Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Naboen helte en bøtte med såpevann på katta

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-04-10, 01:16   #11
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Naboen helte en bøtte med såpevann på katta

Opprinnelig lagt inn av mkj, her.

At det av og til kommer en katt svinsende må en nesten regne med, eller evt kjøpe seg et hus utenfor allfarvei. MEN når situasjonen har blitt sånn som NIN beskriver her har det gått helt helt overstyr. Det ødelegger livskvaliteten i en vesentlig grad. Jeg hadde i det MINSTE forlangt at katten skal holdes unna sånn at den ikke kommer seg inn i andre etasje, at man ikke skal kunne sove med åpent vindu om natten en gang er jo helt sykt. Om det er sånn at katten kommer inn bør katteeieren/borettslaget koste på det eller annet hinder som gjør at de ikke kommer seg inn. Jeg hadde varslet umiddelbar avliving av katter som tar seg inn i mitt hus i andre etasje midt på natten. Det får gå en eller annen grense et sted.

Det er virkelig helt ille her. Jeg bor midt på byggefeltet og det er her alle kattene oppholder seg. I utkantene er ikke problemet sånn som her. Når jeg sier jeg sitter og teller tolv katter rett utenfor så er det faktisk sant.
Vi har oppdaget en synder nå i vinter. En leilighet er lagt ut for salg her og den ser virkelig ikke ut. Det krydde av katter der ifølge megleren og leiligheten bærer tydelig preg av det. Den har stått til salgs lenge, lenge nå, til under en million. Leilighetene her går for rundt 1.350000 og selges men denne leiligheten er så ille at det ser ikke ut som de får solgt den.
Jeg har et lite håp om at mange av kattene hører hjemme der, at de snart får solgt og at de er såpass at de tar med seg kattene når de flytter og at kattemengden her minker når de naboene er borte. Jeg har et lite håp i alle fall og har ikke tenkt å gjøre noe mer med saken enn jeg har gjort (tatt opp i styret) før jeg ser om det bedrer seg. Gjør det ikke det så kommer jeg til å få med meg en del naboer for å få løst problemet, vi er mange som er lei og jeg vet vi kan forlange å få orden på dette. Her må det søkes om anskaffelse av husdyr og ifølge søknadene styret har mottatt skal det faktisk ikke være så mange katter boende her.
Det er tragisk når det blir sånn, kattene har jo tatt over alt uteareal her.

Akkurat nå er jeg bare vara i styret. Men jeg akter å gå inn i styret på neste generalforsamling, som er rett rundt hjørnet, jeg har blitt spurt og kommer til å si ja, og jeg akter å sette kattesaken øverst på lista mi om ting ikke blir som jeg håper. To år i styret er faktisk verdt det om jeg kan få løst katteproblemet her vi bor. Jeg nekter å la de vinne, kattene altså. Eller, katteeierne får jeg vel si.

Nin er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:27.