|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
26-01-10, 14:55 | #21 |
Superaktiv
Medlem siden: Jun 2009
|
Sv: En artikkel til ettertanke ...Jeg har også nettopp lest den. Veldig trist |
26-01-10, 15:09 | #22 |
Curlingkone
|
Sv: En artikkel til ettertanke ...Kjempefin artikkel.
26-01-10, 15:12 | #23 |
Mother of Dragons
|
Sv: En artikkel til ettertanke ...
Jeg er helt enig i den siste saken altså, og tenker vel at det burde kanskje (ser ikke noen motargumenter nå) være sånn at kommunen ble varslet når strømmen ble avstengt. Og det er jo et problem at det hender at folk aldri kommer i kontakt med hjelpetjenester, og det bør man gjøre noe med.
26-01-10, 15:17 | #24 |
Sviiisj!!
|
Ja, ikke sant. Jeg ser sant å si ikke noe argument mot at strømleverandøren i alle fall sender et brev til den aktuelle kommunen. De sender jo ut det ene purrebrevet etter det andre. Ett ekstra brev til kommunen kan ikke koste dem allverdens, om de bare får rutinene på plass? (Så er det opp til kommunen, i alle fall).
26-01-10, 15:20 | #25 |
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
|
Sv: En artikkel til ettertanke ...Leste hele, og her som så mange andre ganger, så tenker jeg på hvordan verden var, og heldigvis hvor mye bedre det er i dag. For det er bedre i dag. Det skjer mye fælt. Det gjør det. Vi får vite mye mer. Men for barn - slik som denne mannen en gang var - så ville verden i dag - det å vokse opp - kunne gitt ham mer. Så selv om det er trist at noen er alene, så reflekterte jeg mer over barndom og liv før og nå. At man i større grad tar ansvar. Men ting kan alltid bli bedre. Bevares. Men noe er også blitt bedre. |
26-01-10, 15:21 | #26 |
stille
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
|
Sv: En artikkel til ettertanke ...Trist og tankevekkende på mange måter.
26-01-10, 16:09 | #28 |
Lykkelig 3barnsmor:)
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Vestfold
|
Sv: En artikkel til ettertanke ...Nå har jeg også lest. Trist
26-01-10, 19:36 | #30 |
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
|
Sv: En artikkel til ettertanke ...Leste den på lørdag. Utrolig trist at noen er så ensomme og nesten ikke har noen i livet sitt. Han var jo ikke så gammel heller.
26-01-10, 19:48 | #31 |
Passiv
|
Sv: En artikkel til ettertanke ...Jeg leser den og får visst helt andre følelser enn alle andre. Jeg har en slektning som sitter sånn. Dønn og helt og holdent aleine. Det er ingen som kommer til å savne henne den dagen hun dør og det kan fort skje at hun begraves i stillhet. |
26-01-10, 19:48 | #32 |
Sær og kresen
|
Jeg tror jo at man ved å publisere en slik artikkel faktisk kan rette søkelyset mot ensomhet og ensomme mennesker, og kanskje bidra til økt oppmerksomhet rundt dette, både hos enkeltmennesket og hos myndighetspersoner/fagpersoner.
26-01-10, 19:58 | #33 |
Pessimistisk Optimist.
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
|
Sv: En artikkel til ettertanke ...En kan spørre seg om hvorfor og hvordan folk kan bli så ensomme ja. Og tenker med meg selv at mange blir ensomme fordi vi "andre" rett og slett ikke har tid til dem. Noen blir ensomme fordi de møter verden på en måte som gjør at man ikke orker å forholde seg til dem. Noen blir ensomme på grunn av fordommer og redsel. |
26-01-10, 20:09 | #34 |
Passiv
|
|
26-01-10, 20:18 | #35 |
Slumrende Ullteppe
|
Slik tenker jeg og.
26-01-10, 20:22 | #36 |
godtemonster
Medlem siden: Feb 2007
|
Sv: En artikkel til ettertanke ...Jeg ble veldig lettet da jeg leste om denne ene vennen han hadde som tok ham med på bilturer og slikt og som hadde vært i kontakt med kommunen på hans vegne. En god nabo.
26-01-10, 20:24 | #37 |
Har fått viljen sin
|
Jeg er enig i deg her, men synes likevel denne saken er annerledes, all den tid mannen var "som en tiåring å regne". Han burde blitt fulgt opp på et eller annet vis selv om han valgte å leve mesteparten av livet som einstøing.
Forsåvidt enig her også - bortsett fra at jeg håper debatten dreier over til noe mer konstruktivt etterhvert nå. Det er fortsatt ensomme mennesker igjen som ikke er døde og som ikke har valgt det. |
26-01-10, 20:47 | #38 |
godtemonster
Medlem siden: Feb 2007
|
Jeg tenker som så at når et menneske er død, så fortsetter det å eksistere i kraft av de sosiale relasjonene det hadde mens det levde. Hvis en slik utbretting kan gjøre at de menneskene som hadde relasjoner til den avdøde ville forholde seg annerledes til ham, ville jo en slik artikkel ha konsekvenser for minnet om mannen slik han var da han levde. Når ingen slike relasjoner finnes, så vil jo ingen ting endres, på et vis. Og ingen kan fortelle oss hva han selv ville ment. Å fortelle historien på tross av at han kanskje hadde syntes det var kjipt, er muligens verdt risikoen hvis historien hans kan bidra til at flere blir opptatt av at det finnes slike skjebner. Kanskje burde han ha blitt anonymisert, men at slike historier blir fortalt synes jeg er viktig.
26-01-10, 20:54 | #39 |
Fru Jacobsen
|
Sv: En artikkel til ettertanke ...Interessant og trist lesing. Sist redigert av gnuri : 26-01-10 kl 21:53. |
26-01-10, 21:11 | #40 |
Erfaren nok
|
Sv: En artikkel til ettertanke ...Trist lesing.