Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Hva strikker du nå?

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-03-22, 08:16   #361
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Opprinnelig lagt inn av Frøy, her.

Da var oppskriften på Ingrid genseren ute hos Petiteknit. Den er så fin, må bare finne riktig garn. Noen som har noen tanker om hvilket garn de skal bruke?

Jeg ville trolig strikket den i Sterk fra DSA og blandet med enten Tynn Silk Mohair fra Sandnes garn eller Drops Kid-Silk (sistnevnte hvis man vil gjøre det litt rimeligere).

Jeg ser ikke for meg at dette er en genser jeg vil strikke, men det er godt mulig at jeg ombestemmer meg. Det har skjedd før.

Gammel 11-03-22, 12:54   #362
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Er det noe mer enn rett og vrang? Og kast. De kryssene er vel noe rett utenpå.. Jeg strikket en mariusgenser i naturhvit og mønster i vrangmasker på slutten av 80tallet da jeg var tenåring. Var veldig fin.

Gammel 11-03-22, 13:05   #363
Frøy
I endring

Frøy sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av GinaK, her.

Er det noe mer enn rett og vrang? Og kast. De kryssene er vel noe rett utenpå.. Jeg strikket en mariusgenser i naturhvit og mønster i vrangmasker på slutten av 80tallet da jeg var tenåring. Var veldig fin.

Ser ikke slik ut, eller det er litt vendepinner, litt opplukking av masker o.l. Men på siden til Petiteknit med oppskriften ligger det fine videoer fra Kimmie som gjør at den skal gå greit.
Vet ikke helt hvorfor den har fått vanskelighetsgrad 5 av 5, men har ikke kjøpt og lastet ned oppskriften enda. Har egentlig ikke tid til å begynne på den enda, men det klør litt i fingrene allikevel.

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv  
Gammel 11-03-22, 20:22   #364
Noba
🎈

Noba sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Noba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de fleste
Standard

Vet ikke helt hvorfor den har fått vanskelighetsgrad 5 av 5, men har ikke kjøpt og lastet ned oppskriften enda.

Kanskje fordi det er mye man skal holde styr på på en gang? Jeg strikker Sille slipover nå og den er jo ikke vanskelig i det hele tatt, men jeg må holde styr på økninger og fellinger og strukturstikk alt på en gang så jeg kan godt se for meg at det kan oppleves som vanskelig når det blir mange tekniske ting - selv om det hver for seg er godt forklart. Veldig gøy synes jeg, men merker jeg kan strikke på sånne prosjekt bare når jeg har overskudd.

Noba er ikke aktiv  
Gammel 11-03-22, 20:37   #365
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg banner og sverter over Drifa genser. Fin, men nok en gang la jeg ikke merke til hvor tjukt garnet var da jeg bestilte. Jeg virkelig HATER å strikke på pinne 6 og 7. Pinne 4,5 er maks av det jeg trives med.

Eneste trøst er at det går fort. Et erme og bolen ferdig, snart halvveis på erme to. Bærestykket går nok greit når jeg bare kommer dit.

Gammel 12-03-22, 09:03   #366
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Jeg har begynt på Kirsebærblomst og de radene det er fire farger på en gang er et ork og tar en eeeevighet.

Gammel 12-03-22, 09:55   #367
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Myria, her.

Jeg har begynt på Kirsebærblomst og de radene det er fire farger på en gang er et ork og tar en eeeevighet.

Den er pyton! Og da jeg endelig kom gjennom så jeg at jeg hadde holdt så krampaktig i trådene at mønsteret var strikket alt for stramt. Mange ukers arbeid. Rekket det opp, og har aldri orket å begynne igjen.

Pepper Lemon er ikke aktiv  
Gammel 12-03-22, 10:05   #368
Kula
Trallallaa

Kula sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har akkurat begynt på en Mariusgenser til Jonas.

Jeg måtte ha en pause fra Nordkalottgenseren jeg holder på med til meg selv. Jeg liker IKKE å strikke med pinne nr. 6 og trått garn. Jaiks.

Gammel 12-03-22, 12:58   #369
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ha!!
Det er noen feil på den, men den ser da ut som en genser og oppfører seg som en genser.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg 03AF4E06-EC37-4529-8CE0-A492AFEC0FDD.jpg (19,9 KB, 280 visninger)

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv  
Gammel 12-03-22, 13:19   #370
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pepper Lemon, her.

Den er pyton! Og da jeg endelig kom gjennom så jeg at jeg hadde holdt så krampaktig i trådene at mønsteret var strikket alt for stramt. Mange ukers arbeid. Rekket det opp, og har aldri orket å begynne igjen.

