsomt å ha barn - men dette skulle vel kanskje ikke tråden handle om - Å svare barna direkte på spørsmål gjør jeg - litt uten at tenke meg om av og til. Har Storebror spurt meg om det er slitsomt å ha barn, så har jeg nok sagt noe om at det er litt slitsomt men mest koselig - eller noe sånn.
![]() |
#37 |
Møllspist fletthurpe
|
![]() Sv: Slitsomt å ha barn?Jeg syns det er slitsomt.. og det innrømmer jeg gladelig.. Men jeg er jo selvsagt veldig heldig og vlsignet som har fått dem...
![]() |
#38 |
Borte
|
![]() Sv: Slitsomt å ha barn?Noen barn er mer slitsomme enn andre.
![]() |
#39 |
Carpe Diem!
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Slitsomt å ha barn?Jeg synst ikek det er slitsomt å ha barn, det e givende å barn i livet mitt.
![]() |
#40 |
Skummelt distré...
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Norge
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Verre synes jeg det er på morgenen når klikken tikker farlig fort og mellomste skal velge votter og finner bare en av favorittparet og jeg har nok en tendens til å jage på han. Noe jeg vet han ikke tåler. Største kan slå seg vrang for et eller annet og minste løper ut døra uten frykt for hverken biler eller andre farer. Jeg maser og maser. Alt går galt og ungene hyler.
![]() |
|
|