|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#361 |
|
weird
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Naboen helte en bøtte med såpevann på katta
Ja, jeg mente kattehold i tettbebygd strøk. Jeg er vokst opp i tettbebygd strøk der flere naboer har hatt katter og kjenner ikke igjen graden og omfanget av problemet som beskrevet noen ganger. Jeg tror det er der den "manglende forståelsen" kan komme av. At når noen sier "kattehold i tettbebygd strøk" så betyr det noe helt annet for meg enn det kanskje betyr for deg.
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou |
|
|
|
|
|
#362 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Jeg mente også forholdsregler.... |
|
|
|
|
|
#363 |
|
weird
Selvsagt. Hadde jeg hatt katt og fått klage fra naboen om den, ville jeg nok ha prøvd så godt jeg kunne da også. Men jeg må innrømme at det er lettere å kontrollere en hund, så jeg ville kanskje ikke ha lykkes like fort. Uansett så er det jo flaut å oppdage at man har vært til sjenanse for noen.
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou |
|
|
|
|
|
#364 |
|
Ringskrømt
|
Sv: Naboen helte en bøtte med såpevann på kattaJeg er hjertens enig med Zöe og kie i denne diskusjonen. Flott at dere tar dere tid til å skrive litt lengre innlegg om konsekvensene ved å fjerne katten, eller forlange båndtvang. Også må jeg flire litt i skjegget av de som tar opp drap av mus.
|
|
|
#365 |
|
weird
Sv: Naboen helte en bøtte med såpevann på kattaForresten: Siden vi prater om dyrehold og hva som er plagsomt. Er det greit å kaste hundeposer i nærmeste søppelkasse? Altså hvis jeg går tur med hunden min og den gjør fra seg et godt stykke hjemmefra. Er det veldig galt å ta opp, knyte igjen posen og så kaste den i søppelkassen til den som bor der?
|
|
|
|
|
#366 |
|
Passiv
|
Sv: Naboen helte en bøtte med såpevann på kattaJeg konkluderer freidig tråden jeg da: |
|
|
|
#367 |
|
Hekta
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Jeg syns det er mye bedre enn at noen kaster posen på bakken et sted fordi de ikke orker bære den stankende posen. For meg må bare hundeierne kaste bæsjeposen i søpla mi.
|
|
|
#368 |
|
Sviiisj!!
|
Nei, det er ikke galt. Det er bra.
|
|
|
#369 |
|
Fortynnet
|
Sv: Naboen helte en bøtte med såpevann på kattaDet er mye bedre enn å la dritten ligge på bakken, og bedre enn å kaste fra seg posen (opp i trærne for eksempel, som noen gjør), men jeg syns det er feil å kaste den i noens private søppelkasse, ja. |
|
|
|
|
|
#370 |
|
Har ikke tittel
Medlem siden: Nov 2006
Jeg hadde ikke reagert noe på det. Jeg skal ikke akkurat drive og rote nedi den der søppelkassen uansett, så at det ligger en liten pose med hundebæsj der plager meg ikke et sekund. |
|
|
|
|
|
#371 |
|
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
Sv: Naboen helte en bøtte med såpevann på kattaDet ligger bæsj til enhver tid i vår søppeldunk uansett (bleier), så en pose fra eller til gjør fint lite.
|
|
|
#372 |
|
Deltidsmamma
|
Det er nok noen hunder som er mer ydmyke i møte med små barn, men det er min erfaring at de fleste hundene som folk har med, (faren min sin, venninda min sin og kollegaens min sin) løper mot barna, om de får sjansen. |
|
|
|
|
|
#373 |
|
weird
Sv: Naboen helte en bøtte med såpevann på kattaDer jeg bodde tidligere var det satt opp egne "hundeposesøppelkasser" flere steder rundt om i boområdet. (Jeg tror det også var ubrukte hundeposer festet til den, men er ikke sikker.) Dette var et av de tiltakene som var satt i gang etter at restriksjonene mot dyrehold i borettslagene ble lempet på og området ble fullt av hunder (og et par-tre katter). Med sånne grep ble det for det meste en veldig ok og sosial greie med hundehold der, uten at irritasjonen ble for ille.
Kastet hundebæsj i søppelkasse - ble truet på livet
|
|
|
|
|
#374 |
|
Sviiisj!!
|
Sv: Naboen helte en bøtte med såpevann på kattaGrøss! Jeg pleier å kaste ting (f.eks. bananskall, epleskrott eller annet som jeg ikke kan putte i lomma) i søppelkasser jeg går forbi, om det så er private (rett innenfor åpen port) eller offentlige. Såppass forventer jeg at folk tåler!
|
|
|
#375 |
|
saftig
|
Ja, den kan du bære med deg hjem igjen.
|
|
|
#377 |
|
Glamorøs
|
Sv: Naboen helte en bøtte med såpevann på kattaJeg syns det er helt greit å kaste ting i private søplekasser, jeg skjønner ikke at det er problematisk. Selvfølgelig innen rimelighetens grenser, ikke slik at den blir overfyllt eller tilklint med ett eller annet.
|
|
|
#378 |
|
Trapper opp igjen !
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Naboen helte en bøtte med såpevann på kattaJeg irriterer meg grønn over folk som lar hundene sine bæsje på skiløypene. Vi har en familieløype i vores ellers ikke så veldig tett bebyggede område, og når det ikke har snødd i et par-tre dager ser den ikke ut. For ikke å snakke om sent i sesongen, når snøen smelter og hele vinterens bikkjebæsj kommer til syne. Falle p.g.a. bæsj under skien(e), og skrape bæsj fra skien(e), har jeg også prøvd flere ganger.
|
|
|
#379 |
|
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
Helt enig, jeg synes det er litt ... Ja, rart å reagere på det. Altså en bæsjepose eller en frukt eller noe i ny og ne, ikke det å kaste egne store poser i andres søppelkasser. Jeg har sett så vanvittig mye søppel i naturen rundt omkring at jeg nesten får lyst å klemme folk som hiver det i søpla, samme hvor det er.
|
|
|
#380 |
|
Ustabil
|
Jeg tror ikke jeg sa verken dum eller lat, men jeg sa vel uansvarlig, mener jeg å huske. Rett skal være rett. |
|
|
|
![]() |
|
|