Det har jeg vært skikkelig redd for, så jeg prøver å følge med på at jeg ikke strammer for mye. Litt vanskelig å si hvordan det blir ennå, jeg har ikke kommet så langt, men håper det går bra. Jeg forstår innmari godt at du ikke har giddet å begynne igjen for dette er virkelig ikke gøy. To farger går som en lek, jeg strikker med én farge på hver hånd. Kirsebærblomst skal jo strikkes med tre hele veien, unntatt en håndfull rader med fire, og det er hakket verre. Tre går ok og raskere enn fire i det minste. Jeg brukte hele kvelden i går på én eneste rad med fire farger.

Gammel 12-03-22, 13:25   #371
Retz
Slim på hovednerven

Retz sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Da var oppskriften på Ingrid genseren ute hos Petiteknit. Den er så fin, må bare finne riktig garn. Noen som har noen tanker om hvilket garn de skal bruke?

Jeg kommer mest sannsynlig til å bruke Pernilla og Tilia. Ev et annet mohairgarn med samme fiberfordeling som Tilia hvis det blir vanskelig å matche farger. Synes det er vanskelig å finne bra utvalg av ullgarn i strikkefasthet 22-24 som ikke er merino, superwash eller blandet med andre fiber. Pernilla er alltid førstevalget nå, fast uten å være hardt og deilig å strikke med.

Har også kjøpt oppskriften, men garnet er såpass dyrt at det blir ikke kjøpt inn med det første. Har nettopp strikket to no 18 med samme garntyper, så nå får jeg stoppe opp en stund.

Retz er ikke aktiv  
Gammel 12-03-22, 15:42   #372
Taien
lettere utlada

Taien sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er ferdig med sjalet, og det er allerede i bruk. Så godt og lunt på kveldene. (Jeg skulle gjerne lagt inn bilde, men får det ikke til.) Jeg er i gang med et nytt sjal, men denne gangen en annen type. Spennende å se om jeg får det til.

Gammel 12-03-22, 15:45   #373
Taien
lettere utlada

Taien sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Ha!!
Det er noen feil på den, men den ser da ut som en genser og oppfører seg som en genser.

Den var kjempefin! Så flink du er.

Gammel 12-03-22, 19:03   #374
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Ha!!

Så utrolig fin

Gammel 12-03-22, 19:05   #375
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Camomilla, her.

Bare ett par omganger med mønsterstrikk så er det bare ensfargetnigjen.
Denne jakken tror jeg blir bra.

Vedlegg 66737

Blæææhhhh…..
Blingsa litt på oppskriften.
Lagt opp til str M og økt masker og strikket mønster etter en L..

Gammel 12-03-22, 22:19   #376
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Camomilla, her.

Så utrolig fin

Opprinnelig lagt inn av Taien, her.

Den var kjempefin! Så flink du er.

Tusen takk.
Den har noen mønsterfeil. Blant annet en midt på foran. Som jeg ikke så før jeg tok bildet
Og på den ene armen er det også feil i mønsteret. Men til førstegangs (ok da, andregangs) er jeg fornøyd. Skal igang med en lik, men to str større nå. Heldigvis ikke noe tidspress på den da.

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv  
Gammel 13-03-22, 00:04   #377
Svanen
trenger lading

Svanen sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Har ingen hode å prøve den på... (er til en kommende 7 åring, og jeg er på nattevakt) men satser på at den passer. Får prøve på min 7 åring før jeg sender fra meg.
Jeg hadde bare ca 1 m garn igjen, så den ble en rapport kortere enn oppskrifta.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg 20220313_000147_resize_97.jpg (342,1 KB, 30 visninger)
Gammel 13-03-22, 08:30   #378
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Standard

Tusen takk.
Den har noen mønsterfeil. Blant annet en midt på foran. Som jeg ikke så før jeg tok bildet
Og på den ene armen er det også feil i mønsteret. Men til førstegangs (ok da, andregangs) er jeg fornøyd. Skal igang med en lik, men to str større nå. Heldigvis ikke noe tidspress på den da.

Jeg så ikke noe feil med den jeg.
Har du kjøpt mønsteret med raglan eller tatt det på ^hæla^?

Gammel 14-03-22, 00:05   #379
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Marseille ferdig og oversendt mottageren og jaggu er jeg glad jeg strikket på noen ekstra cm, og godt i gang med Bregne som er super lettstrikket men ikke veldig kjapp fordet.

m^2 er ikke aktiv  
Gammel 14-03-22, 05:22   #380
Retz
Slim på hovednerven

Retz sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Ferdig med min andre Sweater no.18, og så smått begynt på sokker som skal bli julegave.

376918C8-BB31-467B-84C6-988B047B9175.jpg 59A2EFEA-F75A-4C87-A15E-B50E42E714BC.jpg

D99F3FB8-61C7-4108-B0BD-37B7404B8DF6.jpg

Retz er ikke aktiv  
Lukket tråd

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:58.