|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Slitsomt å ha barn?Vi zappet forbi "sinnasnekker'n" i dag. Det står mor i familien og sier at det er slitsomt med to små barn når de skulle pusse opp hus. Snuppa (5,5 år) stirrer helt vantro på meg.
![]() |
![]() |
#2 |
Søt og rar
|
![]() Sv: Slitsomt å ha barn?Jeg kunne nok ha sagt at det kan være slitsomt hvis alle er syke samtidig, eller hvis alle er sure på én gang, eller hvis barna vil forskjellige ting og den kjipe mammaen deres ikke klarer å dele seg i to biter.
![]() |
#4 |
Passiv
|
![]() Sv: Slitsomt å ha barn?Jeg synes det er slitsomt å ha syke barn og samtidig fungere godt på jobben. Det er også slitsomt å skulle klargjøre et hus til visning og pakke til flytting når tre unger konstant flyr rundt bena mine. Det er ikke slitsomt å ha barn i hverdagen, sånn egentlig. |
![]() |
![]() |
#6 |
Fjellpiper
|
![]() Sv: Slitsomt å ha barn?He he, i den situasjonen du beskriver Tjorven hadde jeg helt sikkert sagt noe lignende. BTDT. Om det er riktig å fortelle barna at det kan være slitsomt med barn? Tja, jo, jeg tror det er greit så lenge man understreker som du gjorde at det også er fantastisk givende og at man jo faktisk har valgt det selv nettopp fordi man har lyst til å ha det slikt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Nå også i farger
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Slitsomt å ha barn?Ja, det er slitsomt. Og jeg lar også barna vite det i ekstreme perioder. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Passiv
|
![]() Sv: Slitsomt å ha barn?Jeg tror at med snuppa di så er ærlige og begrunnede svar som det der helt gull. |
![]() |
![]() |
#9 |
ræv med ører
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Slitsomt å ha barn?Jeg synes ikke det er slitsomt å ha barn, men i en slik situasjon (oppussing med barn rundt) hadde jeg godt kunne sagt det samme.
![]() |
#10 |
Søt og rar
|
![]() Sv: Slitsomt å ha barn?
Det tror jeg også. Noen ganger somler de så voldsomt fra SFO ned til bilen - de skal klatre i klatrestativet, balansere på steinene og gå "snarveien". Jeg kunne reagert ved å bli masete og stressa, tenke på middagen som ikke blir påbegynt før klokka ditt, sukke og stønne slik at det smitter over på dem, de bruker lengre tid og jeg blir mer frustrert, og enden på visa er sure barn i bilen og fremdeles sure barn når jeg begynner på middagen, som av den grunn aldri blir ferdig, jeg må brannslukke krangling i samtlige av husets rom underveis.
![]() |
#11 |
Langøret
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I byen..
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Slitsomt å ha barn?Jeg kan ærlig innrømme at ja,det er slitsomt å ha barn,og ihvertfall når man er alene om alt ansvar til enhver tid og aldri har noen avlastning. Men,barna mine gir meg så enormt mye at det ikke er noe jeg tenker på hele tiden |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Eklektisk
|
![]() Sv: Slitsomt å ha barn?
:øve seg: |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Sliter med tastaturet
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Slitsomt å ha barn?Jeg tror ikke jeg ville vært så direkte overfor barn, i frykt for at de ikke har referanser nok til å forstå at det mest av alt er givende og flott. Jeg ville heller sagt at man kan bli sliten av å ha mye å gjøre, og at man har mye å gjøre når man har en familie å ta vare på. At man med andre ord blir sliten av situasjonen, ikke av DEM. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: Slitsomt å ha barn?Jeg er ærlig med Guttungen rett som det er - "nå må du være grei å ikke mase, somle - hva det nå må være - fordi mamma er veldig sliten akkurat nå." For innimellom er jeg sliten, og da syns jeg det er ok at han får vite hvorfor mamma kanskje er litt fraværende/har kortere lunte, hvordan jeg nå måtte være i humøret. Jeg forteller ham også at jeg syns det er slitsomt om jeg må si ting flere ganger til ham, at det er slitsomt å måtte krangle etc.
![]() |
#16 |
Javel?
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
![]() Sv: Slitsomt å ha barn?Det der var et vanskelig spørsmål..... |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
maler
|
![]() Sv: Slitsomt å ha barn?Jeg tror at de fleste barn tåler å høre at det kan være slitsomt å ha barn. Som saklig og nøytral informasjon, ikke som min bestemor kunne finne på å si "det er du som gjør at faren din blir så fort gammel, sånn som du bråker, han blir jo utslitt". Jeg husker jeg hadde gangsyn nok til å skjønne at så ikke var tilfelle, men jeg har filosofert litt over de utsagna der etter jeg fikk barn selv, og de blir bare mer og mer utrolige.
![]() |
#18 |
keep on dreaming
Medlem siden: Mar 2010
![]() Sv: Slitsomt å ha barn?Barna mine vet at jeg synes det er ganske slitsomt å være mammaen deres av og til. De synes også at det er ganske slitsomt å ha meg til mamma enkelte dager. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Opp og fram, - framover
Medlem siden: Oct 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Slitsomt å ha barn?Det kan vere slitsomt for barn å ha voksne innimellom også Sist redigert av ItsOnlyMe : 17-10-10 kl 21:32. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
superbruker
|
![]() Sv: Slitsomt å ha barn?Vel, jeg har sagt at til ungene at jeg syns det noen ganger er slitsomt å ha barn. Det er ikke lett når en sitter på do og skal ha hjelp, en trenger hjelp lekser og den siste også vil ha hjelp til et eller annet. Spesielt eldstejenta har reflektert over dette og har sagt at hun kan forstå hvorfor det kan være slitsomt før hun slo fast hun var jo verdt det.
![]() |
|
|